Openen van bestanden op share gaat heel traag en loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179110

Topicstarter
Wij ondervinden een probleem met een SBS 2008 server bij het openen van voornamelijk excel en word bestanden.

Er staat: SBS 2008 met Xeon 2.66 Ghz 8 GB DDR inter en 6x Client met Xp professional.
Op de sever is een share waarop gezamelijke data staat. Hiernaast draait er een Sybase 11 database op.
Wanneer de clients hier bestanden openen gaat dit de soms goed maar ook zeer regelmatig (zeg een keer of 2/3 per dag) niet goed, dan moet de gebruiker een seconde of 20 wachten voordat het document geopend wordt en wordt er "programma reageert" niet weergegeven. Als ik de geheugen en cpu belasting dan op de server bekijk is de cpu belasting ongeveer 8% en het fysieke geheugen ongeveer 65% / 70%.

Zou het probleem liggen in het fysieke geheugen dat dit toch te krap is of zouden er andere, meer voor de hand liggende, oorzaken kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:28
dns probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
dcdiag ofzo al gedraaid? er zijn zat tools om automatische diagnose te laten lopen

verder zou je ook even in de logboeken kunnen kijken, en google kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Google heb ik uiteraard al wel geprobeerd maar hiermee kom ik niet tot een oplossing.
Dcdiag geeft geen fouten of bijzonderheden aan.
in de logboeken worden geen fouten aangegeven ook wij het DNS logboek worden geen fouten weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Je kunt vrij eenvoudig via de command prompt ipconfig /all intikken op de server en op een werkplek die problemen geeft om te kijken welke waardes er staan en in hoeverre deze hetzelfde zijn of verschillen.

Met name het IP-adres wat achter DNS-servers moet hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De DNS gegevens zijn op zowel de client als server hetzelfde dit is gecontroleerd.
Zijn er wellicht andere diagnose programma's om te kijken of er wellicht een configuratie fout zit wat het probleem veroorzaakt?

• Lucas1988
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-04 12:20
ik had dit probleem ook. bij scopeopties op de server stond dns op 127.0.0.1 toen ik dit veranderde in mijn daadwerkelijke ip was het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga het proberen, bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als dat het niet is zou ik eens kijken naar de performance counters van je Disk systeem. Wellicht dat er veel uitstaande I/O is op het moment dat er een file request gedaan word.

Geheugen lijkt me voldoende als er slechts 2/3e in gebruik is, waarschijnlijk ook voornamelijk door de Sybase database.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:29

lier

MikroTik nerd

Anoniem: 179110 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:57:
De DNS gegevens zijn op zowel de client als server hetzelfde dit is gecontroleerd.
Zijn er wellicht andere diagnose programma's om te kijken of er wellicht een configuratie fout zit wat het probleem veroorzaakt?
Wat bedoel je met gecontroleerd?
Staat er misschien stiekem nog een tweede/derde DNS server geconfigureerd?
Zou je de IPCONFIG /ALL hier gewoon kunnen posten?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06-2024

Big Womly

Live forever, or die trying

code:
1
tracert server-ip

Dan zie je meteen aan welke node het probleem zich optreed.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Pagina: 1