Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

RD-gateway,-Web,-RDP Server verbinding externe gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op het moment ben ik bezig met het opzetten van een RD systeem.
Het systeem omvat de volgende componenten:

RD-Gateway
RD-Web
RDP Server

De RD Gateway en RD-Web server hebben verbinding met de buitenwereld.

Het probleem is nu dat als ze inloggen via de rd-gateway naar de RD Web server.
Dit gaat allemaal probleemloos.
Maar als ze eenmaal ingelogt zijn en een applicatie willen starten vanaf het internet (https) dan wordt de Gateway addres niet automatisch vermeld. (daarvan krijg je een mooi overzichtje te zien)

In het domein werkt alles wel omdat via de group policy de juiste settings toegepast worden.
Maar zit je in een internet cafe in spanje dan heb je niets aan deze policy ;)

Na wat testen heb ik zelf via gpedit de juiste instellingen opgegegen. (Aan de lokale pc)

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Windows NT\Terminal Services]

"LogonMethod"=dword:00000002

"UseProxy"=dword:00000001

"ProxyName"=" Edited " ex: "gateway.google.nl"

Heeft iemand van jullie idee hoe ik dit probleem netjes kan oplossen??

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:34
Ik heb er niet heel veel ervaring mee, maar het klinkt een beetje alsof de webserver niet de goede adressen meegeeft in de applicatielinks? I dat geval moet je de webserver duidelijk maken dat je via een gateway verbinding maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Vanmiddag heb ik het klaar gekregen.
In de RDP (remote applicatie )server stond de optie " van automatisch detecteren of de gateway server gebruikt moest worden" aan.
Deze heb ik nu hard coded aangegeven.
Dus intern en extern wordt gebruik gemaakt van de RD Gateway.

Nu werkt alles zoals het zou moeten :)

* _Hades_ De webserver krijgt de applicatie aangeleverd van de RDP server. Dus de RDP server moest voorzien worden van de juiste informatie om de applicatie te kunnen aanbieden.

• wvalk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-10 15:19
beste medetweaker,

Hou je er rekening mee dat een externe gebruiker niet verplicht gebruik hoeft te maken van de RD-Web interface?

En dat er middels de Remote Desktop client een willekeurige server opgegeven kan worden?

Dit kan dus ongewenste situaties opleveren.