Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik heb een vraagje m.b.t ophalen van e-mails intern via front-end.

Ik heb hier een exchange als back en front -end in een DMZ omgeving draaien. Nou moeten er op laptops, ipads en smartphones e-mails opgehaald kunnen worden. En hier gaat het fout. Je kunt niet intern met de front-end(bv: mail.domein1.nl) verbinding maken.

Op Got heb ik er niets over kunnen vinden en gezocht op het net maar word er niet duidelijker van.

Iemand die me even in de goede richting wil schoppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-05 19:32
ik neem aan omdat je mensen zowel van buiten als van binnen verbinding wilt laten maken met exchange via hetzelfde adres. Het gaat allemaal wel via RPC over HTTPS mag ik hopen? Desalniettemin, ik zou intern een A record aanmaken in je DNS dat wijst naar de lokale kant van de exchange server. Intern wordt de interne DNS gebruikt die naar de lokale zijde van de exchange server wijst en extern wordt een DNS van het grote boze internet gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Klikt meer als een firewall issue, beschrijf je netwerk eens? DMZ, lokale netwerk, NAT en rules ed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morphje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 14:22

morphje

let's all love lain

Vergeet ook niet de versie van exchange, toegekende rollen (welke werkwijze) en opzet van je DMZ versus intern netwerk (AD integratie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 21:45

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zoals je ziet, klopt er weinig van je TS.
Veel te weinig info, en zeker geen PNS topic.

Ik stel voor dat je een verbeterde versie van je topic in NT opent.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Dit topic is gesloten.