Toon posts:

Set-Top-Box hardware

Pagina: 1
Acties:

• DarkNeogen
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21-05 23:35
Beste mede-GoT'ers,

Voor mijn werk ben ik al een tijdje op zoek naar hardware geschikt als Windows CE/Windows Embedded (i.v.m. DRM in onze filmportalen) Set-Top-Box. Op dit moment hebben we een 250+ stuks van dit model ingezet, echter voldoet deze niet meer aan de eisen.

Zodoende zijn we op zoek naar nieuwe spullen, en er zijn een aantal eisen:
- HDMI of DVI -> HDMI constructies moet ondersteund worden.
- HD is een pré, geen must.
- Moet een ethernet aansluiting hebben, aangezien het IPTV is.
- RAM 512 MB t/m 1024 MB (uitbreidbaar is handig).
- Formfactor soortgelijk aan bovengenoemd model i.v.m. custom beugel.
- CPU boven de 1 GHz, i.v.m. decoding.
- Fanless is een pre, ook geen absolute must. Een industrial PC zijn we echter niet naar op zoek.

Ik ben al een flinke tijd op zoek, maar het is een vrij moeilijke opgave om geschikte spullen te vinden, vandaar dat ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

P.S. Ik vraag niet of jullie mijn werk willen doen, ik vraag enkel suggesties en tips in de goede richting. Ik weet gewoon niet meer waar nog te zoeken. Veel STB's zijn voor DVB-C etc.

Alvast bedankt.

• Exirion
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18:08

Exirion

Gadgetfetisjist

Je zoekt iets ongebruikelijks. De meeste STB's hebben hardware codecs of een co-processor voor zware taken en een zuinige ARM/MIPS die voldoende snel is om het allemaal aan te sturen. Een ARM op >1GHz vind je momenteel voor in NAS systemen maar in STB platformen wegen aantallen en kosten zwaarder. Ook meer dan 256MB geheugen is niet gebruikelijk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Kompaan
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 30-04 22:44
Ben heel even wezen kijken bij het VIA model wat je opgeeft, maar die doet volgens mij alles wat je eronder als eisen hebt staan. Aan welke eisen voldoet de VIA niet meer?

• DarkNeogen
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21-05 23:35
We willen er meer uit halen, dus betere beelden. In zijn huidige vorm heeft hij een 64 MB DOM en slechts 256 MB ram. Dit is natuurlijk shared. Om alle boxen nu te voorzien van hardware upgrades is nogal een duur grapje qua montage tijd.

We zitten ook een beetje vast met de software van een tussenpartij. Wij willen zelf met Windows Embedded gaan draaien in tegenstelling tot CE. Dus hebben we toch al zwaardere hardware nodig.

• Exirion
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18:08

Exirion

Gadgetfetisjist

DarkNeogen schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:05:
We willen er meer uit halen, dus betere beelden. In zijn huidige vorm heeft hij een 64 MB DOM en slechts 256 MB ram. Dit is natuurlijk shared. Om alle boxen nu te voorzien van hardware upgrades is nogal een duur grapje qua montage tijd.

We zitten ook een beetje vast met de software van een tussenpartij. Wij willen zelf met Windows Embedded gaan draaien in tegenstelling tot CE. Dus hebben we toch al zwaardere hardware nodig.
Misschien moet je eens naar de softwarearchitectuur gaan kijken als je vastloopt op de hardwareeisen. Ik weet niet wat voor systeem jullie draaien, maar wellicht kan het allemaal wel een stukje efficienter qua processing en memory.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 01:16
Je bedoelt zoals de Acer Revo 2 STB?

[Voor 43% gewijzigd door Dreamvoid op 16-11-2010 18:35]

specs

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee