Toon posts:

[UBB] url snelkoppeling

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views

• kluyze
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Ik wou juist ergens in een tekst een snelkoppeling plaatsen, maar er gebeurde iets vreemd.

Als ik een url typ (met of zonder protocol) bv 'www.google.be', deze selecteer en ik klik bovenaan het reactieveld op de sneltoets voor een url te maken. Dan krijg ik een veld om de achterliggende url in te voeren. Indien ik dan een url (met protocol ed.) bv ingeef en op ok klik dan doet hij het omgekeerde als ik zou verwachten. Hij zet namelijk de url uit de popup als tekst en de originele geselecteerde url in de 'href'-tag.

Zo dus:
http://www.google.be/webhp?oq=TEST
http://www.google.be/webhp?oq=TEST

Typ ik een woord of zin, wat dus niet als url kan doorgaan, gaat het goed:
google

Of is dit een feature?

Dit is trouwens op mijn pc te reproduceren in zowel Opera 10.63 Als Internet Explorer 8 als Firefox 3.6.11 op Windows 7

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15:16

crisp

Devver

Pixelated

De sneltoets functionaliteit kijkt inderdaad of de tekst die je geselecteerd hebt al een url is. Dat doet hij door te kijken of het begint met http://
Daarom wordt 'www.google.be' als selectie ook niet als url 'herkend'. Uiteraard zouden we die herkennen nog slimmer kunnen maken, maar imo is de toegevoegde waarde daarvan niet zo heel erg groot.

Intentionally left blank

• kluyze
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Hmm, ik zie het nu. Jep de popup is ook anders. Valt me nu pas op. De ene vraagt de omschrijving, de andere de url. :s Ben ik weer te snel geweest ...

Wel vervelend als ik een link wil plaatsen en het domain en subdomain als tekst wil en een volle url met get vars ed. als link wil. Maar ik zal er dan maar proberen op te letten.

[Voor 18% gewijzigd door kluyze op 08-11-2010 21:45]

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15:16

crisp

Devver

Pixelated

kluyze schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:44:
Hmm, ik zie het nu. Jep de popup is ook anders. Valt me nu pas op. De ene vraagt de omschrijving, de andere de url. :s Ben ik weer te snel geweest ...

Wel vervelend als ik een link wil plaatsen en het domain en subdomain als tekst wil en een volle url met get vars ed. als link wil. Maar ik zal er dan maar proberen op te letten.
Voor dat laatste kan je dan het beste met de volle url beginnen, die selecteren, op link-icoontje klikken en vervolgens de get-vars eraf slopen en op 'ok' klikken :)

Maar het is dus inderdaad een feature en geen bug :)

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee