[Itunes] Importeert niet alle muziek

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik ben op het moment op zoek naar een nieuwe mediaplayer voor windows (overstap van ubuntu), en Itunes is degene die ik het lekkerste vind werken. Echter, ik loop tegen een probleem aan.
Itunes importeert niet alle muziek die aangeef. Ik kies 'bestand' -> 'map aan bibliotheek toevoegen', en vervolgens mijn muziekmap. Een groot deel wordt geimporteerd, maar enkele cd's niet. Het zijn gewone mp3's, waar ik niets vreemds aan kan ontdekken. In windows media player, winamp en banshee (op ubuntu) worden ze zonder problemen geimporteerd en afgespeeld.
Het gaat in totaal om zo'n 5 van de 28 gig muziek die ik bezit. Een behoorlijk aantal dus nog. Ik vroeg me af of iemand weet wat hier de reden van zou kunnen zijn? Ik heb het volgende al geprobeerd:
- In plaats van de 'overkoepelende' map muziek importeren puur de mappen met de cd's die nog niet zijn geimporteerd importeren. Dit doet helemaal niets.
- De mappen 'slepen' naar itunes. Ook dit doet niets.
- Googlen. Helaas kan ik nergens iemand vinden die hetzelfde probleem heeft. Dus ook dat is/was geen oplossing.

Ik was niet helemaal zeker of ik het hier of in het 'macs & software' forum moest zetten, maar omdat het windows (vista, 32 bit) betreft heb ik het toch maar hier geplaatst.

Bij voorbaat dank voor eventuele oplossingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Je bent zeker dat het allemaal mp3s zijn en zeker geen FLAC/OGG/....

Daarnaast: zit er op die bestandjes toevallig geen DRM die iTunes op een of andere manier stoort.

Terzijde: iTunes is een - excusez le mot - kutprogramma. Gebruik in Windowswereld beter iets zoals foobar - niet even mooi out-of-the-box, maar te customizen tot de beste mediaspeler ooit (OK, on par met Amarok). Er loopt hier zelfs een dedicated forumpje over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
100% zeker dat het mp3's zijn ja. Geen flac, OGG of iets anders. Hoe kan je precies checken of er op een mp3 beveiliging zit als ik vragen mag (als dat al kan)?

Foobar heb ik ook meerdere keren geprobeerd, maar vooral een degelijke zoekfunctie mis ik. Ik zal er nog eens naar kijken, maar als iemand kan helpen met itunes ben ik daar al zeer tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Geen idee, ik ben zelf nog nooit DRM op MP3 tegengekomen; maar ik veronderstel dat het bestaat. Zie Google zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik moet wegens mijn iphone itunes gebruiken, maar doe er zo weinig mogelijk mee (want het heeft een IMHO heel irritante en foutgevoelige manier van werken, maar dat is offtopic). Kan de muziek dubbel zijn (en nu ontdubbeld?

Een snelle test laat me zien dat een mp3 hernoemen naar wav er voor zorgt dat Winamp er niets meer mee kan. Speelt de mp3 in Winamp?
MP3 herkennen: je zou iets als TrID kunnen gebruiken (http://www.raymond.cc/blo...ed-files-types-and-format), maar voor MP3 krijg ik hier ook geen 100%-score.
offtopic:
Of 'beter': Mediamonkey gebruiken, zoekt AFAIK vergelijkbaar :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Nou, het probleem is opgelost, al ben ik niet helemaal zeker wat de oorzaak was. Ik vermoed een foutje van windows. Ik had de muziek van een externe harde schijf gekopieerd naar mijn interne, en deze vervolgens geimporteerd in Itunes. Bij het kopieeren van de externe naar de interne was denk ik iets mis gegaan, waardoor itunes het niet herkende. Ik heb namelijk alle muziek op mijn interne gedelete, en vervolgens opnieuw gekopieerd vanaf de externe, en toen werd alles goed geimporteerd in Itunes.

Dank voor de hulp allebei :)
Pagina: 1