Toon posts:

Ervaringen gezocht mbt aansturing extra fans GPU

Pagina: 1
Acties:

• RikkieV
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 16-12-2012
Hallo allen,

in de onderstaande configuratie heb ik van de 4890 de luidruchtige enkele stock-cooler vervangen door een T-RAD2 GTX met VRM-R2. Hierdoor zijn er wel weer 2 fans in totaal bijgekomen. En op dit punt zit ik een beetje in dubio. Of de 2 fans op de T-RAD2 GTX koppelen en op de uitgang van de GPU prikken en de VRM-R2 fan op de case-controller, of gaan voor een oplossing met een losse fan-controller. Wat is wijsheid? En uiteraard zijn er op de tweede optie weer een boel mogelijkheden. Wat ik dan wel wil zien zijn bijvoorbeeld de RPMs en temperaturen van de componenten, evenals een automatische modus. Interessante opties zijn bijvoorbeeld de NZXT Sentry 2/LX, AeroCool Touch2000, Scythe Kaze Master/Server of de T-Balancer BigNG. Wat betreft de case-fans, de 200x200x25 fans hou ik graag op de huidige casecontroller, de 120x120 zou in de tweede optie ook op de controller mogen. Graag jullie ervaringen met een vergelijkbare issue. Ik ben zelf nog niet geheel overtuigd of een losse controller het temperatuur-management van een GPU veilig over kan nemen.

Case: CM Storm Sniper (2x 200x200x25 Fans, 1x 120x120x25, allen via de standaard controller)
MB: Asus P6T V2 Deluxe
CPU: Intel i7-920 2.66GHz
CPU Cooler: Thermalright Ultra-120 eXtreme (1x 120x120x25 Fan)
GPU: Asus EAH-4890
GPU Cooler: T-RAD2 GTX (2x 92x92x25 Fans)
GPU VFD Cooler: VRM-R2 (1x 80x80x25 Fan)

• crcialballistix
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 17-02-2018
Kun je doen, als je gpu te warm wordt krijg je gewoon artifacts + een vastloper (100°c +), dan weet je dat je fancontroller iets harder moet

edit// ff herlezen, case controller zou ik nooit doen.. die houdt enkel rekening met de case temp, niet met je grafische kaart temp.. Ik zou ze gewoon op je grafische kaart aansluiten. die dingen regelen zichzelf niet voor niets, fanspeeds kun je dan nog aanpassen in msi afterburner. bv tot 60°c de fanspeed op 30%, 70-80°c 60% en 80+ 100%

[Voor 80% gewijzigd door crcialballistix op 09-11-2010 13:04]

http://specs.tweak.to/18156

• RikkieV
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 16-12-2012
Hoi, dank voor je respons. Wat betreft die case-controller, deze zou in die configuratie alleen de fan op de VRM-R2 besturen. Deze controller gaat toch vaak (bijna) vol open in het geval van games, en lager dan 50% gaat niet. Dit is alleen een grote draaiknop en heeft geen temperatuur-referentie. Ik kon alleen weinig informatie vinden wat de capaciteit van de fan-uitgang op de GPU is, als dit voldoende is voor de 2x 92x92x25 fans, dan heb ik hier ook geen problemen mee.

• crcialballistix
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 17-02-2018
ah zo. Zou moeten werken hoor gewoon op de casecontroller dan, alleen denk ik dat je stiller zult uitkomen als je ze op de grafische kaart aansluit? in idle allesinds. Maar moet je zelf proberen. :)

edit// mja heb de hele tijd wat nagedacht en zou toch het beste zijn om op je grafische kaart aan te sluiten <o< :)

[Voor 30% gewijzigd door crcialballistix op 09-11-2010 15:59]

http://specs.tweak.to/18156

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee