Nummermelder op PC (Ziggo)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoalaBear84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-06 15:21
Heb een jaar geleden al een keer geprobeerd om een nummermelder op PC te krijgen.

Dit had ik eerst bij m'n ouders thuis op ISDN, maar nu op mezelf en heb Ziggo Alles-In-1.

Op de telefoon komt ook netjes het nummer te staan, dus het nummer is te achterhalen als er gebeld wordt.

Heb een laptop in de kast hangen, die heeft wel een RJ11 aansluiting / Modem, maar zou het daarmee mogelijk zijn?

Het modem betreft een "Smart Link 56K Modem" (merk Smart Link). Ik weet niet of een modem ook als 'luisterend oor' kan dienen? Of dat deze alleen kan inbellen.

Mocht dat niet werken, dan graag een oplossing die via USB werkt, dat ik daar een telefoonkabel in kan stoppen en die iig als nummermelder kan gebruiken, en misschien kun je er dan ook wel mee bellen via PC.

Gedaan tot nu toe:
* Gezocht op GoT naar "ziggo nummermelder"
* Gezocht op internet naar "USB nummermelder"

Alvast bedankt!

<Homepage>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-06 16:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-06 22:37
kijk hier eens:

http://www.domoticaforum.....php?f=26&t=5365&start=30

naast deze link is op dat forum nog meer informatie over dit onderwerp te vinden.

• KoalaBear84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-06 15:21
Bedankt, had eergister nog een ander programma gevonden.

AnalogX CallerID

Die kon de Caller ID niet zo standaard aflezen, dus moet ik nog verder onderzoeken wat het modem kan.

Zag dat er ook nog bepaalde AT switches kan definieren bij de eigenschappen van het modem, dat het modem daarmee geinitialiseerd wordt en mogelijk de functie Caller ID dan via die switches aangezet kan worden.

Bedankt Bigall007, ga de link vanavond even uitzoeken.

<Homepage>

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-06 16:08
http://www.liutilities.co...ver/smart-link-56k-modem/
The modem offers support for caller Identification and distinctive detect for rings, speed sensing, voice call discrimination, call forward and fall back, auto format, fax and data.
Verder die site niet al te serieus nemen, is zo'n online 'error scan' tool, meestal maken die er meer een rommel van :P