Toon posts:

Nieuwe PC of oude upgraden??

Pagina: 1
Acties:

• kaheem
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19-12-2016
Hoi, black ops komt er binnenkort aan en volgens canyourunit.com is mijn CPU niet goed genoeg, voor wel meer games niet :D

Mijn systeem nu:

Operating System - MS Windows Vista Home Premium 32-bit SP2
CPU - Intel Pentium D 915 Presler 65nm Technology 2.80GHz
RAM - 2.0GB Single-Channel DDR2 @ 266MHz (4-4-4-12)
Motherboard - Packard Bell BV RC415 (CPU 1)
Graphics - 1440x900 512MB GeForce 9500 GT
Hard Drives - 313GB Seagate ST3320820AS ATA Device (Unknown Interface) 38 °C
Optical Drives - Optiarc DVD RW AD-5170A ATA Device
Audio - High Definition Audio-apparaat

Een niet al te beste computer dus, het irriteert me dus echt dat ik niet de games van nu aankan, niet eens van een tijdje geleden.

Nu mijn vraag is dus: Kan ik beter een nieuwe computer kopen of een nieuwe moederbord+processor+ram+videokaard etc en dan dat ik de dvd writer, mijn oude hardeschijf etc nog uit mijn oude computer kan halen om die te gebruiken. Voor de rest heb ik ook nog een goede beeldscherm, geluid, muis en toetsenbord dus dat is ook niet echt nodig.

Ik heb ongeveer 400-600 euro te besteden. Als ik voor de optie ga om geen nieuwe pc te kopen ga ik later nog een nieuwe hardeschijf met windows 7 halen.

Ik gebruik mijn computer wel om vaak te gamen. Het hoeft niet altijd hoog (ben ik tog al niet gewend :S ) maar het zou wel lekker zijn.

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen of advies geven over het samenstellen van een pc.

Groeten,
Karim

• Thedr
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14-09 17:19
kaheem schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 01:11:
Hoi, black ops komt er binnenkort aan en volgens canyourunit.com is mijn CPU niet goed genoeg, voor wel meer games niet :D

Mijn systeem nu:

Operating System - MS Windows Vista Home Premium 32-bit SP2
CPU - Intel Pentium D 915 Presler 65nm Technology 2.80GHz
RAM - 2.0GB Single-Channel DDR2 @ 266MHz (4-4-4-12)
Motherboard - Packard Bell BV RC415 (CPU 1)
Graphics - 1440x900 512MB GeForce 9500 GT
Hard Drives - 313GB Seagate ST3320820AS ATA Device (Unknown Interface) 38 °C
Optical Drives - Optiarc DVD RW AD-5170A ATA Device
Audio - High Definition Audio-apparaat

Een niet al te beste computer dus, het irriteert me dus echt dat ik niet de games van nu aankan, niet eens van een tijdje geleden.

Nu mijn vraag is dus: Kan ik beter een nieuwe computer kopen of een nieuwe moederbord+processor+ram+videokaard etc en dan dat ik de dvd writer, mijn oude hardeschijf etc nog uit mijn oude computer kan halen om die te gebruiken. Voor de rest heb ik ook nog een goede beeldscherm, geluid, muis en toetsenbord dus dat is ook niet echt nodig.

Ik heb ongeveer 400-600 euro te besteden. Als ik voor de optie ga om geen nieuwe pc te kopen ga ik later nog een nieuwe hardeschijf met windows 7 halen.

Ik gebruik mijn computer wel om vaak te gamen. Het hoeft niet altijd hoog (ben ik tog al niet gewend :S ) maar het zou wel lekker zijn.

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen of advies geven over het samenstellen van een pc.

Groeten,
Karim
Processor + ram lijken me voor de meeste games wel toereikend. Ik denk dat vooral je videokaart een flinke bottleneck vormt. Ik zou voor die 400 euro investeren in een nieuwe videokaart (€200-€250, check ook V&A voor 2e hands) en eventueel een SSD (is voor €200 genoeg te vinden, check ook 2e hands) om je operating system/game op te zetten. Geeft denk ik al een aardige boost. Evt 4GB erin zetten kan ook nog wat helpen...

Asus X5QSF || Dell XPS15 || Nokia 8.1

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

die processor is hopeloos verouderd...
Geen geld meer instoppen

• kaheem
Thedr schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 01:17:
[...]

Processor + ram lijken me voor de meeste games wel toereikend. Ik denk dat vooral je videokaart een flinke bottleneck vormt. Ik zou voor die 400 euro investeren in een nieuwe videokaart (€200-€250, check ook V&A voor 2e hands) en eventueel een SSD (is voor €200 genoeg te vinden, check ook 2e hands) om je operating system/game op te zetten. Geeft denk ik al een aardige boost. Evt 4GB erin zetten kan ook nog wat helpen...
ik hoorde ook al van iemand anders dat mijn videokaart de grootste bottleneck is, ik neem aan dat dat betekent dat dat het grootste probleem is? En wat is SSD?

is de rest van mijn computer nog wel redelijk dan? ik wil niet dat ik over een half jaar weer nieuwe onderdelen moet kopen namelijk 8)7

Kun je mischien ook met suggesties komen voor welke onderdelen ik het beste kan bestellen dan want ze moeten ook op elkaar zijn afgestemd las ik net, ik ben niet zo super technisch met computers :P
brilsmurfffje schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 01:22:
die processor is hopeloos verouderd...
Geen geld meer instoppen
Ja deze computer is dan ook alweer een paar jaar oud, toen gekocht voor 700 euro ongeveer.

[Voor 11% gewijzigd door kaheem op 09-11-2010 01:25]

• Aganim
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 22:37

Aganim

I have a cunning plan..

Een SSD (Solid State Drive) zal je wellicht wat helpen met laadtijden, maar uiteindelijk zal het qua FPS weinig gaan schelen. Het geld dat je daarmee uitspaart zou je imho dan beter in een nieuw moederbord/ram/proc steken. Voor 600 euro kan je een aardige upgrade doen.

• w-dev
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 31-08 20:41
Nieuw mobo + ram + gpu + cpu, de rest kun je allemaal overzetten mits de aansluitingen op het nieuwe moederbord aanwezig zijn. Je zou voor de cpu bijvoorbeeld eens kunnen kijken naar een Amd X2 en als videokaart een hogere 4xxx serie 2de hands. Een bijpassend mobo met geheugen is dan ook zo gevonden.

En als je dan nog geld over hebt een 2de hands 1TB hdd en bijvoorbeeld een full hd scherm oid. Be creative.
Voor de afstelling check de reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2010

[Voor 33% gewijzigd door w-dev op 09-11-2010 01:29]

• kaheem
w-dev schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 01:26:
Nieuw mobo + ram + gpu + cpu, de rest kun je allemaal overzetten mits de aansluitingen op het nieuwe moederbord aanwezig zijn. Je zou voor de cpu bijvoorbeeld eens kunnen kijken naar een Amd X2 en als videokaart een hogere 4xxx serie 2de hands. Een bijpassend mobo met geheugen is dan ook zo gevonden.

En als je dan nog geld over hebt een 2de hands 1TB hdd en bijvoorbeeld een full hd scherm oid. Be creative.
Ja mijn beeldscherm is dan ook niet full hd.

Ik denk dat ik maar ff afwacht en ga kijken hoeveel geld ik precies heb om uit te geven, of mischien dan nog ff een maandje wachten en dat ik nog 200 euro extra heb. Toch bedankt iedereen :)

Suggesties zijn nog steeds welkom aangezien ik nog steeds benieuwd ben.

• Ego Draconis
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 15-04-2014
nieuwe pc is het beste lijkt me. Zeker als je vaak wilt gamen moet je wel een nieuwe processor, mobo en geheugen en een graka nemen.

Voor 600 euro kan je het beste naar de amd kant kijken. Die zijn over het algemeen goedkoper. Als 600 euro je budget is, zou ik nog niet kijken naar SSD, dat lijkt me niet te lukken + het is voor gamen niet echt nodig.

Phenom II X4 955 BE 3,2 GHz @ 3,9 GHz/Antec H2O 620/XFX 6850 Black Edition Dual Fan/4 GB kingston valueram/Asrock 890GX pro3/Ms-Tech CA 0-300 Stingray/1TB samsung spinpoint/XFX Pro 550W

• kaheem
Ego Draconis schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 01:31:
nieuwe pc is het beste lijkt me. Zeker als je vaak wilt gamen moet je wel een nieuwe processor, mobo en geheugen en een graka nemen.

Voor 600 euro kan je het beste naar de amd kant kijken. Die zijn over het algemeen goedkoper. Als 600 euro je budget is, zou ik nog niet kijken naar SSD, dat lijkt me niet te lukken + het is voor gamen niet echt nodig.
Ja, ik wacht maar ff een goede aanbieding af denk ik.
Wat is het belangrijkste waar ik op moet letten? Of een soort minimum van dingen waar ik op moet letten voor de games van tegenwoordig?

• Xentor
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 04-09 21:57
Voor +/- 600 kun je een mooie pc samenstellen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB€ 46,90€ 46,90
1LG GH22NS50 Zwart€ 20,75€ 20,75
1Lian Li PC-A05N Zwart€ 80,-€ 80,-
1Scythe Big Shuriken€ 25,19€ 25,19
1OCZ Fatal1ty 550W€ 54,60€ 54,60
1Corsair XMS3 TW3X4G1333C9€ 58,17€ 58,17
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 122,-€ 122,-
1Gigabyte GA-880GMA-UD2H€ 80,97€ 80,97
1MSI R5770 Hawk€ 139,85€ 139,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 628,43

Wel een verouderde die ik in mijn wensenlijst had. Evt 5770 vervangen door 6850.

iRacing profiel | Ryzen 5800x | 6700XT

• drijfhout
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 29-08 17:11
Mijn vorige systeem had ook een Pentium D processor (de 3.2ghz versie).
En een GTX260(216core's) GPU.

En ik merkte zelf dat de game's die wat meer GPU afhankelijk waren zoals bijvoorbeeld "Borderlands" best goed liepen.
Maar zogauw een game enigzins op de CPU leunde stortte de framerates flink in.

Daarna heb ik een nieuwe i7 pc samengestelt en dezelfde videokaart in eerste instantie nog gewoon hergebruikt, en toen liepen eigenlijk de meeste game's behoorlijk goed.
Maffia2 op maximale instelling en 1900x1200 geen probleem.

Dus de CPU zal in jou geval (naar mijn ervaring) in veel gevallen de bottleneck zijn.
Er zit ook niet veel rek meer in jou systeem qua upgrades en als het om prijs/prestatie verhouding gaat zal upgraden duur zijn.
Mijn advies, een mooie nieuwe pc samenstellen.

Lijstje hierboven mij is een hele goede optie in mijn ogen en waarschijnlijk presteert dat systeem echt 10 keer zo goed.
( en inderdaad beter de 6850 ;) )

Btw je zou ook eerst een goede GPU erin kunnen zetten, en dan kun je later alsnog besluiten om alsnog een nieuw systeem te kopen en plaats je die gewoon over.

[Voor 16% gewijzigd door drijfhout op 09-11-2010 07:50]

• sharkzor
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 18-09 17:44
die cpu is iig waardeloos. pentium D.. oftewel, 2x een pentium 4 aanelkaar geknoopt. niet echt snel te noemen. zeker niet omdat niet alle games dual core support hebben.
Ik zou iig ook geen geld meer investeren in dit.

mocht het budgetair niet uitkomen, kan je eventueel de gpu nog even hergebruiken. Verder zou ik alles nieuw kopen (of 2e hands?)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee