Toon posts:

[Wordpress/PHP] Verhouding thumbnail forceren (croppen)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• AvWijk
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 11:26
Voor de weergave van thumbs op mijn Wordpress site maak ik gebruik van de standaard functie die Wordpress 3.0 daarvoor biedt, namelijk:

PHP:
1
<?php the_post_thumbnail(array()); ?>

Zonder opties zal dit regeltje een standaardgrootte thumbnail uitspugen die vierkant is, no matter wat er voor afbeelding is geupload. Nu ik geen vierkante thumb wil ben ik eens gaan zoeken. Op deze links wordt wel meer uitgelegd:

Post_Thumbnail guide on WPengineer
Function Reference - WP Codex

Vooraf heb ik in mijn functions.php de thumbnailsupport opgenomen.

PHP:
1
2
3
add_theme_support( 'post-thumbnails' ); // enable feature
set_post_thumbnail_size( 150, 100, true ); // small thumbs
add_image_size( 'frontpage', 740, 384, false ); // large thumbs

Nu ik geen vierkante thumbs wil heb ik hierboven aangegeven dat alles hard gecropped moet worden naar 150x100 of 740x384 voor de grote thumbnails (frontpage, op een andere pagina roep ik de thumbs kleiner aan)

Nu het probleem.. het gebeurt niet, maar er worden in beide gevallen vierkante thumbs aangemaakt waarbij de kleinste waarde (hoogte) voor de breedte. Ik wil dus rechthoekige thumbs :)

• AvWijk
Opgelost door gebruik van timthumb.php ;)

• BikkelZ
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22-08 18:33

BikkelZ

CMD+Z

Je kunt beter misschien het hele thumbnail verhaal omzeilen.

PHP:
1
2
            $image_id = get_post_thumbnail_id($page->ID);
            $imageSrcArr = wp_get_attachment_image_src($image_id, 'medium', true);

...en dan de boel croppen?

iOS developer

• AvWijk
BikkelZ schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:30:

PHP:
1
2

WP image attachment? Is dat iedere afbeelding die men kan uploaden bij 'add image' zonder daadwerkelijk in te voegen in de post?

• BtM909
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Gelijk maar even een klein schopje naar 't juiste subforum :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• J4XD4X
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 27-09-2018
BikkelZ schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:30:

PHP:
1
2

Functies die er standaard in zitten zijn er om te gebruiken, niet om alternatieven voor te verzinnen. Dit soort oplossingen werkt op zich wel, maar gebruikt dingen die daar niet voor gemaakt zijn.

De beschrijving over post thumbnails van Mark Jaquith is nog wel de meest duidelijke die ik heb gezien.

Als je de tweede grootte van thumbnails wilt laten zien, moet je wel de juiste id meegeven als parameter aan de functie. In jouw geval is dat dus: 'frontpage'. Voorbeeldje:

PHP:
1
<?php the_post_thumbnail( 'frontpage' ); ?>

Beginnend League of Legends speler, YouTube kanaal

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee