Flash of gewoon in HTML pagina

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:32
Beste medetweakers,

Ik ben van plan, om grote icoontjes op mijn desktop te maken en als je erop klikt word de desbetreffende applicatie geopend, maar dit wil ik met een soort van pagina's doen net zoals op de iphone dat je dan door kan scrollen zeg maar, nu kan dat op het normale desktop niet maar als die applicatie af is zien we dat wel weer, dus mijn vraag was eigenlijk waar kan ik zoietz het beste in maken, kan ik bijv. een soort 2de desktop erbij maken in een webpagina die dan opend tijdens het opstarten? of is het beter om iets moois met flash te doen dat dat dan opstart bij het windows opstarten.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Volgens mij heeft de Active Desktop van Windows dermate veel nadelen dat het gewoon niet praktisch is. Wat jij wil kan dus niet, tenzij je gewoon een schermvullende applicatie maakt die gewoon icons erin heeft in de standaardview.

Verder zie ik niet helemaal waarom je voor een desktopapplicatie als eerste kijkt naar HTML en Flash. Je bent met een fatsoenlijke programmeertaal voor applicaties beter af, lijkt me. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347253

Ik zou gaan voor flash. deze applicatie moet dan alleen wel border-loos zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
NMe schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:57:
Volgens mij heeft de Active Desktop van Windows dermate veel nadelen dat het gewoon niet praktisch is. Wat jij wil kan dus niet, tenzij je gewoon een schermvullende applicatie maakt die gewoon icons erin heeft in de standaardview.

Verder zie ik niet helemaal waarom je voor een desktopapplicatie als eerste kijkt naar HTML en Flash. Je bent met een fatsoenlijke programmeertaal voor applicaties beter af, lijkt me. ;)
Ja, dat is dus ook mijn bedoeling, een schermvullende applicatie met icoons erin, maar ervaring met vb script en visual basic heb ik niet met flash een heeel klein beetje vandaar dat ik me dan wel verder wil verdiepen in flash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
Anoniem: 347253 schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:57:
Ik zou gaan voor flash. deze applicatie moet dan alleen wel border-loos zijn.
Heb jij ervaring met flash?, zou je mij anders kunnen vertellen hoe ik als ik een applicatie maak in flash een applicatie aan een plaatje kan koppelen, dus als ik op het icoontje druk dat dan bijv. safari opent

Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

sebasmac schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:08:
[...]

Heb jij ervaring met flash?, zou je mij anders kunnen vertellen hoe ik als ik een applicatie maak in flash een applicatie aan een plaatje kan koppelen, dus als ik op het icoontje druk dat dan bijv. safari opent

Dankje!
Ehm, hallo, even zelf een boek kopen over Flash beantwoordt die vraag ook wel voor je. Programmeren is meer dan even wat tekenen en dan zeggen dat het een programma is. Flash zul je net zo goed moeten leren als elke andere taal. En wat dat betreft kun je dus beter meteen bij een taal beginnen die hiervoor gemaakt is in plaats van bij Flash. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:34
NMe schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:15:
[...]Programmeren is meer dan even wat tekenen en dan zeggen dat het een programma is. Flash zul je net zo goed moeten leren als elke andere taal. En wat dat betreft kun je dus beter meteen bij een taal beginnen die hiervoor gemaakt is in plaats van bij Flash. ;)
Mja als hij Actionscript 3 leert met AIR runtime dan komt dat allemaal wel goed...
Overigens is het verhaal van sebasmac echt alles behalve te begrijpen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:10

Umbrah

The Incredible MapMan

Hmmm, tsja, je kunt beter inderdaad voor Air/AS gaan, of voor een echt framework. Als je flash ervaring hebt kun je overwegen voor Expression Blend te gaan, je interface en elementen ontwerpen, en met de XAML vervolgens in iets als Basic of C# een mooie WPF applicatie bouwen. Zat guides voor zowel blend als .Net, en het is op blend na allemaal gratis (express edities van visual studio). Als je doel écht 90% applicaties is, dan ben je met dingen als:

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
Class Window1 
    Private Sub jeknopklikevent(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.RoutedEventArgs) Handles jeknop.Click
        Shell("C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\WINWORD.EXE", AppWinStyle.MaximizedFocus)
    End Sub
End Class

Zo klaar. Quick, Dirty, Evil, noem het wat je wilt, maar ach... het haalt je doel, niet? Netter zou zijn dat je de WPF applicatie een folder met shortcuts netjes laat renderen als tiles o.i.d... Hardcoded links zijn écht evil. Of bouw een applicatie die je zelf shortcuts laat maken en paths schrijft naar een XML of DB o.i.d.

[ Voor 18% gewijzigd door Umbrah op 08-11-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:34
Umbrah schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:02:
Hmmm, tsja, je kunt beter inderdaad voor Air/AS gaan, of voor een echt framework.
AIR is een echt framework..
Denk zelf overigens ook dat je beter voor C#/VB.net met WPF kan gaan. Stuk robuuster en integreert ook beter met Windows lijkt me. Aangezien je niet echt in een sandbox zit zoals bij AIR, maar alleen bent gebonden aan de rechten van de gebruiker waaronder de applicatie draait.

[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 08-11-2010 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35775

Mijn vraag is eigenlijk ... WAAROM zou je dat willen ? Je zou ook gewoon snelkoppelingen op je desktop kunnen zetten en de icoongrootte op maximaal zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
Hmmm, tsja, je kunt beter inderdaad voor Air/AS gaan, of voor een echt framework. Als je flash ervaring hebt kun je overwegen voor Expression Blend te gaan, je interface en elementen ontwerpen, en met de XAML vervolgens in iets als Basic of C# een mooie WPF applicatie bouwen. Zat guides voor zowel blend als .Net, en het is op blend na allemaal gratis (express edities van visual studio). Als je doel écht 90% applicaties is, dan ben je met dingen als:

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
Class Window1 
    Private Sub jeknopklikevent(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.RoutedEventArgs) Handles jeknop.Click
        Shell("C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\WINWORD.EXE", AppWinStyle.MaximizedFocus)
    End Sub
End Class

Zo klaar. Quick, Dirty, Evil, noem het wat je wilt, maar ach... het haalt je doel, niet? Netter zou zijn dat je de WPF applicatie een folder met shortcuts netjes laat renderen als tiles o.i.d... Hardcoded links zijn écht evil. Of bouw een applicatie die je zelf shortcuts laat maken en paths schrijft naar een XML of DB o.i.d.
Helemaal perfect! super, en ik kan dan ook grote plaatjes maken en deze tekst erachterzetten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Umbrah kan dat wel , als ik je reacties zo eens lees denk dat jij het niet kan.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 08:24:
Umbrah kan dat wel , als ik je reacties zo eens lees denk dat jij het niet kan.
Nee, daar heb je gelijk in, heb nog niet zoveel programeer ervaring, maar i work on it ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
Class Window1 
    End Sub
End Class

Dat onderste wat je zegt over die folder, misschien weet jij dat wel ;), hoe kan ik er voor zorgen dat als ik die hele pagina af heb met buttons en als je op een button klikt dat dan dat proggie word geopend, hoe kan ik er dan voor zorgen dat als ik in een bepaalde map een nieuwe button/icoontje zet dat die dan automatische op die pagina verschijnt waar de andere icoontjes opstaan? snap je

Ik weet niet hoe je dit op moet zoeken op google :P
Pagina: 1