Toon posts:

[Win 7] Media Player cached veel teveel data

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• OzBoz
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 28-02 23:42

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Ik kijk regelmatig via DVBLink naar IPTV op een computer ergens in mijn netwerk. Daar gebruik ik Windows Media Player gewoon voor. Ik begrijp dat dat ding ook het één en ander moet cachen. Maar hij overdrijft een beetje. Soms loopt dat TV kijken even vast en dan blijven er enorm grote bestanden (10GB-18GB) achter in AppData > Local > Microsoft > Windows > Temporary Internet Files > Content.IE5 > [randomdir]

Ik kwam daar achter omdat mijn laptop ineens nog maar een paar GB vrij had. Dus ben ik met WinDirStat even op zoek gegaan, fijn om snel grote files te ontdekken.

Weet iemand of ik WMP12 zo af kan richtten dat ie zo min mogelijk cached of buffert. Ik begrijp dat ie wel een kleine buffer moet gebruiken maar momenteel is het zo dat hij gewoon uren loopt te cachen dus kan zo weer met een programma opnieuw beginnen en dat wil ik niet. En zeker die zooi niet op mijn SSD.

Vraag me dus af of er een manier is om te zorgen dat deze bestanden bijvoorbeeld een maximale grootte hebben.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• pcsi
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21-10-2011
Op het internet zijn vele handleidingen te vinden hoe je de cache uitschakel en dergelijke maar nergens kan ik iets vinden omtrent het aanpassen van de cache size. Misschien kijk ik erover heen? Wellicht is dit simpelweg niet mogelijk? Wat voor acties heb je zelf al ondernomen?

Je kan uiteraard wel een script aanmaken welk elk uur/uren/dag of iets dergelijks alle inhoud verwijderd in: AppData > Local > Microsoft > Windows > Temporary Internet Files > Content.IE5 >

Ik ben zeer benieuwd naar de verdere reacties.

• OzBoz
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 28-02 23:42

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
pcsi schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:41:
Op het internet zijn vele handleidingen te vinden hoe je de cache uitschakel en dergelijke maar nergens kan ik iets vinden omtrent het aanpassen van de cache size. Misschien kijk ik erover heen? Wellicht is dit simpelweg niet mogelijk? Wat voor acties heb je zelf al ondernomen?

Je kan uiteraard wel een script aanmaken welk elk uur/uren/dag of iets dergelijks alle inhoud verwijderd in: AppData > Local > Microsoft > Windows > Temporary Internet Files > Content.IE5 >

Ik ben zeer benieuwd naar de verdere reacties.
Nou cache uitschakelen zou ik ook geen probleem vinden, hij mag best albumart etc cachen en dat gebeurt ook in een andere directory. Ik zat ook al te denken om maar een .bat te fixen. In dit geval gaat het namelijk om bestanden die beginnen met 192.168.1.100 (adres server).

Ik begrijp alleen niet waarom op ik Google niet meer mensen tegen kom met het probleem. Misschien dat het wel komt door de manier waarop DVBLink de data transporteert. Maar was pas in slaap gevallen terwijl ik TV keek op mijn laptop. 's Ochtends WMP gewoon afgesloten. En dan zie ik gewoon een 38GB groot bestand achter blijven.

Daar moet wat slimmers op te verzinnen zijn, maar ben er nog niet uit.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee