Register aanpassen voor verkenner?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 21:20
Beste medetweakers,

Ik heb ergens gelezen dat dit kon, maarja als je iets leest sla je niet de pagina op waar je het gelezen heb dus daarom deze vraag:

Kan ik in windows, met behulp van de regedit, in het register aanpassen dat als windows opstart niet het bureaublad getoont word maar gelijk windows internet explorder, en dus ook dat je dat niet kunt afsluiten, dus eigenlijk dat windows internet explorder je desktop is en je gewoon niks anders kunt, want de mensen die dit gaan gebruiken doen alles in IE en openen de programma's vanuit IE dus het bureaublad moet helemaal niet meer zichtbaar zijn, er gewoon niet meer zijn!

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Toverwoord : kiosk mode
[search=kiosk mode windows]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
Ik zoek niet echt de kiosk mode, omdat bij deze mode het ook nog afgesloten kan worden met alt F4 of ctrl alt del, ik zoek echt in de regedit, een string die bij het opstarten verwijst naar explore.exe en die moet geweizigd worden naar iexplore.exe want dan kunnen ze echt helemaal niks meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

Je geeft niet aan welke versie van windows, maar als ik zoek op `windows shell modify' kom ik hier uit:
Changing the default shell (all users):

1) open regedit (start menu > run, and type in regedit)
2) go to: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon.
3) Change Shell from explorer.exe to the new shell path e.g C:\Litestep\litestep.exe
4) log out and log back in.

Changing the default shell (only current user):

1) open regedit (start menu > run, and type in regedit).
2) go to: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon.
3) add a new string value (Edit > New > String Value) called shell. and set the value to the path of the new shell e.g C:\Litestep\litestep.exe.
4) log out and log back in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

alt-92 schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:15:
Toverwoord : kiosk mode
[search=kiosk mode windows]
^^

Gebruik het register om ook Alt-F4 en Ctrl-Alt-Del op te vangen. Neus eens in HKLM\Software\
Policies\Microsoft Internet Explorer\Restrictions.

De meeste (windows) kiosken worden trouwens nog grappiger gehacked: nl. via sticky keys :+
Anoniem: 120725 schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:39:
Je geeft niet aan welke versie van windows, maar als ik zoek op `windows shell modify' kom ik hier uit:

[...]
LiteStep zou ik nu toch geen users aanraden - dat is wel al heel ingrijpend. En als hij dit doet zonder LiteStep geïnstalleerd te hebben, dan is er even een Tweaker minder op GoT :>

[ Voor 34% gewijzigd door YellowOnline op 08-11-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

YellowOnline schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:59:
[...]

^^

Gebruik het register om ook Alt-F4 en Ctrl-Alt-Del op te vangen. Neus eens in HKLM\Software\
Policies\Microsoft Internet Explorer\Restrictions.

De meeste (windows) kiosken worden trouwens nog grappiger gehacked: nl. via sticky keys :+

[...]

LiteStep zou ik nu toch geen users aanraden - dat is wel al heel ingrijpend. En als hij dit doet zonder LiteStep geïnstalleerd te hebben, dan is er even een Tweaker minder op GoT :>
LiteStep wordt daar ook alleen maar als voorbeeld aangegeven dus er wordt helemaal niks aangeraden ;) Het was de eerste link op google...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
Bedankt jongens, Het was de bedoeling dat een zelf gemaakt HTML script direct start bij het opstarten in kioskmode en daarna als je F4 doet of Ctrl alt del dat je dan niet de taakbalk te zien krijgt dus hij start nu ie in kioskmode op met als homepage het mooie HTML script en als je F4 doet krijg je een zwart scherm want daaronder staat niks open, en alt ctrl del staat uit in het register.

Benieuwd wat er in het html script staat? ;), dit is een script wat allemaal icoontjes laat zien net zoals het home screen van een iphone maar dan net even ietsje groter, en als je er op 1tje klikt dan opent het desbretreffende programma, heel erg handig voor bijv. mijn zusjes kunnen ze ook niet mee klote in windows en alles wat ze gebruiken staat overzichtelijk in een rijtje onder en naast elkaar

Helemaal happy dus!

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

sebasmac schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:24:
Bedankt jongens, Het was de bedoeling dat een zelf gemaakt HTML script direct start bij het opstarten in kioskmode en daarna als je F4 doet of Ctrl alt del dat je dan niet de taakbalk te zien krijgt dus hij start nu ie in kioskmode op met als homepage het mooie HTML script en als je F4 doet krijg je een zwart scherm want daaronder staat niks open, en alt ctrl del staat uit in het register.

Benieuwd wat er in het html script staat? ;), dit is een script wat allemaal icoontjes laat zien net zoals het home screen van een iphone maar dan net even ietsje groter, en als je er op 1tje klikt dan opent het desbretreffende programma, heel erg handig voor bijv. mijn zusjes kunnen ze ook niet mee klote in windows en alles wat ze gebruiken staat overzichtelijk in een rijtje onder en naast elkaar

Helemaal happy dus!

Bedankt!
Doe eens 5x Shift na elkaar en check of je kiosk niet uit kiosk mode breekt ;)
Pagina: 1