Toon posts:

Ervaringen Rally/Drift Cursussen

Pagina: 1
Acties:

• Roamor
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
Samen met wat vrienden (allemaal petrolheads) wilde ik binnenkort eens een rally-achtig evenement meemaken. Racecursussen hebben we reeds allemaal wel eens gedaan; we zijn nu meer op zoek naar de zijwaartse snelheden. ;)

Ik zie online wel wat locaties waar dit mogelijk is voor een redelijk bedrag (<300 euro pp), maar kan moeilijk ervaringen van anderen vinden.

Het is overigens niet de bedoeling om een licentie ofzo te gaan halen uiteindelijk; het gaat ons puur om een dagje lol.

Wat links die ik gevonden heb:

http://www.333events.nl/rallyexperience

http://www.eurocircuit.nl...iculier_blijdatikglij.php

Iemand die hier ervaringen mee heeft en die misschien wil delen? :) (Kwaliteit auto's/instructeurs etc)

• Apache
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21:29

Apache

amateur software devver

Die van 333events wil ik ook al een tijdje gaan doen, en is ook al eens via ibood aangeboden geweest. K'ben dus ook zeer beneiuwd naar ervaringen.

Het is wel niet aan te raden slipcursussen te volgen van ibood, dit zijn "afgekookte" versies van de volledige versie en stellen zeer weinig voor ...

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Quantor
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Even off topic, ben toevallig zondag bij zo'n "afgekookte versie" geweest en ja drie uur is weinig, maar voor veel mensen is het blijkbaar toch nieuw om een noodstop te oefenen en vooral op een gladde baan is de reactie van de auto (abs) toch vreemd, zelfs dat sommige gewoon de rem los laten omdat die zo trilt. Ook is het voor de meeste leerzaam om te rijden op een gladde baan en dan zonder ongelukken kunnen voelen wat de auto doet als je hard instuurt, expres remt etc.
Dus voor iemand die autorijden maar als iets noodzakelijks ziet en er verder geen interesse in autorijden hebben, zoals ik verwacht de meesten in dit forumonderdeel wel hebben, is zelfs zo'n afgekookte versie een ogen opener...

Speelt padel!

• Roamor
  • Niet online
Nog meer mensen met ervaringen?

• MEN-O
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20-09 14:05
Ja, had vorig jaar m'n pa zo'n 'cursus' bij 333 events cadeau gedaan. Heb dus zelf niet gereden maar wel gekeken. Het geheel stelt eigenlijk niet zoveel voor. Je rijdt een aantal achtjes op een klein baantje en dat was het eigenlijk wel. Overigens met oude BMW 3 series.
Het werd gepresenteerd als rally-rijden, maar dit lijkt er echt niet op.

• Roamor
  • Niet online
MEN-O schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:26:
Ja, had vorig jaar m'n pa zo'n 'cursus' bij 333 events cadeau gedaan. Heb dus zelf niet gereden maar wel gekeken. Het geheel stelt eigenlijk niet zoveel voor. Je rijdt een aantal achtjes op een klein baantje en dat was het eigenlijk wel. Overigens met oude BMW 3 series.
Ik kan mij voorstellen dat het klein parcours is, maar kun je aangeven hoelang je per persoon ongeveer achter het stuur zit?

• Apache
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21:29

Apache

amateur software devver

MEN-O schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:26:
Was dit ook de ibood versie of diegene waar je de volle pot voor betaalt?

Maw t'word al bijna interessanter om zo'n bmw e36 te kopen, beetje circuit ready onderdelen erop en dan zelf wat achtjes gaan rijden op een grota parking ;)

If it ain't broken it doesn't have enough features

• DieterVDW
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Quantor schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:14:
Even off topic, ben toevallig zondag bij zo'n "afgekookte versie" geweest en ja drie uur is weinig, maar voor veel mensen is het blijkbaar toch nieuw om een noodstop te oefenen en vooral op een gladde baan is de reactie van de auto (abs) toch vreemd, zelfs dat sommige gewoon de rem los laten omdat die zo trilt. Ook is het voor de meeste leerzaam om te rijden op een gladde baan en dan zonder ongelukken kunnen voelen wat de auto doet als je hard instuurt, expres remt etc.
Dus voor iemand die autorijden maar als iets noodzakelijks ziet en er verder geen interesse in autorijden hebben, zoals ik verwacht de meesten in dit forumonderdeel wel hebben, is zelfs zo'n afgekookte versie een ogen opener...
Dit zou iedereen moeten doen op een grote parking als het geregend heeft of gevrozen IMHO.
Pas dan weet je hoe je auto reageert bij slippen en hoe je dit kan opvangen.
(En 't is leuk :P )

• MEN-O
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20-09 14:05
Ik schat dat je ongeveer 10 minuten daadwerkelijk in de auto zit. En ik heb GVD het volle pond betaald.
Overigens ziet die dag op het Eurocircuit er stukken leuker uit !

• enchion
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
@ MEN-O

Dan toch maar een weekje finland volgende keer.
YouTube: Top Gear Mika Hakkinen

How do you save a random generator ?

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee