We gebruiken een applicatie (op een windows machine) die video uitstuurt via een een pci-e kaart (SDI signaal). Nu kan deze applicatie een playlist afspelen. Alleen niet meer dan dat, nu is dat prima voor waar hij normaal gebruikt voor wordt alleen willen we natuurlijk het weer anders gebruiken dan waarvoor hij bedoeld is.
We willen veel meer controle uitoefenen wat het volgende item is dat weergeven moet worden en voor hoe lang. Zodat wat weergegeven wordt actueler wordt dan alleen een loop die afspeelt.
De playlist zou er als volgt uit kunnen zien:
[1] algemene informatie intro
[2] algemene informatie
[3] algemene informatie outro
[4] nieuws intro
[5] nieuws
[6] nieuws outro
[7] twitter berichten intro
[8] twitter berichten
[9] twitter berichten outro
[10] reactie intro (inactive)
[11] reactie (inactive)
[12] reactie outro (inactive)
Nu wil ik als er bijvoorbeeld geen nieuwe twitter berichten zijn dat item overslaan, of op het moment dat een reactie binnen komt deze meteen laten zien, dus nieuws afbreken en gelijk het bericht laten zien.
Nu hebben ze het programma een beetje aangepast dat ik zelf commando's er naartoe kan sturen:
Dus ik wil op dezelfde computer als de applicatie een script draaien die continu een playlist afloopt. En de applicatie vertelt wel item hij moet laten zien. En bijvoorbeeld bij geen nieuwe twitter berichten geen items [7],[8] en [9] laat zien.
Ik heb gegooled en of het forum gezocht maar kon niet iets vinden onder "server side scripts" draaien en andere verwante zoek opdrachten.
Nu is mijn vraag: wat heb ik nodig (Apache?) en hoe zorg ik dat het script die de applicatie aanstuurt blijft draaien op de computer (windows). Ik sta open voor andere talen maar php zou fijn zijn.
Een simpel iets dat server side ergens continu doorheen loopt zou me erg op weg helpen.
We willen veel meer controle uitoefenen wat het volgende item is dat weergeven moet worden en voor hoe lang. Zodat wat weergegeven wordt actueler wordt dan alleen een loop die afspeelt.
De playlist zou er als volgt uit kunnen zien:
[1] algemene informatie intro
[2] algemene informatie
[3] algemene informatie outro
[4] nieuws intro
[5] nieuws
[6] nieuws outro
[7] twitter berichten intro
[8] twitter berichten
[9] twitter berichten outro
[10] reactie intro (inactive)
[11] reactie (inactive)
[12] reactie outro (inactive)
Nu wil ik als er bijvoorbeeld geen nieuwe twitter berichten zijn dat item overslaan, of op het moment dat een reactie binnen komt deze meteen laten zien, dus nieuws afbreken en gelijk het bericht laten zien.
Nu hebben ze het programma een beetje aangepast dat ik zelf commando's er naartoe kan sturen:
Nu komt mijn probleem, ik kan actionscript en redelijk php. Nu kan ik daarin wel de speler vanuit aansturen alleen zodra ik mijn browserscherm sluit stopt het aansturen of als er meerder mensen een scherm aan hebben staat gaat het ook helemaal mis.De commando's gaan als AJAX calls naar een interne webserver van de player die op port 8040 draait.
Het commando voor ga naar nr 3 is: http://127.0.0.1:8040/SFjquery?command=goto&nr=3
Dus ik wil op dezelfde computer als de applicatie een script draaien die continu een playlist afloopt. En de applicatie vertelt wel item hij moet laten zien. En bijvoorbeeld bij geen nieuwe twitter berichten geen items [7],[8] en [9] laat zien.
Ik heb gegooled en of het forum gezocht maar kon niet iets vinden onder "server side scripts" draaien en andere verwante zoek opdrachten.
Nu is mijn vraag: wat heb ik nodig (Apache?) en hoe zorg ik dat het script die de applicatie aanstuurt blijft draaien op de computer (windows). Ik sta open voor andere talen maar php zou fijn zijn.
Een simpel iets dat server side ergens continu doorheen loopt zou me erg op weg helpen.
-