Receiver + 5.1-speakerset, ik blijf twijfelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228199

Topicstarter
Graag leg ik jullie iets voor:
Ik wil graag over een paar weken een nieuwe receiver én 5.1-speakerset kopen, die alle digitale aufioformaten kan hanteren (Tru-HD, DTS-HD etc). Ik kijk momenteel mijn blurays via een Sony dolby-surround setje van zo’n 8 jaar oud (die dus nog geen HDMI heeft).

Ik wil de stap nu maken naar een mooie receiver en een 5.1-speakerset, die samen met mijn huidige Sony blu-rayspeler, dienst kan gaan doen als nieuwe homecinema/stereo.
Ik heb uiteraard al voorwerk gedaan en heel wat merken en types gezien en al beluisterd. Ik kan echter geen knopen doorhakken. Ik heb Harman Kardon’s bekeken/beluisterd, Onkyo’s, Yamaha’s en een enkele Sony.

Qua “looks” vind ik de Yamaha’s (R-V667 / RX-V767) en de Harman Kardon’s (AVR-360 en AVR-255) absoluut de fraaiste (tja, het oog wil ook wat haha). Maar qua geluid was ik weer erg te spreken over Onkyo (TX-SR707 of een T-SR608).
Ik moet er dus ook nog een speakersetje bij hebben. Mijn totale budget zit rond de 800 euro. Kan iemand me nog tips geven? Over de streep trekken? Overtuigen? Ik blijf steeds op dezelfde types/merken terugkomen namelijk. En ben verre van audiofiel of kenner.

Hieronder een shortlist van wat ik op het oog heb qua receivers, (waarbij de vet-gedrukte types mn huidige voorkeur lijken te hebben):
Yamaha RX-V767
Yamaha RX-V667

Yamaha RX-V567
Yamaha RX-V467
Harman Kardon AVR-360
Harman Kardon AVR-255

Harman Kardon AVR-260
Sony STR-DN1010
Sony STR-DN1000
Sony STR-DH810
Denon AVR-1311
Pioneer VSX-820
Onkyo TX-SR707
Onkyo TX-SR608

Onkyo TX-SR607

Qua speakersetje, heb ik een voorkeur voor speakers die passen op m'n huidige Vogel's staanders (boekenplank-speakers met een actieve subwoofer dus). Ik heb o.a. gekeken en geluisterd naar een setje van JBL: SCS 200.5
Maar ik ben in de speakerwereld helemáál niet thuis...dus ook hier hou ik me aanbevolen voor tips. Mijn totale budget voor receiver en speakers (5.1) zit rond de 800 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 228199 op 08-11-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-07 15:17
Ik heb onlangs de Onkyo TX-SR508 en een Jamo s 606 HCS5 gekocht.
Totaalprijs zit rond de: (prijzen ongeveer) 300 + 550 = 850 euro.
Met de TX-SR508 heb je alle HD audio formaten en ook 3D (hdmi 1.4), ook is er mogelijkheid voor bi-amping waardoor de front-speakers zeer goed aangesloten kunnen worden.

Mijn mening: een top combinatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de tip....ik vrees echter dat vrouwlief niet happy zal zijn met de zuilspeakers....die gaan niet passen in de woonkamer...(vrouwlief vind ze te groot haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-07 15:17
Bij de mediamarkt (in groningen) staat ook de Denon DHT-1311XP

Deze:
http://www.redcoon.de/ind...n_DHT_1311XP_inkl_BD_560/

Alleen kan ik hem heel slecht vinden op internet. De prijs voor deze set is 600 euro bij de mediamarkt.
Versterker is top, en de speakers heb ik beluisterd en klinken ook errug goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fijne tips...dankjewel.
Ik hou m'n ogen open...heb pas eind december centjes ;) Ik kan lekker blijven neuzen en kijken. Maar wil me meer gaan focussen. Ik wil straks proberen om uiteindelijk nog 3 merken/types receivers over te houden...(en de keuzemogelijkheden dus verkleinen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318162

Beste kerel,

G a gewoon eens kijken en luisteren bij BBC en Mediamarkt , daar vind je genoeg leuke setjes binnen je budget en je ziet gelijk of je vrouw het leuk vind staan in huis. Persoonlijk zou ik wel wat voor grote speakers kiezen omdat dat in princiepe wat ruimtelijker en beter klinkt dan die vierkante blikjes.

kijk bij receivers ook de instap modellen van marantz en denon deze hebben een erg goede prijs kwaliteits verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb uiteraard al her end er geluisterd (en nee, niet ij MM, daar kun je niet fatsoenlijk luisteren...vind ik) , ik vraag hier expliciet om ervaringen en tips.
Ik snap je opmerking...wellicht kwam het over alsof ik nog niets had beluisterd, maar ik blijf, ondanks luisteren, mn twijfels houden. Vandaar deze oproep....

In elk geval bedankt voor je tips over Denon en Marantz

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 228199 op 08-11-2010 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318162

ik ben eigenlijk zelf ook zo in de gedachten gestapt die jij hebt nu. Maar daardoor het beluisteren en naar andere dingen kijken van goede audio ben ik toch al snel naar wat betere kwaliteit gaan kijken dan bijvoorbeeld instapmodelsetje van bijvoorbeeld: harman kardon. natuurlijk ook niks mis mee, maar je wilt toch wat meer in huis hebben. Ikzelf heb dan een Denon 1910 om mee te beginnen en had nog wat oude boekenplank speakers liggen. Daar ben ik dan mee begonnen om te experimenteren. Nu paar maand later heb ik al een frontspeakers van Focal 816V en kijk nu al verder om het verder uit te bouwen. natuurlijk neemt dat veel ruimte in beslag en moet de vrouw voor jou dan .. mooi vinden.

Het is idd goed om wat langer te wachten met betrekking tot een receiver en mischien je budget wat te vergroten zodat je al int begin een mooie basis hebt opgebouwd.

Hoop dat je hier wat aan hebt om te begrijpen hoe je in de audiowereld kan groeien ma dit is puur om mijn ervaring gebasseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:53
Er staat een mooie HK 5.1 (ik dacht de HKTS 7BQ) set bij foto smits voor 249. Ik heb zelf de fronts en deze klinken best goed moet ik zeggen. Bij de V&A staat een AVR 245 dus voor 500 ben je klaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-06 00:18
mijn advies is zo min mogelijk uitgeven aan de reciever (instap onkyo ofzo/tweedehands??) en dan zoveel mogelijk van het budget in speakers steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
koengi schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:22:
Er staat een mooie HK 5.1 (ik dacht de HKTS 7BQ) set bij foto smits voor 249. Ik heb zelf de fronts en deze klinken best goed moet ik zeggen. Bij de V&A staat een AVR 245 dus voor 500 ben je klaar....
Heb je een link van die hk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:53
awwexl schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:55:
[...]

Heb je een link van die hk?
Hij is al verkocht zag ik net, maar op MP staan er zat...sommige met een mooie prijs, sommige nog best duur. Anders staat er nog een bij correct de AVR 139 voor 249

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-07 14:02
Een tip, houd de iBood hunt in de gaten vandaag. :)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282150

Hoe zijn die Jamo speakers voor muziek? Ik vernam dat surround setjes vaak goed klinken bij films, maar minder goed voor muziek. Wat zijn ook absolute musts voor een receiver? Is het bv belangrijk dat hij THX certified is etc...?

Ik zag de Jamo 606 hc3 en de Jamo 608 hc3. De 608 hebben een aparte sub en de 606 een geintegreerde, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-07 10:46

FeaR

In GoT we trust

K0L3N schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:39:
mijn advies is zo min mogelijk uitgeven aan de reciever (instap onkyo ofzo/tweedehands??) en dan zoveel mogelijk van het budget in speakers steken.
Inderdaad, want de receivers die nu gekozen zijn zijn wel erg aan de prijs al het totaalbudget maar rond de 800 euro ligt.

Zeker als je geen HDMI 1.4 wilt kan je beter je geld in een oudere receiver steken. Betere een iets oudere hogere serie dan een lagere nieuwe.
Anoniem: 282150 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:08:
Wat zijn ook absolute musts voor een receiver? Is het bv belangrijk dat hij THX certified is etc...?
Daar is op het forum al meer dan genoeg over geschreven. Wat belangrijk is aan een receiver ligt helemaal aan jou. Als jij geen HDMI 1.4 wilt dan is dat dus niet belangrijk. Iets wat zeker niet belangrijk is is THX, dat zegt namelijk helemaal niets over de kwaliteit van een component.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 318162 schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:18:

Hoop dat je hier wat aan hebt om te begrijpen hoe je in de audiowereld kan groeien ma dit is puur om mijn ervaring gebasseerd
Ik snap je benadering, maar ik hoef niet te groeien in de audio-wereld...ik ben geen audiofiel en zal dat niet worden ;)
Ik zoek voor rond de 800 euro een leuke set, waar ik paar jaar plezier aan kan hebben. Ik ga niet uitbouwen, daar heb ik totaal geen behoefte aan. Ik begrijp echter de mensen die dat wél willen heel goed.

Vanmiddag heb ik het volgende setje beluisterd:
- Harman Kardon AVR-360 + JBL SCS 200.5....klonk erg fraai.
En kwam samen uit op rond de 740 euro....

In dezelfde zaak heb ik ook geluisterd naar deze set:
- Yamaha RX-V667 + Yamaha NS-P270,
kwam op 700 euro.

En ik heb 2 Onkyo-setjes beluisterd, ook beiden rond de 650-700 euro:
- Onkyo TX-SR608 + Onkyo SKS-HT528 / JBL SCS 200.5
- Onkyo TX-SR707 + Onkyo SKS-HT528 / JBL SCS 200.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Laatst online: 18-06 13:14
Anoniem: 228199 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:06:
[...]

Ik snap je benadering, maar ik hoef niet te groeien in de audio-wereld...ik ben geen audiofiel en zal dat niet worden ;)
Ik zoek voor rond de 800 euro een leuke set, waar ik paar jaar plezier aan kan hebben. Ik ga niet uitbouwen, daar heb ik totaal geen behoefte aan. Ik begrijp echter de mensen die dat wél willen heel goed.

Vanmiddag heb ik het volgende setje beluisterd:
- Harman Kardon AVR-360 + JBL SCS 200.5....klonk erg fraai.
En kwam samen uit op rond de 740 euro....

In dezelfde zaak heb ik ook geluisterd naar deze set:
- Yamaha RX-V667 + Yamaha NS-P270,
kwam op 700 euro.

En ik heb 2 Onkyo-setjes beluisterd, ook beiden rond de 650-700 euro:
- Onkyo TX-SR608 + Onkyo SKS-HT528 / JBL SCS 200.5
- Onkyo TX-SR707 + Onkyo SKS-HT528 / JBL SCS 200.5
Ik snap ook wat Fear bedoeld. Jij kiest voor receivers die wel erg duur zijn gezien je budget. Daarnaast lijkt (als ik de Onkyo txsr608 als voorbeeld neem) je te kiezen voor een overkill qua receiver. Je kiest een 7.2 receiver met 160 W aan max vermogen voor speakers met max 100 W vermogen (JBL scs) Daarnaast ben je geen audiofiel zeg je zelf :)
De onkyo 608 kost je 439 euro. Kies je voor een 7.1 receiver (TX SR 508) met (bijna) dezelfde opties als de 608 ben je voor 269 euro klaar. Voor verschillen kun je kijken in het Grote Onkyo topic.
Scheelt je met dit advies al 170 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Biatch schreef op woensdag 10 november 2010 @ 08:46:
[...]Ik snap ook wat Fear bedoeld. Jij kiest voor receivers die wel erg duur zijn gezien je budget.
Dat bedoelde ik inderdaad :)

Met een huidig budget zou ik bijvoorbeeld voor een Onkyo TX-SR308 of wellicht een TX-SR508 gaan. Des te meer geld heb je voor de speakers over. Maar je moet voor jezelf eerst vaststellen wat je allemaal voor functies wilt. Als je bijvoorbeeld analoge bronnen hebt die je naar HDMI wil scalen zit je meteen naar duurdere receivers te kijken.
Daarnaast lijkt (als ik de Onkyo txsr608 als voorbeeld neem) je te kiezen voor een overkill qua receiver. Je kiest een 7.2 receiver met 160 W aan max vermogen voor speakers met max 100 W vermogen (JBL scs) Daarnaast ben je geen audiofiel zeg je zelf :)
En dat bedoelde ik niet.

Ten eerste is het niet erg als je receiver/versterker meer vermogen levert dan je speakers aankunnen. Dus een 100 Watt versterker op speakers van 50 Watt is geen enkel probleem, 25 Watt versterker op speakers van 150 Watt kan wel eens lastig worden.

Ten tweede heeft de Onkyo geen 160 Watt, bij lange na niet. Die 160 Watt is gemeten op bij 6 Ohm, op 1000 Hz en met één kanaal aangedreven. Als je de Onkyo aan een meerkanaals set-up hangt dan zakt het vermogen in.Want dan ga je meten op 8 Ohm, 20 - 20.000 Hz en op meerdere kanalen. Overigens is dit niet alleen bij Onkyo zo, maar ook Pioneer en Sony meten zo. Dus je moet je niet blind staren op het Wattage, maar des te meer op wat er achter staat. En dan is Wattage nog steeds niet zalig makend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-07 17:26

Goku33

Ownage!

Ik heb zelf de Onkyo TX-SR608 icm de nieuwe Harman Kardon HKTS 16BQ, mede omdat het vrouwtje grotere speakers (nog) niet echt ziet zitten. Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de geboden kwaliteit, mijn insziens erg goed gezien de totaalprijs en de afmetingen van de speakers en subwoofer. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
Ten eerste is het niet erg als je receiver/versterker meer vermogen levert dan je speakers aankunnen. Dus een 100 Watt versterker op speakers van 50 Watt is geen enkel probleem, 25 Watt versterker op speakers van 150 Watt kan wel eens lastig worden.
Goede uitleg! Het ging mij meer om het feit dat, gezien budget/geld/speaker keuze de 608 misschien iets teveel van het goeie is.
Hier op mijn werk staat in de hoek een 508 en de HKTS 16 in de doos te wachten tot ze mee naar huis mogen :) Was voor mijn budget/gehoor een prima set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FeaR1986 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:40:
[...]

Dat bedoelde ik inderdaad :)

Met een huidig budget zou ik bijvoorbeeld voor een Onkyo TX-SR308 of wellicht een TX-SR508 gaan. Des te meer geld heb je voor de speakers over. Maar je moet voor jezelf eerst vaststellen wat je allemaal voor functies wilt. Als je bijvoorbeeld analoge bronnen hebt die je naar HDMI wil scalen zit je meteen naar duurdere receivers te kijken.
Ik heb een bluray-speler, HD-tv van UPC en dus eigenlijk geen analoge bronnen...;)

Ik dank jullie voor het advies, ik kan hier zeker wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Goku33 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:41:
Ik heb zelf de Onkyo TX-SR608 icm de nieuwe Harman Kardon HKTS 16BQ, mede omdat het vrouwtje grotere speakers (nog) niet echt ziet zitten. Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de geboden kwaliteit, mijn insziens erg goed gezien de totaalprijs en de afmetingen van de speakers en subwoofer. Aanrader!
Zitten er bij die 5.1-HK set muurbeugels? want dat lees ik her en der...
Biatch schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:00:
[...]

Goede uitleg! Het ging mij meer om het feit dat, gezien budget/geld/speaker keuze de 608 misschien iets teveel van het goeie is.
Hier op mijn werk staat in de hoek een 508 en de HKTS 16 in de doos te wachten tot ze mee naar huis mogen :) Was voor mijn budget/gehoor een prima set.
Ik lees op Kieskeurig een review van iemand met exact deze set ook ;)

Zijn er overigens zinnige zaken te zeggen over merken? Is een Onkyo bijvoorbeeld gelijkwaardig aan Yamaha? Of is dat puur een kwestie van smaak?

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 228199 op 10-11-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 228199 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 17:35:
[...]
Zijn er overigens zinnige zaken te zeggen over merken? Is een Onkyo bijvoorbeeld gelijkwaardig aan Yamaha? Of is dat puur een kwestie van smaak?
Het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt. Als je Onkyo vergelijkt met een Marquant van de Blokker is de Onkyo natuurlijk beter. Vergelijk je Onkyo met een Classé dan is het duidelijk dat de Classé wint. Op zich is Onkyo een echt instap- en budgetmerk. Veel features en dergelijke voor een mooie prijs. Kwalitatief is het dan wat minder, maar voor de gewone consument maakt dat niet uit. Maar Onkyo is niet de enige die dat doet, merken als Yamaha en Harman Kardon zijn dat ook aan het doen. Enige merken die het niet echt deden waren Denon en Marantz, maar met de nieuwe modellen doen ze toch hetzelfde. Dus kwalitatief zal het niet heel veel schelen, er zal wel wat verschil zijn maar met een budget als dit dan is een Onkyo gewoon een leuke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Haha leuke keuze.....en Yamaha is dan ook een leuke keuze begrijp ik? Net als Harman Kardon dan ook gewoon een leuke keuze is.... :P

Mijn buurman zweert bij Harman Kardon, een collega is helemaal wild van Onkyo...het zal altijd een wikken- en wegen blijven. Ze klonken allebei lekker.

En ja...ik ben een "gewone consument" die blurays kijkt en overdag gewoon een radio of cd'tje aan heeft staan. Meer niet eigenlijk

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 228199 op 10-11-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 228199 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 18:00:
Mijn buurman zweert bij Harman Kardon, een collega is helemaal wild van Onkyo...het zal altijd een wikken- en wegen blijven. Ze klonken allebei lekker.
Let wel dat beide merken niet meer zijn wat ze zijn geweest. Dus als je collega een Onkyo heeft uit de TX-SRxx5-reeks of ouder dan zitten die technisch heel anders in elkaar dan de huidige modellen. Onkyo is sindsdien namelijk kwalitatief wat minder geworden. Al trekt het met de nieuwere modellen wel weer wat aan.

Maar voor dit budget maakt het niet heel veel uit wat je kiest. Qua klank zou het elkaar niets moeten ontlopen. Je zou bij wijze van spreke gewoon kunnen kiezen voor het model wat je het mooist vind en wat het meeste biedt voor het geld. Zoals ik het lees biedt de TX-SR308 al alles wat je wilt. Het enige wat de TX-SR508, TX-SR578 en de TX-SR608 meer doen is upscalen van analoge bronnen. Als je dat niet nodig hebt dan zou ik die modellen ook niet kopen. Want voor het hogere vermogen wat ze leveren hoef je het echt niet te doen.

Want nogmaals: met 800 euro is de keuze om voor 200-250 euro een receiver te nemen en voor 550-600 euro aan speakers gewoon mogelijk. Denk dat je beter voor die verdeling kan gaan dan 400-400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok dankjewel....en wat voor speakers zou jij kunnen aanraden voor dat bedrag? 550-600 euro??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slime
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-06 23:02
zijn de setjes van teufel nog wat ik zag dat er een nieuwe line uit was de Consono 35 en de Concept S zien er ook wel goed uit iemand hier ervaring mee?

Topicstarter
slime schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:32:
zijn de setjes van teufel nog wat ik zag dat er een nieuwe line uit was de Consono 35 en de Concept S zien er ook wel goed uit iemand hier ervaring mee?
Die heb ik inderdaad ook gezien....evenals setjes van Canton. Is daar iets over te zeggen?

• Biatch
Anoniem: 228199 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 07:07:
[...]

Die heb ik inderdaad ook gezien....evenals setjes van Canton. Is daar iets over te zeggen?
Ik denk dat jij eens her en der moet gaan luisteren. :9 Je bent na al onze tips en adviezen toch al een heel eind gekomen. Speakers is heel persoonlijk dus loop de BCC MM Saturn Best Home Cinema of Stassen eens binnen.;)

• wezzal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-12-2019
Hier is het forum niet voor bedoeld.

[ Voor 107% gewijzigd door FeaR op 11-11-2010 12:47 ]

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:56

Laguna

Connaisseur

Je kan ook deze set pakken bij je in één keer klaar :)

http://www.eu.onkyo.com/products/HT-S9305THX.html

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-07 17:26

Goku33

Ownage!

Anoniem: 228199 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 17:35:
[...]
Zitten er bij die 5.1-HK set muurbeugels? want dat lees ik her en der...
Jep, bij de HKTS 16 zitten 5 muurbeugels :) Ik heb ze ook allemaal hangen, erg netjes! Ik vind het een mooie strakke speakerset.

Topicstarter
:)
Nee...die kant-en-klare Onkyo heeft speakers die te groot zijn haha

Ik heb al een en ander beluisterd en ben al wel wat wijzer hoor.

Ik blijf erg veel voelen voor een Harman Kardon AVR260 en een Yamaha en een setje speakers van JBL, of inderdaad KEF. Nu alleen de combi's eens beluisteren.

[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 228199 op 11-11-2010 16:59 ]

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ik neig zelf nu naar de KEF KHT 2005.3 icm mijn Sony 2400ES, maar KEF is niet goedkoop.. ;)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Topicstarter
Dat had ik al gezien ;)
Kameraad van me heeft KEF en zijn wel erg fraai...en goed. En ik blijf het zeggen: het oog wil ook wat, ja toch?

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:23
Ik zou inderdaad voor de Kef gaan en daarnaast wellicht een Marantz receiver... Oke... allemaal iets boven je budget, maar ik zou liever even doorsparen en dan iets kopen waren je jarenlang plezier van hebt. Ik spreek uit ervaring.

Zelff heb ik een Marantz SR6004, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1,Kef 6Qc, en als sub de BK XXLS400. Wel van een iets andere rangorde, maar Marantz en Kef combineert heerlijk.

Nog een paar tips:
-Qacoustics (in de UK een stuk goedkoper te bestellen)
-Mordaunt-Short Genie

[ Voor 11% gewijzigd door chrissis op 11-11-2010 19:16 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Laguna schreef op donderdag 11 november 2010 @ 17:50:
Ik neig zelf nu naar de KEF KHT 2005.3 icm mijn Sony 2400ES, maar KEF is niet goedkoop.. ;)
Nu toch opeens wel, dacht dat je geen melkpakjes meer wilde :P

• Laguna

Laguna

Connaisseur

FeaR1986 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:13:
[...]

Nu toch opeens wel, dacht dat je geen melkpakjes meer wilde :P
Bijdehand ;) ik ga morgen nog even wat setjes beluisteren o.a. Canton, Q Acoustics en KEF. Alleen geen zin om stad en land af te reizen om bepaalde sets te kunnen beluisteren. Ik had zelf de volgende sets overwogen: Canton Movie 150QX, Wharfedale Diamond 10 HCP, Q Acoustics 2000 Cinema Package en op advies van FeaR1986 is daar de KEF KHT 2005.3 nog bijgekomen.

Overigens las ik aardig wat berichten van mensen waarbij de subwoofer van Q Acoustics in fail-safe mode bleef hangen waarna de subwoofer omgeruild moest worden. Niet echt iets waar je op zit te wachten als je die set uit de UK haalt (aangezien die set daar 580 euro is inclusief verzendkosten en hier 899 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij Stassen geweest en toch weer intersse in een Onkyo ;) TX-sr508 of een 608

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 228199 op 12-11-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-07 12:45
chrissis schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:13:
Ik zou inderdaad voor de Kef gaan en daarnaast wellicht een Marantz receiver... Oke... allemaal iets boven je budget, maar ik zou liever even doorsparen en dan iets kopen waren je jarenlang plezier van hebt. Ik spreek uit ervaring.

Zelff heb ik een Marantz SR6004, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1,Kef 6Qc, en als sub de BK XXLS400. Wel van een iets andere rangorde, maar Marantz en Kef combineert heerlijk.

Nog een paar tips:
-Qacoustics (in de UK een stuk goedkoper te bestellen)
-Mordaunt-Short Genie
Hier sluit ik me volledig bij aan. Heb zelf ook een SR6004 met 2x Kef IQ50 en 2x IQ10.
Mijn advies begin desnoods met alleen een receiver en 2 voor speakers en bouw het zo beetje voor beetje uit.

Als ik de thread zo lees dan zijn vloestaanders voor jouw geen optie. Dan zouden 4x Kef IQ10 of IQ30 meer wat voor je zijn.

Als je alles beetje voor beetje bij elkaar spaart heb je er veel meer plezier van. En krijg je niet de gedachte van 'had ik maar iets langer gewacht' of 'misschien had ik nu wel die andere speakers kunnen hebben'

PS. Ja inderdaad ik spreek uit ervaring. Ik zou ook graag een update maken van de IQ50 naar de IQ70. En dat niet eens voor het geluid maar puur omdat ze dan even hoog zijn als het dressoir :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb 2 Vogel's staanders, waarop de twee achterspeakers, indien mogelijk, moeten komen....en helaas passen die IQ's daar niet op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kreeg nog een speakertip:

Onkyo T-SR608 met:
- Klipsch HDT500
- Canton Movie 80 CX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Laatst online: 10:12
De versterker zou ik net zoals Fear eerder al heeft gezegd gewoon kopen naar de functies die er op zitten en de looks. In princiepe zou je geen verschil mogen horen bij versterkers (soms wat minimaal omdat het signaal langs de treble en bas schakelingen gaan).

Mag ik vragen hoe je over 2ehands denkt?

Mijn ouders hebben namelijk een Sony STR-DB 870QS die ook erg goed klinkt, deze heb ik 2ehands voor hun gekocht en hij werkt echt prima. Ik geloof dat ik er 200 euro voor betaald heb 2ehands (terwijl deze versterker nieuw dik rond de 1000 euro zat). Hier heb ik een Harman Kardon HKTS 11 surround speakerset aangehangen (ook 2ehands gekocht voor 175 euro), ik vind het zelf (voor een surround set) erg goed klinken. Dan zou je in dit geval al een set voor 375 euro hebben die te meten valt met setjes die nieuw rond de 1500 euro kosten. Verder is de Philips AVR 9900 ook een leuke versterker om misschien 2ehands te kopen, dit model is nog maar net uit en heeft in de meeste gevallen ook nog garantie, de AVR 9900 is identiek aan een NAD T-747 maar waarschijnljik zal hij een stuk goedkoper zijn omdat er een Philips logo op staat.

Mocht je nog veel in stereo luisteren dan zou een setje boekenplank speakers van bijvoorbeeld Tannoy (dual concentrics :9~ ) of Infinity Delta 30's ook goed kunnen klinken. Ik kan ook de Philips FB815 aanbevelen als front speakers, koop deze echter niet wanneer de foamranden nog niet vervangen zijn (dit kan al gauw 100 euro kosten als je het zelf doet, laat staan laten doen)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Annihilism schreef op zondag 14 november 2010 @ 11:32:
De versterker zou ik net zoals Fear eerder al heeft gezegd gewoon kopen naar de functies die er op zitten en de looks. In princiepe zou je geen verschil mogen horen bij versterkers (soms wat minimaal omdat het signaal langs de treble en bas schakelingen gaan).

Mag ik vragen hoe je over 2ehands denkt?

Mijn ouders hebben namelijk een Sony STR-DB 870QS die ook erg goed klinkt, deze heb ik 2ehands voor hun gekocht en hij werkt echt prima. Ik geloof dat ik er 200 euro voor betaald heb 2ehands (terwijl deze versterker nieuw dik rond de 1000 euro zat). Hier heb ik een Harman Kardon HKTS 11 surround speakerset aangehangen (ook 2ehands gekocht voor 175 euro), ik vind het zelf (voor een surround set) erg goed klinken. Dan zou je in dit geval al een set voor 375 euro hebben die te meten valt met setjes die nieuw rond de 1500 euro kosten. Verder is de Philips AVR 9900 ook een leuke versterker om misschien 2ehands te kopen, dit model is nog maar net uit en heeft in de meeste gevallen ook nog garantie, de AVR 9900 is identiek aan een NAD T-747 maar waarschijnljik zal hij een stuk goedkoper zijn omdat er een Philips logo op staat.

Mocht je nog veel in stereo luisteren dan zou een setje boekenplank speakers van bijvoorbeeld Tannoy (dual concentrics :9~ ) of Infinity Delta 30's ook goed kunnen klinken. Ik kan ook de Philips FB815 aanbevelen als front speakers, koop deze echter niet wanneer de foamranden nog niet vervangen zijn (dit kan al gauw 100 euro kosten als je het zelf doet, laat staan laten doen)!
Het is de Philips HTR 9990 ;) Het was me nooit opgevallen btw, maar heb je een linkje waaruit idd blijkt dat ie identiek is aan die NAD? klinkt wel interessant namelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:24
Het is toch echt de AVR9900, de AVH is een Pioneer autoradio :P

Maar wel grappig dat Philips eindelijk weer eens iets doet op dat gebied. Ik heb zelfs de NAD T747 staan en ben er erg blij mee verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Laatst online: 10:12
The Eagle schreef op zondag 14 november 2010 @ 11:42:
[...]

Het is de Philips HTR 9990 ;) Het was me nooit opgevallen btw, maar heb je een linkje waaruit idd blijkt dat ie identiek is aan die NAD? klinkt wel interessant namelijk :)
Hier heb je de bron :) (sorry had ik ff erbij moeten posten).
http://www.hifi-forum.de/viewthread-46-33336.html#24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor wat betreft de receiver, dat zal wel de Onkyo TX-SR608 gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZT
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-05 08:42

TZT

de AVR 9900 is identiek aan een NAD T-747 maar waarschijnljik zal hij een stuk goedkoper zijn omdat er een Philips logo op staat.

Nou mensen hier klopt dus geen een zak van,zelfs in zijn natste droom van Philips gaat dit niet voorkomen,Philips heeft nooit iets High Ends gedaan en met dit helemaal niet,

Ik heb de AVR9900 gekocht omdat ik las dat het aan de binnenkant identiek is aan de NAD T747,en wie wil geen NAD T747 voor 600 euro? Oh mijn God,geluid is 1200x NIKS!!!Nul komma Nul enige detail of warmte,elke HDMI die je aansluit moet je bidden dat hij geen problemen mee gaat krijgen en gewoon beeld en geluid gaat weergeven,nou 8 van de 10 heb je er wel probleem ermee zij het beeld zij het geluid,vaak krijg je de melding dat hij geluidsbron niet herkent terwijl die wel geluid geeft maar geen beeld?!!!??!!??!

Ik dacht even dat ik pech had en dat het aan mijn apparaat lag maar trust me internet zit er vol mee!

Maar goed eerlijk is eerlijk qua surround merk je er niet veel van als je niets beters bent gewend,als die het doet dan doet hij t op zicht wel,nou ja zoals ik al eerder zei als je niets beters gewend bent,

Maar als je van stereo houdt,ajb BLIJF ER MET JE KLAUWEN ERVANAF!!!!!!!!!!!!

Ik heb stuk of 30 cds beluisterd waarmee ik met de doorsnee NAD en/of Denon in de zevende hemel belande door de loepzuiver en mooie geluid,dit is echt een schande,niets voor niets is hij van 1200,- euro gekeldert naar 600,- zal toch wel reden hebben toch?

Natuurlijk is kun je voor een duppie niet op de eerste rij zitten maar mensen als je 600,- betaald dan mag je toch wel iets verwachten?

Kan kloppen dat de inhoud identiek is aan de NAD T747,maar trust me bro`s,ik heb ze inmiddels beiden gehoord aan de zefde speakers en zelfde muziek,en NAD blaast Philie vierkant weg,dus er moet toch iets zijn wat anders is aan beiden apparaten,

je kunt een Mercedes motor in een Ford stoppen maar hij zal altijd rijden als een Ford,

kijk verder er zijn hele mooie aanbiedingen bij HK,NAD en als je iets minder wilt uitgeven bv bij Yamaha,Denon en Marantz,Zelfs een Onkyo is een HIGH END vergleken bij deze sch**tbak,

Mocht je toch zelf ervaren,neem dan ajb je speakers mee naar de winkel en beluister ze daar!!

ben dolgelukkig dat ik er vanaf ben! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Volgens mij sla je de plank volledig mis als je zegt dat Philips nog nooit high-end heeft geproduceerd, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZT

TZT

Spreek jij uit ervaring,of denk je dat Philips goudeerlijk is en door HIGH END op de doos te plakken daadwerkelijk dat te leveren,dat hebben Yamaha en Onkyo ook op hun boxen zitten maar er is er geen persoon die een beetje stereofiel is daar mee eens...

Grappig dat jij uit mijn grote verhaal 1 regel eruithaalt....maar goed...mijn intenties zijn om mensen te waarschuwen die horen over de Philips en NAD verglijking en niet bedoeld voor jou zo te lezen..

Denk dat jij ervaring heb meer met Sony,Aiwa en dergelijken,zou jou toch een keer adviserren om te luisteren naar
Rotell,Arcam,Naim,Nad en zelfs Cambridge,denk dat er een nieuwe wereld voor jou open zal gaan

Happy Journey!
8)

[ Voor 19% gewijzigd door TZT op 24-01-2011 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

TZT schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:24:
Spreek jij uit ervaring,of denk je dat Philips goudeerlijk is en door HIGH END op de doos te plakken daadwerkelijk dat te leveren,dat hebben Yamaha en Onkyo ook op hun boxen zitten maar er is er geen persoon die een beetje stereofiel is daar mee eens...

Grappig dat jij uit mijn grote verhaal 1 regel eruithaalt....maar goed...mijn intenties zijn om mensen te waarschuwen die horen over de Philips en NAD verglijking en niet bedoeld voor jou zo te lezen..

Denk dat jij ervaring heb meer met Sony,Aiwa en dergelijken,zou jou toch een keer adviserren om te luisteren naar
Rotell,Arcam,Naim,Nad en zelfs Cambridge,denk dat er een nieuwe wereld voor jou open zal gaan

Happy Journey!
8)
Ik denk dat jij ontzettend merkengeil bent en zonder jezelf in te werken in je materie random gaat claimen of een geheel merk slecht of goed is....

Sony heeft belachelijk goede apparaten gemaakt. Philips hetzelfde verhaal. Philips heeft in de jaren 80 en 90 in samenwerking met Marantz erg veel goede apparaten gemaakt die op het label na gelijk zijn aan de Marantz apparaten. Durf jij te beweren dat die Philips bakken slechter zijn dan die Marantz terwijl ze echt identiek zijn?

Het verschil is je moet voor jezelf gaan luisteren en voor jezelf beoordelen wat jij fijn vind klinken. Ben je tevreden met een 600 euro Philips. So be it. Als iemand dat beter vind klinken dan een NAD of een Rotel laat ze toch?

Je moet apparaat per apparaat beoordelen of het goed is en niet een merk. Aangezien ook merken als Arcam of Cambridge prut heeft gemaakt en ook zeer goede apparaten.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZT

TZT

Waaruit concludeer jij dat ik merkengeil ben?Alleen omdat ik mijn mening zeg?Kerel ten eerste kan ik mij niet herinneren dat ik jou een bot had toegeworpen,ten tweede is mijn hele verhaal zoals hierboven NOGMAALS uitgelegd bedoeld voor de mensen die lezen dat de AVR gelijk is aan de NAD T747,en daardoor misschien ten koop overgaan en van een koude kermis thuiskomen,

heb jij moeite om dat gedeellte te lezen of heb jij aandelen bij Phil?

Mijn TV is Philips,mijn dvd is philips,zelfs mijn gloeilampen zijn philips,whats the issue?

Lees even iets goed door voordat je zinlose comentaar levert,of kom met iets wat je niet hebt gegoogled maar uit ervaring spreekt,

Dat gedeelte met Marantz en Philips weet zelfs iedere huis en tuin gebruiker,

happy hunting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Maar toch zeg je dat Philips nog nooit high-end gemaakt. Laten we het daar dan maar bij laten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-07 14:53

Hokkie

Hello

Zowel Philips, als Sony, hebben inderdaad erg goede series uitgebracht. Zelf ooit bezitter geweest van een mooie Sony ES versterker.

Echter begrijp ik het standpunt van TZT wel. De merken die hij opsomt hebben een dusdanig eigen klankkleur en gaan vaak verder waar Philips en Sony al stoppen (hier hangt dan ook een eigen prijskaartje aan, alhoewel Sony ook veel geld vroeg voor haar ES lijn). Daarnaast zijn Sony en Philips erg braaf in de klankkleur van hun apparaten, noemt het commercieel of voor ieder wat wils. Dit was/is een plus punt, maar ook een negatief punt. Neutrliteit, transparant en makkelijk te combineren met veel speakers is een duidelijke pre, echter is het saai, niet spannend of te slapjes ook aan het merk toe te schrijven.

Vooralsnog heb ik veel plezier gehad mijn Sony set en was destijds ideaal om de, voor mij, juiste speaker te kunnen vinden. Vervolgens heb ik, wetende welke speaker bij mij past, een versterker gekocht die de eigenschappen van de speaker kon accentueren of knijpen.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

TZT schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:54:
Waaruit concludeer jij dat ik merkengeil ben?Alleen omdat ik mijn mening zeg?Kerel ten eerste kan ik mij niet herinneren dat ik jou een bot had toegeworpen,ten tweede is mijn hele verhaal zoals hierboven NOGMAALS uitgelegd bedoeld voor de mensen die lezen dat de AVR gelijk is aan de NAD T747,en daardoor misschien ten koop overgaan en van een koude kermis thuiskomen,
Ik trek die conclusie op de manier waarop jij bijvoorbaat merken wegzet als zijnde 2e rangs terwijl er ook erg goed spul vandaan komt... Daarnaast geef jij gewoon valse informatie wat niet nodig is. Ja dat die Philips AVR anders is qua klank dan die NAD terwijl hier word beweert dat ze gelijk zijn daar kun je van mij gelijk in krijgen. De rest van je "verhaal" niet.
heb jij moeite om dat gedeellte te lezen of heb jij aandelen bij Phil?

Mijn TV is Philips,mijn dvd is philips,zelfs mijn gloeilampen zijn philips,whats the issue?
Ik heb geen moeite met een gedeelte te lezen, maar prefereer toch liever om het gehele verhaal in één keer te lezen en te beoordelen.

Tevens heb ik geen aandelen van Philips heb. Beter zelfs het enige wat hier van Philips staat is een CD471 en voor de rest niets ;)

Ik haal mijn bewering uit jou volgende zin:
Hierdoor laat jij zien dat jij direct merken wegzet als zijnde minderwaardig terwijl het erg afhankelijk is van welk segment je pakt in de apparatuur... Daarnaast zit er een erg grote kwestie van smaak in het geluid wat een combinatie van een versterker en een speakerset voortbrengt. Wat ik prettig vind klinken hoeft dat niet voor jou te zijn.
Lees even iets goed door voordat je zinlose comentaar levert,of kom met iets wat je niet hebt gegoogled maar uit ervaring spreekt,

Dat gedeelte met Marantz en Philips weet zelfs iedere huis en tuin gebruiker,

happy hunting!
Ik lees heel goed iets voordat ik een commentaar lever.

Ik wil alleen maar duidelijke maken dat jou verhaal grotendeels op meningen is berust. Daarnaast moet je kijken naar wat elk apparaat op zichzelf kan betekenen in zijn of haar prijsklasse. Niet naar de merken.

Ik wil jou niet aanvallen in welke vorm dan ook maar als jij bij enig commentaar al direct op je tenen getrapt voelt dan is het niet anders. Mocht jij je wel zo snel op je tenen getrapt voelen bij lichtelijk commentaar zou ik nu van je troontje afgaan en je gaan mengen bij het gepeupel.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZT

TZT

Ok jij je zin....Philips heeft ooit eens op een blauwe maandag via via getracht/geprobeerd om iets High Ends te maken,nu je het zegt herinner mij dat David Bowie ooit in een interview vertelde dat hij thuis enkel en alleen maar Philips apparatuur had...hmmmm.... misschien moet ik de AVR terughalen en een nieuwe kans geven 8)7 ....hmmmm nee denk dat ik David maar op zijn woord moet geloven... >:)

Ok guys op verzoek van mijn mate Bram 8) en tochdomex :+ (or wahtever) is bij deze Philips weer terug op de High End level!!! 8)

have fun ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZT

TZT

@tochdomex :+ (or whatever):is goed hoor!
je hebt laten zien dat je naast "googlen" ook goed kunt knippen en plakken (hahaaah)
ga zo door maar blijf wel door je neus ademhalen he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Je gedraagt je dermate zielig dat een discussie niet eens zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZT

TZT

@mate Bram,kerel jullie missen the point over herro!

Het enige wat ik met mijn eehhh "review" probeerde uit te leggen is dat die apparaat vol kinderziektes zit,het is toch belachelijk dat je 600,- moet neertellen voor iets dat gewoon niet datgene doet waar je voor betaald hebt:goed werken!

Geluid is een 2e ding,en zoals ik daar al zei,als je niets beters gewend bent,is het ok!Maar als je het een en ander verwacht dan wordt je teleurgesteld,maar laten we daarover ophouden

waarom nou 1 regeltje eruithalen en het persoonlijk opvatten,Maar in this case was het van mijn kant puur en louter bedoeld als waarschuwing om deze apparaat links te laten liggen want heeft teveel kinderziektes,en wat ik heb begrepen van andere sites denkt Philips niet aan een Firmware Update om deze problemen te verhelpen,en 600,- voor een apparaat vol problemen en waar er op termijn geen update voor beschikbaar wordt gesteld,is weggegooit geld,comprende?

Maar goed ik neem mijn advies terug:mensen koop de Philips AVR9900 volgens mijn mate Bram en @tochdomex :+ (or whatever) zijn het prachtapparaten,en er is er per vandaag een extra exemplaar in de schappen dus dont hurry!

have fun! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZT

TZT

@HOKKIE Bro,ik sluit mij 100% bij jou text _/-\o_ en ook ik heb 20 jaar geleden een fantastiech klinkende ES setje gehad van Sony,maar heb het toen weggedaan toen ik voor het eerst Technics hoorde (was gelijk verkocht!!) 8)7 ,en daarna zoals jij dat aangeeft,concentreren op speakers matchen met Versterkers,kocht toen een Bryston versterker met B&W's waauwww!!Maar ben tegenwoordig echt gevallen voor 'het Engels" geluid,heb een Arcam AVR600 en heb mijn NAD T762 maar weer tevoorschijn gehaald (nadat ik de Philips tereug had gebracht) en ben een gelukkig mens wat betreft surround en stereo :z
Pagina: 1