Voor de weergave van thumbs op mijn Wordpress site maak ik gebruik van de standaard functie die Wordpress 3.0 daarvoor biedt, namelijk:
Zonder opties zal dit regeltje een standaardgrootte thumbnail uitspugen die vierkant is, no matter wat er voor afbeelding is geupload. Nu ik geen vierkante thumb wil ben ik eens gaan zoeken. Op deze links wordt wel meer uitgelegd:
Post_Thumbnail guide on WPengineer
Function Reference - WP Codex
Vooraf heb ik in mijn functions.php de thumbnailsupport opgenomen.
Nu ik geen vierkante thumbs wil heb ik hierboven aangegeven dat alles hard gecropped moet worden naar 150x100 of 740x384 voor de grote thumbnails (frontpage, op een andere pagina roep ik de thumbs kleiner aan)
Nu het probleem.. het gebeurt niet, maar er worden in beide gevallen vierkante thumbs aangemaakt waarbij de kleinste waarde (hoogte) voor de breedte. Ik wil dus rechthoekige thumbs
PHP:
1
| <?php the_post_thumbnail(array()); ?> |
Zonder opties zal dit regeltje een standaardgrootte thumbnail uitspugen die vierkant is, no matter wat er voor afbeelding is geupload. Nu ik geen vierkante thumb wil ben ik eens gaan zoeken. Op deze links wordt wel meer uitgelegd:
Post_Thumbnail guide on WPengineer
Function Reference - WP Codex
Vooraf heb ik in mijn functions.php de thumbnailsupport opgenomen.
PHP:
1
2
3
| add_theme_support( 'post-thumbnails' ); // enable feature set_post_thumbnail_size( 150, 100, true ); // small thumbs add_image_size( 'frontpage', 740, 384, false ); // large thumbs |
Nu ik geen vierkante thumbs wil heb ik hierboven aangegeven dat alles hard gecropped moet worden naar 150x100 of 740x384 voor de grote thumbnails (frontpage, op een andere pagina roep ik de thumbs kleiner aan)
Nu het probleem.. het gebeurt niet, maar er worden in beide gevallen vierkante thumbs aangemaakt waarbij de kleinste waarde (hoogte) voor de breedte. Ik wil dus rechthoekige thumbs