Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Topicstarter
ben voornemens een Smartphone te kopen die ook Wifi heeft om te voorkomen dat ik een duur data-abonnement moet afsluiten. zo leuk is surfen met een mobiel nou ook weer niet. bovendien zit ik al de hele dag achter een computer met internet. op de meeste plaatsen waar ik kom is ook Wifi.

nu lees ik dat veel (of sommige) telefoons, ook zonder dat je dat wilt, voor van alles het internet opgaan en er dus dure MBs in rekening worden gebracht (met name in buitenland) ook al heb je opgegeven dat je niet wilt.

is het voor een Telfort SIM only uit te zetten? desnoods door tussenkomst van Telfort zelf? of is het afhankelijk van het toestel? het toestel dat ik wil aanschaffen is een Nokia C3-00. die is pas net uit dus zal weinig ervaring mee zijn. ding heeft geen GPS, geen UMTS/HSDPA, alleen GPRS. OS is Symbian S40 dus valt volgens sommigen niet in de categorie Smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou als ik jouw was en zeker wist dat ik geen datakosten via mijn provider wil de instellingen saboteren of indien mogelijk verwijderen. Het toestel kan dan nooit (muw wifi) verbinding maken met het internet met achteraf kosten etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerogenes
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-10 13:11

Aerogenes

~~~~~~~~~~~

Ik loop al een poosje met een Nokia E55 rond. Een 'smartphone' met Symbian s60.

De reden voor aanschaf van een soortgelijke telefoon was vooral om mijn email altijd bij me te hebben... zodat ik daar tijdens werk/vergadering/etc op terug kan vallen. Ik hoef niet perse 24/7 mail te kunnen ontvangen. Hier en daar via beschikbare WiFi m'n mail syncen is voor mij voldoende.

Dat ik daarnaast een volwassen OS op m'n gsm heb met fatsoenlijke agenda, telefoonboek en browser is mooi meegenomen.

Nu zit er een sim in waamee ik (van mijn baas) geen gebruik kan/mag maken van 3g/gprs/etc.
Synchroniseren van de mail gaat via een zelf te kiezen netwerkprofiel. Om te voorkomen dat ik een andere verbinding dan WiFi gebruik heb ik gewoon de toegangspunten (zoals nokia/symbian die noemt) van mijn toestel verwijderd. Deze zijn heel eenvoudig vie de site van Nokia of je provider weer op te vragen als je ze ooit toch nodig hebt.....

Verder zijn er symbian apps die alle wifi netwerken waar je op aangemeld bent geweest samen voegt tot een toegangspunt, wat je vervolgens als standaard toegangspunt kunt instellen voor je mail/internet toegang (SmartConnect van Birdstep is de app die ik daarvoor naar volle tevredenheid gebruik)

~~~~~~~~~~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Topicstarter
Aerogenes schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:55:
Ik loop al een poosje met een Nokia E55 rond. Een 'smartphone' met Symbian s60.
.....
Nu zit er een sim in waamee ik (van mijn baas) geen gebruik kan/mag maken van 3g/gprs/etc.
Synchroniseren van de mail gaat via een zelf te kiezen netwerkprofiel. Om te voorkomen dat ik een andere verbinding dan WiFi gebruik heb ik gewoon de toegangspunten (zoals nokia/symbian die noemt) van mijn toestel verwijderd. Deze zijn heel eenvoudig vie de site van Nokia of je provider weer op te vragen als je ze ooit toch nodig hebt.....
Zo'n baas heb ik ook maar het gaat hier om mijn privekaart. Opvallend trouwens dat zakelijke kaarten wel kunnen worden geblokkeerd en privekaarten niet. Heb inmiddels op de site van Telfort zelfs voor dat nieuwe toestel gevonden hoe je 'handmatig toegangspunten' kunt instellen, met screenshots en al. Uitgangspunt is dat alles leeg is en dat je van alles invult. Doe je het in omgekeerde volgorde dan raak je je GPRS toegang kwijt. Die tip over Birdstep is leuk maar alleen geschikt voor de echte Nokia smartphones (Symbian S60). Toch heel erg bedankt, ook simonr72.

Maar ik blijf een beetje huiverig over die blokkade door toegangspunten uit te zetten, in ieder geval na het lezen van dat HTC topic dat ik aanhaalde. Daar zijn ook andere mensen die 'ongemerkt en ongewenst' datagebruik melden, ook bij Telfort. Telfort kan je een SMS sturen (o.i.d) waarbij het automatisch wordt ingesteld. Is dat werkelijk eenmalig?