Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204143

Topicstarter
Oke, misschien een domme vraag, maar zelfs canon zelf kan mij hierop geen antwoord geven (zij mogen geen andere producten aanprijzen dan die van canon) en dus blijft mij het antwoord duister. Ik heb een aantal filmpjes gemaakt en dacht die t.z.t. wel op dvd te branden. Maar het Zoombrowser programma wat erbij hoort, ondersteund geen dvd's. Foto's kan je nl. wel via de Zoomb. branden. Maar filmpjes niet. Ze staan wel op mijn pc, maar kunnen niet geladen worden (voorzover ik het geprobeerd heb). Ik kan de filmpjes enkel in Zoomb. bekijken, maar ik wil ze graag delen.
Iemand enig idee hoe ik ze kan exporteren naar een programma? Heb het met Nero geprobeerd maar mij lukte het niet om ze daar te krijgen. Misschien zie ik iets over het hoofd, misschien moet ik er iets bij kopen, ik heb werkelijk geen idee, zoveel verstand heb ik er niet van.
Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
bestand kopiëren naar Computer > dvd-station > bestand plakken en dan bestanden op dvd branden en zo nodig de bestanden omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
denk je niet dat madelief de filmpjes zo op een DVD wilt branden, dat ze dan ook op d'r DVD speler af te spelen zijn? dan werkt jouw methode een stuk minder goed...

wanneer je een Mac hebt, kan dat heel eenvoudig met iDVD. wanneer je een PC hebt, moet ik je het antwoord schuldig blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:54
Even een zetje van FGA naar FV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-07 18:27
ConvertXtoDVD is in dat soort gevallen mijn vriend geweest. Kun je er ook nog eens een leuk menu bij knutselen :) Licentie kost je een tientje of 2, maar dan heb je wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:12
Zo'n powershot genereert toch gewoon een mpeg2 filmpje?

Ik doe dit soort dingen altijd met Nero Vision. Nooit iets anders geprobeerd ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:06

Caveman

whahoehaha

Misschien moeten we de vraag even helder krijgen; wil je de filmpjes op een DVD hebben of moet het een DVD-video (afspeelbaar op een dvd speler) worden ?

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Goed, als eerste bedankt voor jullie meedenken.
Ben aan de slag gegaan, Nero startsmart opnieuw geinstalleerd. Lukte me zowaar om de filmpjes in te voegen, leuk menu'tje erbij, wel vreemd dat er geen geluid bij zit, dus camera aangesloten en geprobeerd de filmpjes direct van de camera naar nero te verzenden. Dan gebeurd er niks. (Ja, een keer viel mijn computer ineens uit, maar zal meer meer aan mijn pc liggen, gewoon windows xp overigens). Dus toch maar invoegen vanuit mapje waar ik de video's had opgeslagen (in mijn afbeeldingen). Dan lukt het wel, nero vraagt nog of ik het wil aanpassen zodat die op de meeste dvd spelers te zien is. Ja graag. Joepi, alles gelukt?
nope.
Én ik heb geen geluid, én hij speelt niet af op mijn dvd speler. 8)7 Wel op mijn pc trouwens.
Het zijn trouwens 4 filmpjes van elk een paar minuten, gefilmd op een feest waar schoonpapa 80 werd. Dus ik wil ze graag "uitdelen", dat is een dvd video denk ik?
Wat doe ik verkeerd, ik stel jullie hulp echt op prijs :Y

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Als het goed is komen er Quicktime filmpjes uit die camera (.mov), als je ze op de PC afspeelt heb je dan wel geluid ?
Het kan zijn dat je een codec voor het geluid mist, misschien moet je eens naar een ander programma kijken, convertXtoDVD is al genoemd of je moet eens kijken of je wat voor optie's je in Nero hebt mbt. het geluid.

Je zou convertX eens kunnen proberen of die wel geluid geeft, het programma is gewoon vrij te gebruiken alleen komt er een watermerk in te staan.

[ Voor 26% gewijzigd door Caveman op 11-11-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Caveman schreef op donderdag 11 november 2010 @ 11:33:
Als het goed is komen er Quicktime filmpjes uit die camera (.mov), als je ze op de PC afspeelt heb je dan wel geluid ?
Het kan zijn dat je een codec voor het geluid mist, misschien moet je eens naar een ander programma kijken, convertXtoDVD is al genoemd of je moet eens kijken of je wat voor optie's je in Nero hebt mbt. het geluid.

Je zou convertX eens kunnen proberen of die wel geluid geeft, het programma is gewoon vrij te gebruiken alleen komt er een watermerk in te staan.
Ga ik toch ns proberen. Ik laat het jullie weten, bedankt caveman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Helaas, ook met ConvertXtoDVD krijg ik geen geluid. Ook niet af te spelen op mijn DVD speler, wel op de pc.
Nu weet ik het even niet meer. Man, wat gaat hier veel tijd in zittten :r
Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Is het mogelijk om een stukje film online te zetten dat ik er eens naar kan kijken en gericht advies kan geven.
Desnoods film even een paar sec en mail dat.

[ Voor 3% gewijzigd door Caveman op 13-11-2010 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ga ik doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Mja, ik heb je filmpjes. In eerste instantie had ik ook geen geluid, er zou gewoon PCM geluid in het filmpje moeten zitten maar kennelijk hebben ze bij Canon iets raars mee gedaan. Het is me gelukt om de filmpjes om te vormen naar een ander formaat waarbij je wel geluid hebt. Ik heb daarvoor Xvid4PSP portable 6.001 gebruikt. Xvid4PSP is meer dan alleen maar een PSP converter, in principe kun je er alles mee omvormen en het is nog gratis ook :)
Ik heb de omgevormde filmpjes terug gemailt met een screenshot van de instellingen (in principe hoef je alleen [format] op MPEGPS te zetten de rest doet ie zelf). Je hebt nu een mpg2 filmpje. Die filmpjes kun je gebruiken om een DVD van te maken, Nero zou het nu moeten snappen.

Als het geluid het dan nog niet doet kun je nog het volgende doen; Xvid4PSP staat bij MPEGPS standaard op AC3 ingesteld dan kun je dat nog wijzigen naar mp2 en dan moet het gewoon lukken.

[ Voor 13% gewijzigd door Caveman op 17-11-2010 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Caveman schreef op woensdag 17 november 2010 @ 10:10:
Mja, ik heb je filmpjes. In eerste instantie had ik ook geen geluid, er zou gewoon PCM geluid in het filmpje moeten zitten maar kennelijk hebben ze bij Canon iets raars mee gedaan. Het is me gelukt om de filmpjes om te vormen naar een ander formaat waarbij je wel geluid hebt. Ik heb daarvoor Xvid4PSP portable 6.001 gebruikt. Xvid4PSP is meer dan alleen maar een PSP converter, in principe kun je er alles mee omvormen en het is nog gratis ook :)
Ik heb de omgevormde filmpje terug gemailt met een screenshot van de instellingen (in principe hoef je alleen [format] op MPEGPS te zetten de rest doet ie zelf). Je hebt nu een mpg2 filmpje. Die filmpjes kun je gebruiken om een DVD van te maken, Nero zou het nu moeten snappen.

Als het geluid het dan nog niet doet kun je nog het volgende doen; Xvid4PSP staat bij MPEGPS standaard op AC3 ingesteld dan kun je dat nog wijzigen naar mp2 en dan moet het gewoon lukken.
Helemaal te gek!
Bedankt _/-\o_
Pagina: 1