• chrises
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 13-01-2015
Ik heb de Netgear Readynas duo aangeschaft. Nu wil ik al mijn data welke staat op een externe USB-schijf overzetten naar deze NAS-schijf. Nu heb ik met het overzetten van heel veel data altijd gedonder. Het gaat om ongeveer 350 gb. Wat is nu de beste manier om dit te doen?

Ik heb het volgende geprobeerd: ik heb de USB schijf aangesloten op de Netgear NAS en vervolgens een backup job ingesteld om de data over te pompen naar een share op de NAS. Nu gaat dit op zich wel maar wanneer ik nu de data op de NAS vervolgens wil verplaatsten (via de Windows verkenner) naar een andere share op de NAS lukt dit niet omdat de bestanden alleen lezen zijn. Wanneer ik dit wil opheffen via de rechtermuisknop-eigenschappen lukt dit ook niet (nogmaals rechtermuisknop-eigenschappen en het vinkje bij alleen-lezen staat weer aan). Ik heb geprobeerd het alleen-lezen-kenmerk te verwijderen via het attrib-commando (attrib -r \share\mapnaam) in het DOS-venster maar nu krijg ik een melding dat de parameter - niet juist is of zoiets.

Kan iemand mij op weg helpen. Wat is de beste manier om zoveel data over te pompen.

Alvast bedankt.

Chrises

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Aan pc hangen en dan kopiëren naar de NAS over het netwerk? Meest eenvoudige optie en met een snel netwerk zo gedaan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Mijzelf
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
Installeer een ssh daemon, en doe de copieeractie op de nas zelf.

• chrises
Ik ben nu gewoon maar weer aan het kopiëren via het netwerk. Ik heb hier een 1Gb netwerk maar ik vind het behoorlijk langzaam gaan. Ik ben nu ongeveer 100 gb aan het kopieren en windows verkenner geeft aan dat dit nog 150 minuten gaat duren. Is dit normaal?

Chrises

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Werken al je apparaten wel op gigabit snelheden? Met een 100 megabit netwerk is dat precies de tijd die je zou moeten halen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• chrises
Nou, ik twijfel daar wel aan maar dit zou wel zo moeten zijn. Ik heb een gb-router, een gb-switch, een gb-NAS (allemaal Netgear) en een gb-netwerkkaart in de pc waar ik mee werk. Bekabeling tussen router en switch is cat6 en tussen switch en pc/netgear nog cat5.

Ik verlies trouwens steeds de verbinding met de USB-schijf. Mogelijk dat hier ook een probleem zit. Kun je de schijf die in zo'n USB-unit zit er ook uithalen en rechtstreeks in een pc hangen (dus niet via USB)?

Chrises

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:13

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

USB zou je zo'n 30MB/s moeten geven (100Mb netwerk = 12.5MB/s).

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Aangezien het verplaatsen van de data een eenmalige operatie is zou ik me niet druk maken over de snelheid. Dan duurt het een paar uur. Je hoeft er niet naast te blijven zitten.

Als je zeker wilt zijn dat de data goed is overgekomen kun je ze na het kopiëren nog even vergelijken. Iets als 'Beyond Compare' kun je daarvoor bijv. gebruiken.

Als de USB schijf problemen geeft kun je de schijf natuurlijk uit de behuizing halen en direct aan een vrije PATA of SATA poort in een PC aansluiten.

• chrises
Het is heel vreemd. Ik heb op twee manieren geprobeerd data over te zetten van de USB-drive naar de NAS. Via het netwerk en met de bachup-mogelijkheid van de NAS. In beide gevallen wordt de gekopieerde data op de NAS-drive read only, althans, je kunt de bestanden alleen als read-only openen. Wanneer je de eigenschappen van de bestanden bekijkt staat read-only niet aangevinkt. Ik kan vervolgens de bestanden niet verplaatsen en ook niet verwijderen. Ik heb geen idee hoe dit kan, iemand een idee?

Chrises

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Is die directory waar alles in staat niet zo ingesteld dat je enkel leesrechten hebt? Ken de ReadyNAS niet goed maar bij de Synology kan je per share lees- en schrijfrechten uitdelen.

• chrises
Nou, ik heb zelfs gebruikersverificatie uitstaan op de share (openbare toegang), dus dat moet toch goed gaan? Ik kan er ook gewoon data naar toe kopiëren. Kan het te maken hebben met dat de USB-drive fat32 en de NAS-drive NTFS?

Chrises

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
chrises schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:48:
Nou, ik heb zelfs gebruikersverificatie uitstaan op de share (openbare toegang), dus dat moet toch goed gaan? Ik kan er ook gewoon data naar toe kopiëren. Kan het te maken hebben met dat de USB-drive fat32 en de NAS-drive NTFS?
Daar kijkt een netwerk share niet naar. Sowieso kan je standaard geen rechten kopieren van FAT32 naar NTFS.

• chrises
maar betekent dit dan dat data afkomstig vanaf een fat32-drive gekopieerd naar een NTFS-drive altijd alleen lezen wordt?

Chrises

• chrises
Iemand nog een idee waar dit aan kan liggen?

Chrises

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Het is voor 99% zeker een instelling op je ReadyNAS. Ik ken die apparaten verder niet dus ik heb ook echt geen idee waar je zoiets in zou kunnen stellen. Ik zou zeggen, probeer het eens in een van de ReadyNAS topics hier op het forum.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee