Toon posts:

Thomson TG789vni: Wifi instabiel na een week

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben hier op kantoor een Thomson TG789vni staan. Deze heeft één bedrade verbinding richting de centrale switch waaraan alle PC's gepatched zitten. Allemaal enorm stabiel, behalve het Wifi.

Zodra het Wifi een uptime van +/- een week heeft, gaat deze stotteren. Vooral goed te merken bij de internet radio hier. Ik heb ook al verschillende kanalen geprobeerd, verschillende encrypties, verschillende interfaces (huidig: 802.11g). Ik begreep dat van 8 tot 12 het best ontvangen word door de meeste randapparatuur, daarom staat ons kanaal op 10 momenteel. Ik heb ook een Wifi analyse hier gedaan en gezien dat 10 sowieso het meest geschikt is, maar daarnaast zijn er ook geen andere Wifi netwerken hier te vinden.

Heeft iemand ook deze ervaring met een Thomson router? Heeft iemand een idee wat er hier mis gaat?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, hou niet van topics bumpen, maar aangezien dit alweer even geleden is... Toch even een kleine bump... Ik wordt helemaal gek van de Wifi verbinding hier...

Ik ben er ondertussen achter dat het misschien niet alleen aan de thomson lijkt te liggen. Ik heb het idee dat ik gewoon de verkeerde instellingen gebruik voor bepaalde rand-apparatuur. Ik heb thuis een Linksys router die ook zo af en toe de mankementen vertoont.

Dus misschien beter om te vragen:
Wat zijn de beste Wifi instellingen om apparatuur als iOS devices (iPhone4, iPad) en internet radio's zo goed mogelijk te connecten met het wifi?