Toon posts:

Is deze CPU vergelijkbaar?

Pagina: 1
Acties:

• TaartMan
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 24-11-2010
Hallo mensen,
Omdat Black Ops morgen uitkomt, en ik heb dan ook binnenkrijg (net bevestiging gekregen), had ik toch nog maar even de system requirements opgezocht.

Ik dacht, vast ietsje hoger dan MW2, en die draaide ik ook zonder problemen.

Call of Duty System Minimum Requirements

* Processor:Intel® Core2 Duo E6600 or AMD Phenom X3 8750 or better
* Memory: 2GB
* HDD:12GB
* Video: Shader 3.0 or better 256MB NVIDIA® GeForce® 8600GT / ATI Radeon® X1950Pro or better
* Sound: DirectX 9.0c-compatible
* DirectX: 9.0c

Nu is dit mijn systeem:

AMD Athlon 64 X2 4400+ @ 2,4GHz
ATI Radeon 4830 HD 512MB
4GB DDR2 RAM
Be Quiet! 530W power supply

Alles van mijn PC ligt een redelijk stukje boven de minimum eisen, behalve mijn processor dus.
Nu staat er in de requirements WEL dat je met een Intel dual-core van 2,4GHz het spel kan draaien.

Nu weet ik dat Intel over het algemeen een betere reputatie heeft dan AMD, maar kan ik het dan met mijn AMD 2,4GHz dual-core niet draaien?

Wat is het verschil tussen die twee precies?

bij voorbaat dank,

• bn326160
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 10-09 20:58
Ik zou eerst afwachten en zien hoe het spel loopt met je huidige cpu ;)

🤞🏻

• R.E.
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 25-09 15:12
het verschil tussen een intel dual core en een amd dual core is de architectuur.....
Ze zijn dus gewoon totaal verschillend en moeilijk te vergelijken. Helemaal omdat gigahertzen helemaal niks meer zeggen.... Een huidige dual core 2.66GHz is sneller dan een 3.4GHz Pentium D.....

Waarschijnlijk draait het spel niet helemaal lekker op jou pc, maar zal het wel draaien....

Edit: Zoek anders eens op tomshardwareguide op CPU charts. Daar staat de E6600 vast wel ergens tegenover jou X2 4400+ (E6600 is ongebeer 20 tot 25% sneller)....

[Voor 17% gewijzigd door R.E. op 08-11-2010 19:41]

Vette shit!

• TaartMan
Ik zie het, de E6600 is idd wel even wat beter ja.
Maar als jij zegt dat hij 20 tot 25% sneller is, en als je dat nodig hebt om hem te draaien, en als je dan meeneemt in je schatting dat de rest van mijn PC toch boven het minimum ligt, dat ik hem dan toch KAN draaien op de minimum settings + lage resolutie.

Ik vind het alleen wel raar, de graphics zijn niet zoveel beter dan MW2, en die kon mijn CPU toch mooi zonder problemen met alles op high spelen, raar.

Maarja, het zijn ook un-official system requirements, voor hetzelfde geld staat er morgen op het doosje wat anders.

• SupremeRick
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 19-09 13:19

SupremeRick

Muse Fan

als ik me niet vergis kun je de phenom toch gewoon op die am2 mobo's draaien? die zijn tegenwoordig niet meer zo duur.. (zegt intel fan) xD..

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

TaartMan schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:46:
Ik zie het, de E6600 is idd wel even wat beter ja.
Maar als jij zegt dat hij 20 tot 25% sneller is, en als je dat nodig hebt om hem te draaien, en als je dan meeneemt in je schatting dat de rest van mijn PC toch boven het minimum ligt, dat ik hem dan toch KAN draaien op de minimum settings + lage resolutie.

Ik vind het alleen wel raar, de graphics zijn niet zoveel beter dan MW2, en die kon mijn CPU toch mooi zonder problemen met alles op high spelen, raar.
Maar een game is meer dan graphics, als er een veel complexere AI inzit, of een snellere engine, of betere physics, dat moet je CPU ook allemaal maar even doen natuurlijk. Dus dit kun je niet zomaar vergelijken.

Zeker omdat je ook heel veel dingen aan en uit zal kunnen zetten en verschillende resoluties kan draaien.

30" monitor te koop

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

SupremeRick schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:20:
als ik me niet vergis kun je de phenom toch gewoon op die am2 mobo's draaien? die zijn tegenwoordig niet meer zo duur.. (zegt intel fan) xD..
AM2-mobo's ondersteunen officieel geen AM3-CPU's, wel AM2+. Officieus ondersteunen ze het soms wel :P maar dat is dus een gokje.

[Voor 3% gewijzigd door bwerg op 08-11-2010 22:34]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewoon de CPUsupportlist erop naslaan, dan weet je of iets wel of niet gaat werken.

30" monitor te koop

• stevy
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 08-02-2015
Ik snap het hele topic niet zo. Je hebt dat ding toch al besteld, dus binnen komt hij sowieso. Kwestie van uitproberen? Werkt het niet weet je waar het aan ligt, werkt het wel zit het mee.

• TaartMan
Je hebt wel een punt ja, maar het ging mij er vooral om waarom een CPU van Intel wél voldoet, maar van AMD niet.

Iniedergeval, over een klein maandje koop ik een nieuw moederboard met een quadcore, ben ik meteen van het gezeik met games af.

CPU
Mobo

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Tja, de kloksnelheid zegt bijlange niet alles over de snelheid van een CPU. Je hebt ook Pentium D dualcores van 3GHz, maar die zijn écht niet sneller dan bijvoorbeeld die E6600 hoor. Veel hangt gewoon af van de architectuur van een CPU, en het kan zelfs zijn dat twee processoren afwisselend sneller zijn in bepaalde applicaties.

Ik vind het wel beangstigend om te zien dat het vereiste minimum al een E6600 is :| Nu weet ik wel dat de evolutie van hardware snel gaat, maar toch :P

[Voor 19% gewijzigd door Admiral Freebee op 09-11-2010 09:48]

• Nemesizz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 25-09 19:36

Nemesizz

Untouchable

Systeem eisen van games lopen toch erg uiteen vind ik altijd.

De ene game heeft zwaar overdreven minimum eisen, en draait ook nog zat soepel op mindere hardware (hoef je niet eens alles op low en 640x480 te zetten bij wijze van). En een andere game geeft minimum eisen aan, maar zelfs met snellere hardware draait het nog voor geen meter...laat staan op hoge settings.

Bovendien is bij veel games vaak de videokaart belangrijker dan de processor.
Zelf heb ik vaak zat games goed kunnen draaien terwijl de meeste onderdelen van de PC niet aan de minimum eis voldeden (paar jaar terug Painkiller, was minimaal een 1.5Ghz nodig, nou draaite ook soepeltjes op een 450Mhz processor zolang de VGA kaart maar sterk genoeg was en dat was ie wel).

En zoals hierboven al ergens gezegt, probeer het gewoon en kijken hoe het gaat.
Het is echt niet zo dat als je processor niet aan de minimum eis voldoet dat de hele game dan niet eens wil starten.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee