[MacBook Pro] Vastlopers. Hardware of Software probleem?

Pagina: 1
Acties:

• synthic
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-06-2025
Even mijn topic tot leven brengen;

Ik heb mijn laptop naar MacManiac gebracht, en een week later (precies), was hij gereed. Maar nu loop ik dus weer op problemen met mijn Macbook Pro.

Bij het openen van sommige programma's of het laden van pagina's, loopt mijn Macbook Pro opeens vast. Ik krijg dan een '(licht)/doorschijnend blauw' scherm.

Weet iemand hier de oplossing voor?

Bij voorbaat hartelijk dank,

Hallo,

Sinds pas, twee weken geleden, loop ik op met een vervelend probleem met mijn Macbook Pro 15inch. Ik heb mijn MBP aangeschaft in Mei 2010 en is van het model uit 2010.

Ik gebruikt mijn MBP voor mijn school en verder niets.

Zie foto voor het probleem.

http://img46.imageshack.us/img46/7937/09112010077.jpg

Ik hoor het graag van jullie wat het probleem eigenlijk is,

[ Voor 34% gewijzigd door synthic op 17-11-2010 12:53 ]

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Maakt niet uit wat het is, gewoon garantie claimen. :)

Verder denk ik aan een hardware probleem. Heb je het ook als je laptop geboot is in OS X?

• synthic
Even mijn topic tot leven brengen;

Ik heb mijn laptop naar MacManiac gebracht, en een week later (precies), was hij gereed. Maar nu loop ik dus weer op problemen met mijn Macbook Pro.

Bij het openen van sommige programma's of het laden van pagina's, loopt mijn Macbook Pro opeens vast. Ik krijg dan een '(licht)/doorschijnend blauw' scherm.

Weet iemand hier de oplossing voor?

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 16:38

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Maak je gebruik van OSX of van Windows op het moment dat je problemen hebt? Met welke applicaties heb je problemen? Is het reproduceerbaar? Zie je iets interessants in je system logs (/Applications/Utilities/Console.app) ?

[ Voor 49% gewijzigd door Whieee op 17-11-2010 13:12 ]

Launching containers into space

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 16:22
Wanneer je je topic tot leven wil brengen zal je ook zelf moeten reageren :) Er worden vragen gesteld om een mogelijke oplossing te kunnen aandragen. Het is niet zo dat wij een pasklare oplossing hebben... Post eens wat logs waaruit blijkt waarop hij vastloopt. Wat is er gemaakt aan je MBP??? Dan kunnen wij het probleem beter inschatten...

Carpe Diem

• synthic
17-11-10 13:31:14 SystemUIServer[109] It does not make sense to draw an image when [NSGraphicsContext currentContext] is nil. This is a programming error. Break on _NSWarnForDrawingImageWithNoCurrentContext to debug. This will be logged only once. This may break in the future.
Dit vind ik nogal vreemd.

Maar, mijn Macbook pro loopt vast bij de volgende programma's die ik tot nu toe heb geprobeerd te openen:
- GarageBand
- Google Chrome (Website: Youtube, Hyves)
- Mozilla Firefox (Website: Youtube, Hyves)
- VLC
- Videoplayer (Command+Esc)

Ook is het raar, wanneer ik muziek afspeel in iTunes even later vast loop in een van de bovenstaande programma's, blijft het muziek gewoon door lopen maar werkt mijn toetsenbord + muis niet meer.

[ Voor 17% gewijzigd door synthic op 17-11-2010 13:41 ]

• asaki
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:32
So...

Wat was er de vorige keer stuk aan de MBP? Welk MacOS X heb je geinstalleerd? Heb je al eens geprobeerd om met schijfhulpprogramma de privileges te repareren? :)

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

hou eens de powerknop ingedrukt. laat hem pas los als je het opstart geluid voor de 2e keer gaat horen.

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 16:38

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ZuzZoo schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:52:
hou eens de powerknop ingedrukt. laat hem pas los als je het opstart geluid voor de 2e keer gaat horen.
En wat doet dat?

Als je een PRAM reset bedoelde: start de Mac op met cmd+option+P+R ingedrukt, en laat pas los als je het opstartgeluid voor de _derde_ keer hoort ;)

Launching containers into space

• asaki
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:32
De computer uitzetten :P
Pagina: 1