Toon posts:

IBM 45GIG met rare geluiden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn IBM 45GB (DTLA-307045, 7200rpm, 2MB)
2 weken terug gekocht maakt af en toe een raar geluid, af en toe maakt ie een raar piepend/jankend geluid duurt ongeveer 1 a 2 seconde, dit gebeurt echter alleen als ie het druk heeft, (kopieren van bestanden). Omdat ik heb gewoon kan inruilen voor geld was ik dit vanmiddag vanplan, maar ik vraag mij af of dit misschien ook normaal is voor de IBM HDD... Bij mijn vorige 8.4 was dit niet het geval..

Bedankt. graag ZSM antwoord.

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Ik heb hetzelfde met mijn seagate 30.6G (7200rpm). Hij doet het pas sinds ik er een iceberg opgeschroefd heb. Maar heel kort een krassend piepend geluid. Ik weet zo goed als zeker dat het niet de fan is die ik hoor. Ben dus ook erg beniuewd naar het antwoord.

Verwijderd

Hmmm, ik heb de 307030 imb's (30 gb)
En ik heb zo'n geluid alleens als ik een crach heb onder win2k, dan stopt ie de drives!

Wat misschien wel is (heb ik gehad met m'n 20gb ibm deskstar) dat je te weinig stroom hebt, dan wil ie ook wel eens opnieuw opspinnen, ik had er toen een deltafan op het zelfde voedings kabeltje zitten, dat trok net te veel stroom weg en dat stopte ie er even mee!

Verwijderd

Topicstarter
Hij crasht gelukkig niet, maar het klink niet echt gezond, tis net of slipt het motortje even of iets dergelijks, naja ik heb uhm in een vreemde bui bij mediamarkt gekocht, ik zag um liggen ik dacht och waarom ook niet, maar bij de kassa werd er al letterlijk mee omgegooit ( weet die kassajuf veel ;) ) en uhm.. toen had ik al zooiets.. als dit maar goed komt, dus ik begin te denken dat ie wat teveel stuiters heeft gemaakt bij het afrekenen of misschien heeft ie in de winkel zelfs al een paar keer een stuiter gemaakt ( hij ligt namelijk gewoon los in de winkel in plastic ding met schuimrubber)

maar ik vrees het ergste, maar ik wil eigenlijk wel weer een IBM, 'k kan ook altijd nog vragen naar een HDD die NIET in de winkel heeft gelegen, maar direct uit magazijn komt...

bedankt

Verwijderd

Idd best wel vaag ja, en niet zo slim van je.

maargoed, een leer voor de volgendekeer.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Niemand anders met deze problemen?

Verwijderd

Kheb dezelfde hd. Hij draait nu al een week 24/7 en ik heb vrijwel nooit vreemde geluidjes gehoord. Na 3 dagen had hij wel een uurtje dat het net klonk alsof er iets een heel klein beetje aanliep in de schijf. Maar na een reset heb ik nooit meer iets gehoord.
Helaas schijnt er een slechte serie van deze hd gemaakt te zijn, die eerst rare geluidjes geven en er dan meestal na een maand mee ophouden... :(

Zie ook [topic=129518]

Daar staat een heleboel over die slechte serie....

Belangrijke dingen om op te letten of je 1 uit de slechte serie hebt zijn:
IBM chip of Mitshubishi? (mitsubishi schijnt slechter te zijn)
Productieplaats/datum: alles gemaakt in Thailand/Hongarije in de periode van oktober, november en december 2000 is een risicogroep.
Serienummer: alle hd's met het serienummer 07N3XXX lijken slecht zijn. En de hd's met het nummer 07N5640 goed... Maar er zijn uitzonderingen...

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-05 15:42

Sick Nick

Drop the top!

Ik zou maar snel alles back-up'en (schrijf je dat zo :? ) want die schijf gaat dus binnenkort overlijden. Had ik ook met mijn schijg, 2 weken na die geluidjes liep ie vast. Het klonk alsof er van binnen iets scheef zat. Die schijf was dus dood :( .
Ik hoop dat je nog garantie heb, want die ga je nodig hebben.....

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 15:42

Predator

Suffers from split brain

Ik heb dat ook
Quantum AS plus 40GB
soms maakt ie nogal high pitch geluid.
hoge piep
maar ook als ie idle is dus heeft niks met kop te maken.
Wel heel raar.
Heb em niet weer gedaan want ie werkt anders perfect. Geen slechte sectoren of performantie verlies. Buiten dat hoog geluid nu en dan werkt ie normal.

Heb wel hier wel ergens gelezen dat het zo kunnen te maken hebben met resonantie vankast. en dat je er wat rubber moest tussen hangen ( nog niet getest )
Als iemand iets meer weet ...

Ik vertrouw die HD nog voor geen 100%

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou even melden dat ik gisteren bij Mediamarkt ben geweest, na even wachten wordt ik geholpen door een foei lelijke dame en mun verhaaltje gedaan, dat de bimbo van de kassa er mee had gegooit etc. En toen zei ze ik zal um even achter laten testen :?... Naja bakje koffie, bakje cacao gehad..
En ongeveer 10 minuten later komt een kerel weer terug van achter en knikt nee tegen de dame die mij hielp.. toen kwam ze bij me en GELUKKIG zei ze tegen mij hij is inderdaad niet goed ( ik vind het wel vreemd dat die kerel dat kon testen in 10 minuten maar ok) ... Ik al lang blij, dus vraagd ze aan mij wat wil je .. en nieuwe? naja dat moest maar niet weer, dus ik zei nee geef me mijn geld maar terug, en jawel .. meteen de volle pond terug gekregen.. IDEAAL!

naja toen moest ik dus iets anders, mijn streven was nu een Maxtor 40 Gig, en GVD niemand had die meer op voorraad, tot 1 minuut voor 6 uur ( sluitingstijd ) had ik er eentje te pakken de 40 Gig 7200 Toeren Maxtor gelukkig.....

Verwijderd

Is ook een goede keus. Is iets minder snel als de IBM die je eerst had, maar er zijn voor zover ik weet niet problemen mee.
't is dat ik die maxtor nerges meer kon vinden en ik die IBM xtra goedkoop kon krijgen, anders had ik ook die Maxtor gekocht :)

Verwijderd

Ik heb zelf een van 30gb (zelfde model enzo) en op de boven kant staat een pijl en er staat iets van Do not cover this cavity. kijk es of dat ding niet bedekt is... btw.. die van mij maakt geen gekke geluiden

Verwijderd

Topicstarter
Kijk eens even 2 berichtjes omhoog.....

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

IBM maakt de stilste en snelste drives, maar ook de brakste.

De uitval van deze schijven is erg hoog.

Wij hebben hier op school +/- 300 computers met allemaal IBM's erin, en de enne smartfailure na de ander

Smartfailure = (deze melding krijge je dan bij opstart, heb het effe in mijn woorden gezet) back de nodige informatie op blalalalalala, want het schijfje begeeft het binnenkort.

Daarom ben ik blij dat ik 5 maanden geleden de keus heb gemaakt voor maxtor.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-05 06:47

Thorne

Forrester

Ik ken dat geluidje ja... heel vaag...

Mijn 307030 doet het al een tijdje (3 maanden ofzo) goed in me kassie. Alleen is op onverklaarbare wijze mijn BP6 Highpoint controller er mee uit gesche-en! Echt van de n op de andere dag! Supervreemd...

Ik ga vandaag even uitzoeken hoe dat zit!

>specs<

Verwijderd

Hmm...ik heb het ook weleens. Als ik mijn 40 GB IBM HD opstart moet ik soms ff wachten omdat ie dan niks doet. En soms na een tijdje gaat ie een beetje ratelen...aan/uit/aan/uit en zo 40 seconden ofzow en dan gaat ie weer verder. Ik snap er niks van. :?

• Unique
  • Laatst online: 10-05-2025
Ok dan..

Ik denken ooooh wat een geblaat altijd over die IBM schijfje... wij hebben een 30 gig dtla 7200.. me oom 2 stuks van 45 gb.. en die lopen geweldig....... d8 ik... :

Nu onze is dus ook net overleden..

BLAAAT natuurlijk weer net buiten garantie tijd.. (10 mnd oud)
Opsturen heb ik geen bok in .. dus dat wordtz die hard die compu winkel uitschelden >:)

Greetz

|:(

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-05 06:47

Thorne

Forrester

Die van mij is inmiddels ook overleden... ik heb nu een 60GXP van 40Gb. Die doet het een stuk beter...

>specs<

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Had ik dus ook die geluiden, backup gemaakt, gaan vandaag terug naar leverancier!

webOS all the way!

Pagina: 1