Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bij welke provider krijg je het beste modem?

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Dirk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-10-2024
Hi y'all!

Ik ga binnekort verhuizen en een nieuwe internetprovider kiezen. Nu heb ik nu een KPN experia Box als modem/router en dat ding zuigt imho, omdat je daar zelf moeilijk zaken in kan stellen (bijv. NAT om goed online te kunnen gamen op consoles). Dat wil ik dus niet meer. Nu probeer ik bij verschillende providers te kijken wat voor modems ze meeleveren en wat die dingen dan allemaal kunnen!

Daarnaast zou draadloos (die 2/3 MBs a.k.a. +20 Mbs kan vervoeren) geen overbodige luxe zijn.

En natuurlijk stabiliteit :)

Iemand suggesties?

Curiousity is a bitch

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35
Dr_Dirk schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:23:
Nu probeer ik bij verschillende providers te kijken wat voor modems ze meeleveren en wat die dingen dan allemaal kunnen
Duss waar ben je op uitgekomen ?
Volgens mij levert XS4ALL nog steeds de Fritzbox dus daar zou je eens kunnen neuzen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 01:55

F.West98

Alweer 16 jaar hier

bij XS4ALL is het nu de fritzbox 7340, een versie van de 7390, en die is heel geavanceerd, het heeft een antwoordapparaat, het is een dect-station, het is eigenlijk alles wat je wilt
ik zou niet meer verder zoeken dan dat, je kan eventueel ziggo (onaanpasbaar) + eigen router (verplicht) nemen
Dus:
2 LAN
1x USB
2x Telefoon
DECT-station
antwoordapparaat
wireless N met snelheden tot 300 MB/s draadloos
heel uitgebreid met NAS,
internettelefonie
enz

[ Voor 22% gewijzigd door F.West98 op 08-11-2010 20:44 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beste modem is IMHO eentje die in bridge modus kan, dan kun je willekeurig welke Ethernet router erachter hangen, of zelf een router bouwen. Dat geldt dan dus ook voor je WiFi.

Bedenk sowieso dat WiFi-techniek elke paar jaar van snelheid verdubbelt, dus dat je dat echt niet in je modem gebakken wilt, aangezien providers doorgaans nooit een nieuwe toesturen :o

Oslik blyat! Oslik!

• Dr_Dirk
Hier heb ik er al een paar, wordt vervolgd..

tele2
http://www.davolink.co.kr/eng/product/productRead.asp?Cate=IAD&pIndex=122&menuSeq=14

xs4all
http://tweakers.net/pricewatch/266346/avm-fritz!box-fon-wlan-7340.html#tab:info

telford
ZyXEL 2602HW
Lange Link

[ Voor 15% gewijzigd door Dr_Dirk op 10-11-2010 14:21 ]

Curiousity is a bitch

Verwijderd

Online hoef je niet te proberen. Daar krijg je een speedtouch st706 die compleet is dichtgetimmerd.

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:36
Zoals ik in het andere topic ook melde: Solcon en dan met eigen modem. Doordat je van Solcon alle gegevens krijgt (ADSL en SIP account) ben je helemaal vrij om te kiezen wat je wilt. Wil je alleen een domme modem met en router erachter? Dat kan, of wil je voor je telefonie een Siemens SIP-DECT toestel gebruiken? Dat kan ook etc.

Heerlijk die vrijheid... ;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:10
dion_b schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:09:
Beste modem is IMHO eentje die in bridge modus kan, dan kun je willekeurig welke Ethernet router erachter hangen, of zelf een router bouwen. Dat geldt dan dus ook voor je WiFi.

Bedenk sowieso dat WiFi-techniek elke paar jaar van snelheid verdubbelt, dus dat je dat echt niet in je modem gebakken wilt, aangezien providers doorgaans nooit een nieuwe toesturen :o
En bedenk dat je een WiFi router eigenlijk helemaal niet in je meterkast wilt hebben ivm storingen en beperkt bereik.
Overigens heb ik mijn losse WAP4410n-G5 op dit moment gewoon in de meterkast hangen.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Die Fritzbox lijkt me ook het beste modem, maar XS4ALL is best wel een stukje duurder dan bijvoorbeeld Telfort. Ik vind hun Zyxel ook wel prima, er kunnen twee voipaccountjes in (ik geloof tegenwoordig 3) en volgens mij hebben de Zyxels van tegenwoordig ook standaard wireless.

Je moet sowieso af en toe van abo veranderen anders heb je nu nog zo'n zeer langzame verbinding (die misschien wel een paar keer geupgrade is) voor veel te veel geld.

[ Voor 53% gewijzigd door Marzman op 10-11-2010 18:18 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 17:37
Ik vind de Zyxel van Telfort het best. Veel tcp connecties mogelijk, goede firewall, veel extra functies via Telnet. Een aantal Speedtouch modems zijn ook goed, vooral icm met dmt tool.

• Dr_Dirk
Eigenlijk is voor mij het belangrijkste dat ik mijn PS3 ermee online kan brengen en dan ook normaal kan multiplayeren. Dus zoals ik het zie hier kan ik het beste Telford nemen (prijs in acht genomen, xs4all is wat duur).

Alhoewel Tele2 5 euro per maand goedkoper is, maar kan niet echt iets vinden over hoe dit gaat samen met een PS3... Iemand ervaringen?

Curiousity is a bitch

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:20

BHQ

Nou, doe maar niet dus. De enige reden om niet voor Tele2 te kiezen zijn die gigantisch dichtgespijkerde modems waarop je niet eens je linesync mag inkijken en het modem niet als bridge mag en kan instellen. Zegmaar gevalletje moderne Experia maar dan erger.

De zilveren Zyxels die Telfort leveren hebben (voor zover ik weet) geen restricties en kunnen redelijk wat traffic/sessies handelen, al heb ik geen idee of dat draadloos ook goed gaat. Als je geen VOIP neemt kan je 'm altijd nog in bridge hengelen en een fatsoenlijkere router er achteraan hangen.

• Dr_Dirk
Telford it is!

Curiousity is a bitch

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

De ZyXel van telfort is niet slecht, maar we hebben in 1.5 jaar al 1 defecte gehad, en nu moet ik hem af en toe resetten, omdat er geen internet meer is (wel netwerk). Hij is wel erg uitgebreid.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• Dr_Dirk
Hmm tja, ik denk toch dat dat het beste is

Curiousity is a bitch

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:36

DDX

Laat xs4all dat nou net wel doen ;)
Nee niet omdat N uitkomt oid, maar omdat je bijvoorbeeld kan overstappen naar vdsl of als je contract met jaar verlengt krijg je weer nieuwe modem.

[ Voor 18% gewijzigd door DDX op 12-11-2010 16:43 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Pagina: 1