Ervaringen met alternatieven voor onderdelen of winkels

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:11

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Elke autobezitter kent het wel, de verbruiksonderdelen als ruitenwissers of lampjes die je regelmatig moet vervangen. Sommigen laten dat lekker door de dealer of de leasemaatschappij uitvoeren maar veel tweakers doen het natuurlijk graag zelf.

Nu kan je natuurlijk naar de Halfords rennen en daar de Bosch wisserbladen kopen van 35 euro. Er zijn echter ook veel mogelijkheden om goedkoper uit te zijn. Op wisserbladen.nl kan je voor een tientje kopen. Als deze ook maar een derde van de tijd meegaan zijn ze al goedkoper. Maar wil je wel zovaak verwisselen? En zijn die dingen überhaupt wat?

Zo heb je ook de dure Philips lampjes, terwijl er op internet vele andere merken te krijgen zijn die misschien wel net zo goed licht geven. Of andere shops waar je de duurdere merken alsnog goedkoper kunt krijgen.

Vaak wil je als tweaker wel eens wat alternatiefs proberen, maar heb je ook geen zin om lukraak wat te bestellen bij verschillende winkels om te zien of het wat is. In VV heb ik vaak in topics al tips of ervaringen gezien, echter is het vaak lastig zoeken omdat het in een topic over iets anders ter sprake komt. Daarom leek het mij geen verkeerd idee om tips en ervaringen te gaan verzamelen. Zo kunnen we als tweakers elkaar een beetje helpen. ;)

Het idee is dus om tips en ervaringen te delen, het moet geen opsomtopic van aanbiedingen worden maar alternatieven waar je ervaring mee hebt of er serieus over nadenkt om het te proberen. :)

Als aftrapper dan maar de wisserbladen van wisserbladen.nl, ik denk dat ik die maar eens ga proberen. Het kost iets van een tientje (excl. verzending), daar kan je je moeilijk een buil aan vallen. De Bosch houden het nog geen half jaar vol, nu zitten er iets van MWB (ofzo?) van de dealer op, die houden het vooralsnog prima vol en kosten ook geen drol dus prijs is niet leidend voor kwaliteit. Mocht het wat zijn dan post ik mijn ervaring alsnog.

Nog een aftrapper, winparts.nl. Daar heb ik nog geen ervaring mee maar zoek ik eerder naar ervaring over. Ze hebben een aantal onderdelen die ik overweeg te kopen. Iemand al eens vaker daar wat gehaald?

[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 09-11-2010 12:47 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:44
Mijn vriendin heeft bij Winparts een setje koplampen en stadslichten voor haar Swift besteld. Vlotte afhandeling en twee dagen later al binnen. Die lampen (merk: DEPO) zijn van goede kwaliteit (pasvorm, materiaal en uiterlijk) en later zijn we erachter gekomen dat het dezelfde zijn als onze lokale automaterialenzaak levert, die op zijn beurt weer aan de lokale Suzukiboer levert.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:56

4x2

lộn xộn quá

Die goedkope flatblades kun je ook bij de action/cranenbroek halen voor 3-4e p/s.
En die zijn nog niet eens slecht :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:59
ik koop regelmatig spulletjes via ebay.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
4x2 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:37:
Die goedkope flatblades kun je ook bij de action/cranenbroek halen voor 3-4e p/s.
En die zijn nog niet eens slecht :+
Heb je ze zelf ook wel eens gebruikt? Hoelang gaan ze dan mee en wist het een beetje strak?
Carfanatic schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:02:
Noem dan op zijn minst een paar verkopende partijen die je uitkiest. Nu lijkt het alsof je zegt dat bijvoorbeeld marktplaats een goede plaats is voor onderdelen, dan weet je eigenlijk nog niets. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Gonadan schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:12:
[...]
Heb je ze zelf ook wel eens gebruikt? Hoelang gaan ze dan mee en wist het een beetje strak?
Ik gebruik ze zelf sinds ik gemerkt heb dat de 'dure' valeo's net zo lang meegaan en niks beter wissen.
Levensduur is iets van een half jaar, dan beginnen ze minder te worden (met ~15K per jaar)

Enige wat ik er mee heb gehad is dat de wisser aan de bestuurderskant er af waaide als je ze gebruikte boven de 130.
Sinds ik het spoilertje van die ruitenwisserarm heb gehaald blijft ie wel zitten, maar volgens mij kwam het steeds doordat die wisser wat te ver door ging, over het raamrubber heen.

Vriend van me gebruikt ze ook al jaren en die heeft dr nooit problemen mee gehad, dus het zal wel gewoon aan mijn auto liggen :p

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Bij Winparts een koplamp besteld voor een Saxo, 2 dagen later binnen. Helaas mistte er een onderdeel, daarna een andere ontvangen welke wel compleet was. Goede kwaliteit en goede pasvorm, hoewel er wel wat condens lijkt te ontstaan(maar ff de rubbers invetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
Op 2 auto's de ruitenwissers van wisserbladen.nl zitten (zelfde idee, voor en 10-tje kan je je niet echt een buil vallen). Valt me opzich niets tegen, alleen op de wat hogere snelheden heeft de bestuurderszijde een beetje last om op de ruit te blijven bij de neergaande slag. Heel irritant is het overigens niet, meer een weetje (wel een aardige indicatie, je weet wanneer je te snel rijd op de snelweg :) ).

Winparts heb ik o.a. een bumper voor een Ford Mondeo vandaan gehaald. Prima verpakt, prima pasvorm.
Voor de AR heb ik er 2x een draagarm vandaan gehaald. Ook niets op aan te merken.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gonadan schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:12:
[...]

Noem dan op zijn minst een paar verkopende partijen die je uitkiest. Nu lijkt het alsof je zegt dat bijvoorbeeld marktplaats een goede plaats is voor onderdelen, dan weet je eigenlijk nog niets. :)
Dat verschilt toch gewoon per keer :?

Heb zojuist ook pakje binnen gekregen met een achterdrager waarmee je een monolock (o.a. Givi) koffer op een BMW K-serie kunt bevestigen. Komt van een of andere vent in Bayern. Kostte 33% minder dan in NL en advertentie was duidelijk.

Volgende week komt de volgende lichting, die komt weer van iemand in Berlin, voetsteuntjes die per twee incl verzendkosten minder kosten dan eentje in NL ex verzendkosten. Tja, dan is de keuze snel gemaakt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Carfanatic schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:02:
Das inderdaad een goeie. Heb in de loop der jaren bij tientallen Duitse ebay shops gekocht en nooit problemen gehad.

Zelfs eens in Duitsland remklauwen gekocht. Was zelfs zonder inruil van oude klauwen nog goedkoper incl. verzenden dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:25
In het algemeen kan ik zeggen dat auto-onderdelen in het buitenland sowieso vaak goedkoper zijn en dat ik de meeste onderdelen in Amerika of Goot-Britannie koop. Uiteraard helpt de gunstige dollar- en pond-koers wel mee. Regelmatig bestel ik via ebay.com of ebay.co.uk maar heb geen vaste verkopers waar ik bij koop. Andere onderdelen koop ik dan weer bij webwinkels waarbij eigenlijk vooral rockauto.com mij goed bevalt. Zij hebben een duidelijke webwinkel waar ook meteen de verzendkosten getoond worden en je kan er betalen met paypal (ook met creditcard uiteraard, maar die heb ik niet ;)) Ook zijn ze snel met verzenden, de meeste onderdelen komen na een dag of 2 a 3 binnen. En wordt er snel en klantvriendelijk door ze gereageerd als er iets aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 17:31:
Dat verschilt toch gewoon per keer :?
Dat zou best kunnen maar dat staat er niet. Ook staat er niet wat voor verkopers er uitgekozen worden en of het bevalt. Vandaar dat ik vraag om wat meer feedback dan alleen maar de naam van een verkoopsite. Ik heb vaker gehoord van mensen die spullen via E-bay kopen maar er zitten vast ook shops tussen die je beter kunt mijden. :)
xabre16v schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 18:09:
Das inderdaad een goeie. Heb in de loop der jaren bij tientallen Duitse ebay shops gekocht en nooit problemen gehad.

Zelfs eens in Duitsland remklauwen gekocht. Was zelfs zonder inruil van oude klauwen nog goedkoper incl. verzenden dan hier.
Hoe bepaal je dan of de verkopende shop een goede is? Of is dat een kwestie van boerenverstand en rating geloven. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 23:22

Youk

Volvo For Life

Ook ik heb reeds verschillende malen via ebay aankopen gedaan voor auto en motor. Telkens bij verschillende aanbieders, hoofdzakelijk uit Duitsland en UK. Wat ik dan doe is de feedback even doornemen die andere gebruikers hebben gepost, en dan met name de negatieve feedback. Verder zoek ik ook even om te controleren of het om een "gewone" winkel kan gaan, het gebeurt namelijk dat ze nog een eigen website hebben, buiten ebay dus. Als dat er allemaal goed en professioneel uit ziet dan ga ik ervoor. Maar ja, het blijft ook dan nog steeds een gok.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-05 22:32

AlexanderB

7800 rpm

mwha, als ik iets op ebay koop kijk ik ten eerste naar de qualiteit en informatie van hetgeen ik wil kopen, dat kan op 2 manieren:
"met is een 'AB123XYZ' en we hebben geen idee wat het doet" (dat zijn vaak leuke spullen voor lage prijzen)
"het is een AB123XYZ, van dit type met spec, spec, spec, spec, spec"
en daarnaast nog ff snel naar de rating / powerseller. met 99.7% goed over 600 transacties in een paar maanden tijd (waarvan 1 of 2 dus "lost in mail" ofzo) voor een item van 0-50 euro, gewoon doen :)

en gewoon geen geheugenkaarten / etc kopen, die zijn 95% slecht en/of nep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:18
Heb zelf een paar jaar als vakantiehulp in een automaterialenzaak gestaan. Wat betreft ruitenwissers hadden we een aantal merken:
- Carpoint
- Dyna
- Trico
- Bosch

Carpoint voor als het echt spotgoedkoop moet.
Dyna was ons "huismerk", wordt nu nog steeds verkocht door die shop en ik heb al meerdere keren Dyna bladen naar volle tevredenheid op de auto gehad. Halfords verkoopt overigens gewoon Dyna onder hun Halfords-merk. Zijn prima wissers.
Trico was destijds een fiasco, bladen met tefloncoating die niet zouden moeten piepen, maar die dat dus wel deden. Stervensduur en na een paar maand heeft de importeur alle dealers gevraagd die dingen terug te sturen ivm de vele klachten. De ExactFit bladen die we daarvoor terug kregen waren wel gewoon goed, maar voegden niks toe aan Dyna.
Bosch hadden we meer voor de auto's met speciale bladen waarvoor Dyna niet paste. Auto's zoals de bekende Mercedes met 1 wisarm bijvoorbeeld. Zo nu en dan wel eens een klant die per se Bosch wilde hebben, maar veel werd het niet verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Voor mij wisselt het waar ik mijn onderdelen haal. Soms ebay.de, soms een webshop, soms de lokale groothandel, soms de dealer. Waarom? Het wisselt gewoon te sterk waar ik bepaalde onderdelen kan krijgen en de tijdsdruk die erachter zit. Via ebay bestel ik vaak zaken die niet acuut vervangen hoeven worden, best 2de hands mogen zijn of gewoon veel goedkoper zijn dan de verkoopkanalen in Nederland.

Bij de groothandel haal spullen die best aftermarket mogen zijn (ik toch probeer zoveel mogelijk OEM te gebruiken, of aftermarket van dezelfde OEM-leverancier), maar vaak wat meer haast hebben.
Dit loopt uiteen van rubbers, spanrollen tot een accu of interieurfilters.
Bij de dealer haal ik spullen die anders alleen 2de hands te krijgen zijn (of gewoon helemaal niet). Vaak zijn dit extreem merk en model specifieke onderdelen.

Met Winparts heb ik ook ervaring. Ze leveren op zich snel en goed verpakt, maar ik heb ook gemerkt dat je met de goedkope alternatieven voorzichtig moet zijn. Ik heb een radiateur daar besteld, die achteraf toch niet helemaal was wat ik had gehoopt. De pasvorm was matig (luchtkap tussen radiateur en fan paste bijv. niet goed meer), maar hij was dan ook veel goedkoper dan een Hella-Behr, wat normaal mijn eerste keuze zou zijn. Voor mij was dit een experimentje en de conclusie was, als het kan, dan toch merk-onderdelen.

Als ik op ebay wat bestel, kijk ik naar de score van een verkoper en wat hij nog meer aanbiedt. En de prijs. Ik ben en blijf een Nederland, dus op ebay ga ik voor de goedkoopste. En tot nu toe heb ik daar nog geen slechte ervaringen mee.

Vooral nieuwe onderdelen in Duitsland via ebay bestellen is vaak de moeite waard. Zo heb ik daar een set nieuwe schokdempers besteld (Bilstein B4's), voor een totaalprijs (inc. verzending) van 1 schokdemper in Nederland. Het model dat ik nodig had, kost ongeveer €90 op ebay, in Nederland tussen de €150 en €200 per stuk. Dan is de keuze dus snel gemaakt.

Overigens loont het om af en toe ook een beetje rond te zoeken. De dealer is, zeker in mijn geval, lang niet altijd de duurste en soms zelfs de goedkoopste (of maar marginaal duurder, maar met meer kennis en ervaring over mijn auto, dus vaak met nuttige tips). Maar dit wisselt per dealer (vooral de bereidwilligheid in het geven van tips/advies) en merk. Voor BMW geldt dat de dealer dus lang niet altijd duur is, maar ik weet dat bijv. Volvo vrijwel altijd duurder is met z'n onderdelen dan de alternatieven.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Nou, ik had laatst eens de goedkope wissers van de Karwei meegenomen om te testen, ik twijfel nog steeds of ik terug ga om ze ergens in te brengen.

De eerste kreeg ik er met moeite op, dat was de achterruit. Het was niet helemaal duidelijk of het goed vast zat, geen klikje ofzo. Aan de voorkant brak eerst de bevestiging af, bij de tweede ging het wel goed. Tijdens het testen kon ik al zien dat ze niet eens de vorm van de ruit aanhouden en flink geluid maken bij wissen. Mijn NWB's die er al een half jaar op zitten wissen tien keer beter en heb ik dus teruggeplaatst. Hoe kunnen ze dat verkopen, het werkt überhaupt niet eens. Het zijn niet gewoon slechte wissers, ze wissen gewoon niet.

Nu ga ik maar eens kijken naar het Halfords huismerk of wisserbladen.nl, één van de twee moet toch wel bruikbaar zijn. Zo niet dan blijven er weinig alternatieven over van wat ik zo online kan vinden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• _JGC_
Huismerk van Halfords is gewoon Dyna, die zijn wel goed. Als je echt een sterke bolling hebt wil het nog wel eens voorkomen dat de hoekjes het raam niet goed raken overigens, maar dat hebben wel meer universele wissers die je op lengte koopt.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
_JGC_ schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:13:
Huismerk van Halfords is gewoon Dyna, die zijn wel goed. Als je echt een sterke bolling hebt wil het nog wel eens voorkomen dat de hoekjes het raam niet goed raken overigens, maar dat hebben wel meer universele wissers die je op lengte koopt.
Maar dan heb je toch ook gewoon de verkeerde lengte gekocht?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik had op ebay UK een paar goedkope flat blades gekocht voor mijn Peugeot 406. Helaas komt het midden van beide blades (vooral bestuurderszijde) niet tegen de ruit aan en werken ze dus niet goed.

Iemand nog een goede suggestie voor wissers, liefst specifiek voor een 406?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ik heb sindskort Flexwiper flatblade wissers op mijn 206 zitten. Zo'n joekel van 65cm en een kleintje van 40cm. Wissen doen ze prima en piepen niet. Tot nu toe de beste wissers die ik ooit op mijn auto gehad heb. Door het ontbreken van een metalen arm gaat de wisser gewoon een beetje mee qua vorm met het raam, je ziet ipv een vlak slecht gewist oppervlak nu duidelijk een kromming in het gewiste oppervlak aan de kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 04-05 14:15
Mijn auto wordt onderhouden door en vriend van me, en wij doen het meestal als volgt:

- Er moet wat vervangen worden (geconstateerd door mij omdat de auto eng doet, of door hem als de auto een beurtje krijgt)
- We gaan kijken wat OEM kost, via bmwfans.info, en bellen dan de lokale Ekris even of zij veel duurder zijn dan dat.
- Soms komt ie aanzetten met iets wat beter is dan OEM, en toch nog goedkoper. Zo heb ik op de remmen nu EBD Redstuff-blokkies zitten, remt net wat strakker dan OEM, kost minder, en maken je velgen niet zo vuil.

Een ander voorbeeld is de draagarmen van de voorophanging, in eerste instantie wilden we OEM gaan, maar OEM bleek bij Meyle te shoppen en te rebadgen.
Ttoen hebben we niet degenen gehaald die OEM zijn maar de HD-variant hierop, met iets minder rubber / vering in de koggellagers, deze zouden het langer moeten volhouden en nog iets strakker zijn.
Tevens scheelde dit qua geld met OEM, de rebadge mogen ze houden. [sub]Later bleek dat BMW toch ergens anders shopte maar de Meyle-meuk is ook gweoon OEM-equivalent, of beter[[sub]

Zo komt Jan Splinter door de winter ;)

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik heb ook al regelmatig wissers van de Action op meerdere auto's gehad, en altijd zeer tevreden geweest. Zien er mooi uit, wissen goed, en zijn spotgoedkoop. Ze gaan wel iets minder lang mee dan de bekende merken, maar voor de prijs van 1 Bosch, kan je bijna 10 wissers van de Action halen.

Verder ga ik voor vrijwel al m'n auto onderdelen naar de sloop. Tegenwoordig zijn dat niet meer van de louche bedrijfjes(in iedergeval niet allemaal). Heb er 2 waar ik standaard naar toe ga, waarvan er 1 altijd jonge schade auto's op koopt. Dan heb je dus vaak goede onderdelen, van een auto die nog maar een paar 1000 km op de klok heeft staan. Dingen die ik nieuw moet hebben haal ik bij de Brezan, omdat ik daar vrij hoge korting krijg.

Ga nooit naar de (st)ealers, en met zulk soort prijzen snap ik wel dat de een na de ander failliet gaat. Kan het ook niet erg vinden, moet je je klanten maar niet oplichten.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Na lang plezier van een paar Bosch wissers gehad te hebben had ik er een paar van de Lidl op gezet. Wat een ellende. Wist niet lekker, schraapt, streept en bij wind of snelheid wist het nauwelijks. Toen in Duitsland maar weer een set Bosch wissers gekocht, zo duur zijn die ook weer niet. En die dingen doen tenminste wat ze moeten doen.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Dan moet je die flatblades van de Action eens proberen (die 4x2 ook aanraad). Kosten rond de 4,- per stuk (dus 8eu per keer) en werken prima. Heb ze nu een half jaar en ik ga ze waarschijnlijk vlak voor de winter eens vervangen (slijtage dus vergelijkbaar met de Bosch wissers). Ze wissen ook op hoge snelheid goed, 200+ km/u is geen probleem, terwijl de standaard Bosch gevallen dan net te weinig druk hebben.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:09
noes schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:51:
Dan moet je die flatblades van de Action eens proberen (die 4x2 ook aanraad). Kosten rond de 4,- per stuk (dus 8eu per keer) en werken prima. Heb ze nu een half jaar en ik ga ze waarschijnlijk vlak voor de winter eens vervangen (slijtage dus vergelijkbaar met de Bosch wissers). Ze wissen ook op hoge snelheid goed, 200+ km/u is geen probleem, terwijl de standaard Bosch gevallen dan net te weinig druk hebben.
Same hier, heb de achterruitwisser van mijn 306 ook vervang door zo'n Action ding, en het werkt nog best goed. Het was wel even kutten met bevestigen (was in ieder geval geen plug en play) maar het kostte ook maar 3,50 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik heb de Osram Nightvision koplamp in m'n motor zitten. Ze adverteren met "tot 90% meer licht" en witter licht. Dat laatste maakt me niet uit, meer licht leek me leuk, maar in de praktijk merk ik er niets van.
Dus voortaan weer gewoon de goedkope lampen (heel setje voor 1,79 bij de Action) of 3 euro voor een setje incl. H4 en H7 (bij de supermarkt in de aanbieding)! Ik snap niet dat ze het er voor kunnen maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Levensduur zal er ook wel naar zijn. Ik zweer nog steeds bij Osram Longlife lampjes als het om H7 gaat. Heb anderhalf jaar gereden met die dingen, elke willekeurige andere lamp hield het maximaal 9 maanden uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:04
Voor die 3 euro kun je dus 8 keer nieuwe kopen voor je op de prijs van zo'n osram zit. 8 keer 9 maanden... mwoah ;) :P
Of de lichtopbrengst hetzelfde is dat is een tweede natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Batsgeit, als de wissers aanmoeten rij ik geen 200+ meer, aanpassen aan de weersomstandigheden heet dat.

Ik heb een aantal jaren gedaan met een setje Osram Cool Blue. Gaven prima licht. Verwacht geen wonderen, van welke lamp ook. Helaas zijn ze op en gezien dat soortgelijke lampen nu op €30 uitkomen maar gekozen voor standaard Osram lampen. Moet ze nog monteren.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-05 22:32

AlexanderB

7800 rpm

meh, zelf geprobeerd n action flatblade op mn voorruit (Citroen AX) en dat werkte voor geen meter, hij boog niet op de juiste manier mee met de ruit, wat zo'n gewone stalen bosch(of whatever, kan ook valeo zijn geweest) wisser wel netjes doet, waardoor de helft van de ruit ongewist bleef.. helaas.. :)

[ Voor 7% gewijzigd door AlexanderB op 02-07-2012 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Het mooie is dus dat die action ruitenwissers op mn huidige auto van geen kanten werken.
Ben alleen te lui om fatsoenlijke te halen :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
melcon schreef op maandag 02 juli 2012 @ 19:33:
Voor die 3 euro kun je dus 8 keer nieuwe kopen voor je op de prijs van zo'n osram zit. 8 keer 9 maanden... mwoah ;) :P
Of de lichtopbrengst hetzelfde is dat is een tweede natuurlijk :)
Die Osrams koop ik voor 6,50 per stuk. Kan je 2 goedkope lampjes voor halen. Ik heb niet voor niks 2 van die lampjes standaard in de auto liggen. Vorige maand de lamp op passagierskant vervangen, zit nu te wachten op de 2e, maar die gaat gewoon nog niet. Met alle andere lampen was de bestuurderskant altijd eerst aan de beurt, is tot nu toe nog nooit anders geweest.

Verder is geld het probleem niet. Nu kan ik bij mijn 206 wel redelijk goed overal bij, ondanks de kleine ruimtes, maar bij veel auto's mag je naar de garage je bumper of accu eruit laten sleutelen om een lampje te kunnen vervangen. Als je dan 1x naar de garage kunt ipv 2x bespaar je al meer door longlife lampen te nemen (alhoewel ik van mening ben dat zo'n garagebezoek voor lampjes een ontwerpfout is van de fabrikant en de dealer dat gratis moet doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
_JGC_ schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 08:23:
[...]

Die Osrams koop ik voor 6,50 per stuk. Kan je 2 goedkope lampjes voor halen. Ik heb niet voor niks 2 van die lampjes standaard in de auto liggen. Vorige maand de lamp op passagierskant vervangen, zit nu te wachten op de 2e, maar die gaat gewoon nog niet. Met alle andere lampen was de bestuurderskant altijd eerst aan de beurt, is tot nu toe nog nooit anders geweest.
Ik denk eerder dat het aan je laadspanning ligt als lampen zo kort meegaan. Goedkope lampen zijn trouwens minder dan een euro, 1,79 was een setje lampen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Hoeft op zich niet aan de laadspanning te liggen. H7 is gewoon een extreem fragiele lamp, geplaatst in een armatuur van kunststof waardoor de hitte niet weg kan. De longlife versies van die lampen hebben een iets dikkere gloeidraad en geven iets minder licht (niet merkbaar), waardoor ze veel langer meegaan.
Laadspanning in mijn auto is 14.4V, net zoals in elke moderne auto voorzien van meer elektronica dan alleen een radio en een ventilator. In de tijd dat auto's nog 13.8V hadden als laadspanning reden we nog H4 of Duplo.

Afgelopen herfst wel de accu vervangen door een nieuwe vanwege te grote spanningsdippen net na het starten. Dan trekt je dynamo er even extra aan om de spanning van 9V weer naar 14.4V te krijgen, en dat is ook het moment dat je net de lampen aanzet. Maargoed, zelfs met de oude accu heb ik een jaar met deze longlife lampen gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Obelink schreef op maandag 02 juli 2012 @ 22:41:
Batsgeit, als de wissers aanmoeten rij ik geen 200+ meer, aanpassen aan de weersomstandigheden heet dat.
-O- Rijd je nooit een zwerm vliegen in? Soms rijd je zulke grote insecten dood dat even sprayen en wissen wel nodig is. Doe ik liever te vaak dan te weinig trouwens, want als je te lang wacht en er zit teveel kan het soms enorm strepen trekken. Ook bij lichte miezer op een lege snelweg ga je toch niet meteen in de ankers?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Laatst online: 19:08
Even een bump van een oud topic, maar ik denk wel dat dit hier thuis hoort.

Ik wil een setje nieuwe schokdempers onder mijn studentenbak zetten (golf 3, 1996, en neen ik heb geen tupperwaredelen of een regenpijp als uitlaat :P). Rechtsvoor is lek en links begint ook, achter is op zich nog goed.

Nu kan ik via Ebay.de voor 120 euro een setje 4 gasdempers + rubbers bestellen, zeer voordelig! Mijn vraag is alleen, wat is de kwaliteit? Heeft iemand ervaring met merken als TC Tech o.id.?

Het hoeft geen top kwaliteit te zijn, maar het mag wel 50.000km meegaan :+

voorbeeldsetje 1, voorbeeldsetje 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 20:07
Lampjes en ruitenwisser bladen en dat soort dingen haal ik bij de Growa. Als ik echt onderdelen nodig heb (niet-slijtage onderdelen) omdat ze kapot zijn dan ga ik naar de sloop

Lampjes vervangen uiteraard zelf, gaat bij mijn auto perfect, hoef in tegenstelling tot de moderne auto's niet de halve voorkant te demonteren. Kap los, hand achter de koplamp, fitting eruit, lampje eruit, lampje erin, fitting terug draaien, kap dicht

Mijn record voor het vervangen van een stadslicht lampje is 2 minuten. Dat is incl. de Growa binnen lopen voor de aanschaf van het lampje :z

[ Voor 53% gewijzigd door FastFred op 27-08-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Laatst online: 19:08
TC Tech setje gekocht, we gokken het er op 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:13
Heb een keer een setje H1 en H7 Philips BlueVision gekocht bij deze eBay shop: http://stores.ebay.nl/Automotive-Light-Bulbs?_rdc=1

Zag er allemaal prima uit, en waren volgens mij gewoon legitieme Philips lampen.
Kosten de helft van wat ze bij WinParts.nl kosten, en nog een stuk minder dan bij Halfords ofzo waarschijnlijk.

Verder nog een keer een setje aftermarket LED achterlichten gekocht voor een Peugeot 206cc bij AD-Tuning.de, maar daar ben ik niet heel tevreden over. Lampen waren niet goed vochtdicht waardoor er condens in kwam, en er individuele LED's dood gingen. Eerst al een keer onder garantie één nieuw achterlicht opgestuurd gekregen, en vorige week een complete set (moest wel de oude set terugsturen naar Duitsland á 19,50 verzendkosten). Nieuwprijs was 100 euro dacht ik. Dat is iets wat ik niet weer doe dus.

Verder kan ik www.onderdelenlijn.nl aanraden als je gebruikte onderdelen zoekt. Had een stuurbekrachtigingspomp en een katalysator nodig, en was voor 210 incl. verzending klaar. Vond dat behoorlijk goedkoop, zeker aangezien katalysatoren nieuw echt stervensduur zijn. Je plaatst een aanvraag, en een halfuur later heb je al van minstens 5 sloperijen een offerte in je mailbox. Wel zorgen dat je je telefoonnummer niet bij zet als je niet gebeld wil worden, want m'n telefoon stond ook roodgloeiend.

[ Voor 66% gewijzigd door ThinkPad op 02-09-2013 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 00:00
Weer maar eens een schopje omhoog.

Heeft er iemand ervaring met mister-auto.nl? Site cq. bedrijf ziet er betrouwbaar uit, alleen zijn de prijzen zodanig laag dat het weer ongeloofwaardig is.

Ik moet namelijk voor m'n auto. 2x nieuwe remschijven & 2x nieuwe remblokken vooras hebben.
Overal waar ik gekeken heb (ebay en diverse webshops) kom ik met hetzelfde merk/type (BOSCH) remschijven + remblokken veel duurder uit.

Bij mister-auto kom ik uit op totaal €97,18 en goedkoopste elders op internet is €163,58 - €230

Ik hoop dat iemand mij zijn/haar ervaring hierover kan schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:53
Jup, in 1 klap grote beurt onderdelen gehaald voor een Clio II 1.6 en kleine beurt onderdelen voor een Clio RS.
Verzenden duurt meestal wat langer (ik had het 2 dagen later binnen), maar zijn wel gewoon dezelfde onderdelen als bijvoorbeeld winparts. Mannfilter, Bosch en dergelijke zijn gewoon beschikbaar.
Bolk is het "huismerk", maar is i.m.o. ook gewoon prima kwaliteit.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:52

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Eskiya schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:49:

Heeft er iemand ervaring met mister-auto.nl? Site cq. bedrijf ziet er betrouwbaar uit, alleen zijn de prijzen zodanig laag dat het weer ongeloofwaardig is.

Ik moet namelijk voor m'n auto. 2x nieuwe remschijven & 2x nieuwe remblokken vooras hebben.
Overal waar ik gekeken heb (ebay en diverse webshops) kom ik met hetzelfde merk/type (BOSCH) remschijven + remblokken veel duurder uit.

Bij mister-auto kom ik uit op totaal €97,18 en goedkoopste elders op internet is €163,58 - €230

Ik bestel er elke keer als ik iets nodig heb :)
Enkel bij een bestelling voor verschillende autos durft het wel eens mis lopen. Maar een mail sturen om te zeggen wat er mist, sturen ze direct de resterende onderdelen op.

Enkel moet je die 48u levering niet geloven, ze leveren idd na 48.... nadat zij het verzonden hebben. Reken maar 5 dagen.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Het magazijn staat volgens mij in Frankrijk daarom duurt de verzending een aantal dagen.
Ik heb 2x een bestelling gedaan bij mister-auto.nl.
De laatste keer was een benzinepomp (Bosch) die binnen een jaar al kapot was. Na een telefoontje (en een beetje vasthoudendheid) moest ik de pomp terugsturen en heb ik het volledige bedrag retour gekregen. De service is wat mij betreft dus ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Ik was voor hetgeen ik nodig had goedkoper uit bij http://www.carpartsdirect.nl/ . Olie haalde ik van amazon.de
Voor de motor haal ik vrijwel alles van louis.eu

[ Voor 14% gewijzigd door RemcoDelft op 26-03-2014 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:30

-tom-562

Oliesjeik

Ik bestel veel via mijnautoonderdelen.nl, verder bestaat er ook een mister-auto.de, en die is met sommige onderdelen stukken goedkoper (!). Overigens loont het zeker om ook in Duitsland te shoppen op internet. Een complete uitlaat voor m'n S80 was uiteindelijk 150 euro goedkoper o.i.d., voor exact dezelfde uitlaat (van Bosal)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ik bestel zo nu en dan eens bij Winparts. Ken die jongens persoonlijk, ze zijn klant van me. Over het algemeen een goede toko, doen niet heel erg moeilijk over retouren, sturen goedkoop spul gewoon gratis opnieuw op als er wat loos is, etc.
Hier en daar moet nog flink gesleuteld worden aan procedures en het uiterlijk van de website (probeer maar eens een uitlaat te vinden voor je auto... soms staan er gewoon onderdelen tussen als "overig onderdeel" zonder foto met omschrijving "Level: Level:" :X), maar het wordt wel steeds beter.

Prijzen zijn voor veel onderdelen gewoon goed. Vandaag bijvoorbeeld uit nood bij garage om de hoek de uitlaat laten fixen. Garage heeft er gewoon een Bosal tussenpijp ondergehangen die bij Winparts met 28% korting op de adviesprijs de deur uit gaat, bij de garage heb ik gewoon de adviesprijs betaald (en ja, Bosal is duurder, maar als ik die nieuwe uitlaat zo zie wil ik ook geen USN weer onder mijn auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Ik heb ervaring met mister-auto.nl. Tip: kijk goed naar welk merk je koopt. Hun goedkoopste dingen zetten ze vaak bovenaan. Bij remmen ed: NIET OP BEZUINIGEN! Dat is niet alleen voor jou maar ook voor anderen iets wat het verschil kan maken tussen leven en dood.

Voldoende betaalopties, redelijke levertijd (bij mij was het met 4 dagen binnen), klein nadeel: dingen terugsturen kost geld en hun telefoonnummer is een duur 0900-nummer. Aftersales-ervaringen heb ik niet.

Soms hebben ze gewoon een aanbieding. Mocht je dezelfde Bosch-spullen bij andere shops alleen maar duurder vinden, mooi bij mister-auto.nl bestellen dan en genieten van het voordel :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
Nou bedankt voor de reacties. Zo te lezen is het dus wel een betrouwbare site met betrouwbare prijzen. Aangezien ik nog een maand voor m'n onderhoud heb zal ik ze tegen die tijd wel ontvangen denk ik.
Omdat het om remschijven/remblokken gaat en ik komende zomer 10.000 km ga rijden wil ik toch wel goede remschijven en blokken hebben.
Neem aan dat ze dus geen B-kwaliteit van Bosch verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Bosch is Bosch. Ik geloof niet dat Bosch een "profi" en een "pauper"-lijn heeft, maar ik hoor het graag als ik het fout heb uiteraard :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:13
Mister-auto zou ik de levertijden wel met een korreltje zout nemen.

Ik heb er ook eens wat besteld (op een donderdag geloof ik), was allemaal op voorraad, levertijd stond bij: 24h. Ik heb expres de duurdere en snellere verzendwijze gekozen zodat ik het de volgende dag in huis zou hebben.Maar vervolgens kwam het pakket pas dinsdag ofzo aankakken :/ I

Niet bestellen als je haast hebt dus. Heb er toen een mailtje over gestuurd met klacht, en na wat getouwtrek de verzendkosten teruggekregen meen ik. Onderdelen waren wel prima (niet de allergoedkoopste genomen idd, zoals hierboven werd gezegd).

Laatst nog een setje Bosch Aerotwin flatblade ruitenwissers gekocht via eBay Duitsland, bij shop "ATP Autoteile". Was voor een setje van 2 net zo veel kwijt als wat 1 ruitenwisser van een knakenmerk (Valeo) hier in NL kost _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Bosch maakt 1 soort voor zover ik weet, maar wat als je bosch onderdelen helemaal niet van een bosch fabriek komen?
Zie je bij SKF ook wel gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319464

Veel merken maken bedaalde onderdelen niet zelf, maar wil niet zeggen dat het in dit geval niet aan de Bosch eisen voldoet.

Koop ook altijd Bosch ruitenwissers, ten eerste geen stom geel stikkertje wat verkleurd en ze doen t altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Meestal bestel ik SWF van ebay.de. Die maken (als het goed is) ook de originele dealerwissers en zijn identiek. Vanwege het bijgeleverde kapje maakt dat de ruitenwisser mooi af. Het ook wil ook wat. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
Omdat ik geen haast heb heb ik nav jullie reply's afgelopen zaterdag 30 maart Bosch remschijven & blokken besteld op mister-auto. (scheelde me toch echt €139) elders.
Volgens de tracktrace code van bpost.be (wat overigens vaker onbeschikbaar dan beschikbaar is) is m'n pakketje al in NL en zou hij eigenlijk 2 april geleverd worden...Ik heb geen briefje op pakketje gezien.
Nog ff afwachten maar.

Ik zocht al een tijdje 4 nieuwe zomerbanden.
Afgelopen zaterdag zag ik op bandenleader.nl dat de banden die ik zocht ong. €30 per band goedkoper waren dan ergens anders. Dus meteen 4 nieuwe autobanden besteld op bandenleader.nl en betaald met m'n Creditcard (alleen mogelijkheid met Creditcard of SEPA overboeking). Volgens de site waren ze ook op voorraad en zou ik ze deze week ontvangen.
Krijg ik afgelopen maandagochtend een berichtje in m'n account dat het bedrag is teruggestort en binnen 3 werkdgn weer op m'n rekening zou staan. Vervolgens heb ik de vraag gesteld wat de reden hiervan is. Gelijk hierna weer een berichtje ontvangen, dat de banden niet op voorraad zijn en daarom de order geannulleerd is.
In de tussentijd bleef de prijs €87,36 per band en op voorraad. Gisteren kwam de aapje uit de mouw en zag ik dat ze de prijs aangepast hadden naar €109 per band....M'n vermoeden waren bevestigd en was het een prijsfout.
Jammer, maar wel een goede en snelle service waar alleen contact middels tickets mogelijk is.

[ Voor 16% gewijzigd door Eskiya op 03-04-2014 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonderdraad
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-05 11:34
Om dit Topic nieuw leven in te blazen wil ik hier mijn ervaringen delen die ik met diverse online leveranciers heb gehad.. Meestal koop ik dan de onderdelen van een geronnommeerd merk, zoals, Valeo, Hella, Bosch, Nissens, ATE, TRW,, Mann, SKF. etc. vanwege de duidelijk maatvoering.
Mister-auto, goede leverancier, ik zou echter nooit de Bolk onderdelen dan ze kopen, ik voel me daar niet gerust over. Leverijden:(zeker in Frankrijk), moet je met een korreltje zout nemen.
UK based: Eurocarparts,Carparts4less, Brakeparts.co.uk Alle goede bedrijven voor zeer redelijk prijzen.
In NL heb ik slechts ervaring met estateservices.nl (Volvo specifiek) ook een betrouwbaar bedrijf.De bedrijven in de categorie Winparts vind ik vaak te duur.
Brezan,20 jaar geleden, dit was een goed bedrijf en kon je altijd op een goede korting rekenen.De korting is er nog wel maar de bruto prijzen zijn volgens mij gestegen zodat je onder de streep alsnog een aanzienlijk bedrag betaalt. Is wel een goed alternatief als je accuut om onderdelen verlegen zit.
Voor Dynamo's startmotoren en accu's ga ik meestal bij een lokale autoelektricien, Bijv. in Haarlem is dit vdbosbv.nl, zeer goede service en prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-04 15:07

Estoque

Turbobrick Owner

ok

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
Diverse tenten leveren onder meerdere namen en/of europese distributiecentra.

Ook de databases kloppen niet altijd.

Winparts:
Relatief snelle levering, alleen had ik even niet helemaal goed gekeken bij een spiegel. Op kenteken klopte dat, maar in de kleine lettertjes stond net een ander bouwjaar -> Dus dat pastte niet.

Hun antwoord: Ja, had je maar goed moeten lezen. Dat geintje kostte me dus extra retourzendkosten die hun niet vergoeden. (Dat t kenteken dat resultaat gaf boeide niet, want in de subtekst van het onderdeel had ik het uit kunnen halen..)

Mister-auto: Geen problemen mee gehad tot nu toe. Levertijd redelijk.

Auto-onderdelen24: zelfde tent als autodoc, soms wat verschillende prijzen bij de ene of de andere.
Levertijd is drama, iig de bestelling die ik deed. 'Verzonden binnen 24 uur'... not. Komt uit een Duits magazijn. 25-4 besteld, 28-4 een tracktrace ontvangen, die het pas na navraag op 2 mei deed, en 5 mei pas geleverd.

Oliehandel.nl
Vlotte levering, 22.00 besteld, volgende dag verzonden, dag erna in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Jammer dat ze moeilijk doen over de "pas garantie". Bij winparts is het overigens ook nog zo dat het gros van de orders handmatig gecontroleerd wordt voordat ze in behandeling wordt genomen.

Die kleine lettertjes is helaas probleem van Tecdoc. Tecdoc gooit alle typevariaties op 1 bult, onderscheid maken ze in de omschrijving. Bouwjaar vanaf/tot is dan nog wel automatisch te doen, maar met chassisnummers wordt het al ingewikkelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-05 23:24
Mijn ervaring met Bolk is ook niet best. Omdat zoveel merken niet meer dan een relabel is, had ik ter test Bolk remblokken voor de achterzijde gekocht. Pasvorm was gewoon slecht, aanzienlijke variatie in de dikte van de individuele blokken(drager) en ook de hoogte van de daadwerkelijke voering week af.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Ik ben wel tevreden van winparts. Onlangs wat spulletjes gekocht erop. Ik had niet gezien dat een dingetje dat ik besteld had, 3 weken wachttijd was. Winparts heeft toen voorgesteld om een duurderporduct in te plaats te sturen zonder extra kosten zodat ik de bestelling gewoon binnen de 2 daagsjes had.

Heel tevreden :P

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rweust
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:25
Een oud topic maar even nieuw leven in geblazen.

Ik ben niet meer zo tevreden over Winparts. Ik heb hier jaren lang besteld en ze hebben veel, tegen redelijke prijs, maar hun leverbetrouwbaarheid wordt slechter en slechter.

Voorheen maakten ze reclame met zaken, als: "Op werkdagen voor 21.00 uur besteld is morgen in huis". Dit is er nu echt wel af. Nu staat er pas een geschatte levertijd, indien je iets in het mandje stopt, meestal 2 werkdagen, als het tenminste op voorraad is en dat wordt aangegeven met een groen vinkje: "Direct leverbaar".

Maar het komt niet overmorgen, of de dag erna en de dag daarna vaak ook niet. Ik heb nu dit jaar een aantal zaken besteld die volgens hun site gewoon op voorraad waren en over twee werkdagen geleverd zouden worden, maar dus allemaal wel een week of langer duurden voor het werkelijk geleverd werd.

Een keer een fietsendrager, zou ook op voorraad zijn, maar die liet maar liefst twee volle weken op zich wachten. Dat was ergerlijk, ik kon daardoor vanaf een Duits vakantieadres een volle dag extra heen en weer rijden om de fietsen later op te halen. Maar ook bij meer standaard auto-onderdelen (oliefilters, remblokken, thermostaat, ed.) is een week levertijd meer regel dan uitzondering. Nu zit ik weer op een standaard Mann luchtfilter te wachten, zou gewoon nog op voorraad zijn. Zondag besteld, het is nu woensdag en het is nog steeds niet verzonden.

Bellen of chatten maakt weinig uit: "Helaas meneer, we hebben het nog niet binnen.", "Hoezo, het was toch op voorraad?", "Jawel, maar bij onze leverancier."

Die groene "Direct leverbaar" vinkjes hebben dus erg weinig betekenis bij Winparts, net als hun aangegeven levertijden. Ze hebben weinig tot geen eigen voorraad en het is de vraag of ze het echt wel zelf binnen krijgen. Het kan allemaal ook nog ordinaire dropshipping zijn, wat achter een mooie site verstopt zit.

Erg lastig dus deze onberekenbare levertijden bij Winparts, vooral als je een auto hebt open liggen of iets onverwacht defect blijkt wat je voor een vakantie nog wilt vervangen of repareren. Vandaag mijn oude luchtfilter maar weer uit de bak gevist, schoon geblazen en weer gemonteerd. Een week zonder auto is ook niet meer van deze tijd.

Vroeger kon ik hier in Enschede bij onderdelenzaken nog goed terecht, die leverden vaak de volgende dag al, na telefonische bestelling, maar dat wordt ook minder door alle webshop concurrentie. Weet iemand nog een auto-onderdelen webshop die wel redelijk snelle, maar vooral betrouwbare levertijden hanteert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:20
rweust schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:31:
Een oud topic maar even nieuw leven in geblazen.

Ik ben niet meer zo tevreden over Winparts. Ik heb hier jaren lang besteld en ze hebben veel, tegen redelijke prijs, maar hun leverbetrouwbaarheid wordt slechter en slechter.

Voorheen maakten ze reclame met zaken, als: "Op werkdagen voor 21.00 uur besteld is morgen in huis". Dit is er nu echt wel af. Nu staat er pas een geschatte levertijd, indien je iets in het mandje stopt, meestal 2 werkdagen, als het tenminste op voorraad is en dat wordt aangegeven met een groen vinkje: "Direct leverbaar".

Maar het komt niet overmorgen, of de dag erna en de dag daarna vaak ook niet. Ik heb nu dit jaar een aantal zaken besteld die volgens hun site gewoon op voorraad waren en over twee werkdagen geleverd zouden worden, maar dus allemaal wel een week of langer duurden voor het werkelijk geleverd werd.

Een keer een fietsendrager, zou ook op voorraad zijn, maar die liet maar liefst twee volle weken op zich wachten. Dat was ergerlijk, ik kon daardoor vanaf een Duits vakantieadres een volle dag extra heen en weer rijden om de fietsen later op te halen. Maar ook bij meer standaard auto-onderdelen (oliefilters, remblokken,thermostaat, ed.) is een week levertijd meer regel dan uitzondering. Nu zit ik weer op een standaard Mann luchtfilter te wachten, zou gewoon nog op voorraad zijn. Zondag besteld, het is nu woensdag en het is nog steeds niet verzonden.

Bellen of chatten maakt weinig uit: "Helaas meneer, we hebben het nog niet binnen.", "Hoezo, het was toch op voorraad?", "Jawel, maar bij onze leverancier."

Die groene "Direct leverbaar" vinkjes hebben dus erg weinig betekenis bij Winparts, net als hun aangegeven levertijden. Ze hebben weinig tot geen eigen voorraaad en het is de vraag of ze het echt wel zelf binnen krijgen. Het kan allemaal ook nog ordinaire dropshipping zijn, wat achter een mooie site verstopt zit.

Erg lastig dus deze onberekenbare levertijden bij Winparts, vooral als je een auto hebt open liggen of iets onverwacht defect blijkt wat je voor een vakantie nog wilt vervangen of repareren. Vandaag mijn oude luchtfilter maar weer uit de bak gevist, schoon geblazen en weer gemonteerd. Een week zonder auto is ook niet meer van deze tijd.

Vroeger kon ik hier in Enschede bij onderdelenzaken nog goed terecht, die leverden vaak de volgende dag al, na telefonische bestelling, maar dat wordt ook minder door alle webshop concurrentie. Weet iemand nog een auto-onderdelen webshop die wel redelijk snelle, maar vooral betrouwbare levertijden hanteert?
Probeer Bogijn eens, is hier tot nu toe altijd goed gegaan. Maken ook onderscheid tussen eigen voorraad (Direct Beschikbaar) en voorraad bij leverancier (1-2 werkdagen)

Mister Auto en Autodoc gebruik ik niet meer. Alles wat op voorraad zou moeten zijn hebben ze niet en wordt er een (inferieur) alternatief aangeboden.

dot.blaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:30

-tom-562

Oliesjeik

Autodoc moet je idd links laten liggen.
Inmiddels bestel ik eigenlijk alleen nog maar bij motointegrator.de (niet .nl, die is een stuk duurder!). Bestellingen zijn vaak binnen 3 werkdagen binnen (vanuit Duitsland). Ze zijn eigenlijk altijd veruit het goedkoopste. Ze hebben lang niet zoveel merken als b.v. Autodoc, maar bij Autodoc valt eigenlijk altijd 80% af omdat het gewoon rotzooi is, dus die mis je niet.

Vaak bu'j te bang!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:14

DaWaN

'r you wicked ??

Ik moet zeggen dat Autodoc prima is sinds ze direct verzenden vanuit Polen.
Heb in de afgelopen 3 maanden 4x wat besteld en alle keren:
-Binnen 4 werkdagen geleverd
-Exact de merken die ik heb besteld
-Prima verpakt

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-03-2022
Probleem met deze leveranciers is, dat ze ook heel graag de verkeerde onderdelen leveren. Je besteld op kenteken en denkt de correcte onderdelen te hebben, waarna het uiteindelijk toch niet het geval blijkt te zijn. Dan blijkt het toch dat de dealer een monopolie positie heeft en je het goede onderdeel, enkel op de ouderwetse manier bij de dealer kan bestellen.

Met Autodoc ben ik prima tevreden, je vind er ook autobanden goedkoper. Maar ik bestel niet meer zomaar bij dit soort leveranciers, want retourneren is vaak toch wat lastiger. Al helemaal als je het verkeerde, maar toch passende onderdeel al gebruikt hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slagroomsoes
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 19:47
Autodoc gebruik ik niet meer; regelmatig kreeg ik een ander merk dan wat ik besteld had. Retourneren is dan altijd wat gedoe. MrAuto bevalt goed. QP24.de is een aanrader (zeker voor BMW-onderdelen, deze zijn vaak bij MrAuto wat prijziger). Bogijn is idd al genoemd. Als ik echter met spoed onderdelen nodig heb dan ga ik naar de lokale automaterialenzaak; je betaald iets meer het is vaak direct of binnen enkele uren voorradig.
Pagina: 1