Toon posts:

Celeron 500@624

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn celeron overgeklokt naar 562Mhz als ik hem op 624 Mhz zet 7.5*83,3 dan start mijn computer niet meer op hij piept ook niet meer aan het begin

mijn mobo is asus p2b-f
ik had het voltage ook verhoogt naar 2 volt
maar daar reageert hij niet eens op hij blijft gewoon op 1,92 volt staan wie kan mij helpen met dit probleem?

Verwijderd

Topicstarter
ik zoek ik een prog waarmee je je proccesor test of hij stabiel is

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 08:47
verhoogd naar 2.0V???
probeer 2.2 of 2.3 eens, bedenk ook dat je hd en apg een remmende factor kunnen zijn om een 83fsb te kunnen halen

Verwijderd

Ik heb mijn celley op 466@588 Mhz

Abit BE6-II
CPU Temp 33 graden (open kast)
FSB 84
V Core 2.05
AGP 2/3
Maxtor HD op PIO mode 2

2 fans op mijn cpu convertor een Majesty voorop en een gewone cpu koeler achterop.

Windows had er wel zin in bij 85 / 2.05 maar
Sisoft Sandra hing vaak bij de tests.(CPU /Geheugen)
Ik heb ook een extra fan op mijn Gforce zitten dus ook eentje boven gewoon een standaard cpu fannetje.

Misschien kan ik beter 85 / 2.10 of 2.20 proberen iemand suggesties ?

'by the way' de Majesty koeler lijkt heel erg op een Golden Globe. Gekocht bij Regenboog Computers.

Staat op hun website dat ie alleen voor coppermine is maar past perfect op een celly.

Even een toevoeging, voordat ik de Majesty koeler had opgezet kon ik ook niet hoger dan 75 mhs FSB dus koler speelt echt een groot rol bij het overclocken. Flink koelen zou ik zeggen en probeer eens je HD op een iets lagerer PIO mode te zetten. Bij PIO 4 hing hij bij mij namelijk ook af en toe maar op 2 heb ik er 'voorlopig' niks gemerkt.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ik heb ook een celeron500@562, maar ik krijg hem ook echt niet hoger. Ik denk dat de processor het gewoon niet aan kan, of dat 83 mhz gewoon te gek is voor agp en maxtor schijfje...(maar ik denk dat he tkomt door de agp of processor, dat lijkt me het waarschijnlijkst)
het is gewoon jammer maar hoger krijg je hem vast niet.

Verwijderd

Mijn celeronnetje 433 zoeft vrolijk op 579 (6,5 * 89) op mijn BF6-je :) :) :)

Ik kan de pjoeter ook opstarten op 611 (6,5 * 94), maar dan geeft hij binnen 10 minuten UT vastlopers.

En dat met alleen een standaardkoelertje en open kast op 32 graden.

Soms heb je geluk, soms niet!

Verwijderd

Gewoon nog effe wachten tot over een paar weekjes, dan koop je gewoon een 0.18 micron celly 600mhz die overclock je gewoon op 83mhz fsb en je hebt een lekkere snelle celly een mooie alpha erop.
Nou maar hopen dat ze net zo gemakkelijk te overclocken zijn als onze vertrouwde celly.
Hehehehehehe celly`s rule
Haie

Verwijderd

ELKE celeron gaat net niet tot de 600, tenzij je een peltier gebruikt (wat ik dus doe)

mijn cel400 gaat tot 588 met een Alpha PAL6035, en met peltier, koperen coldplate en zilveren koelpasta (joepie 40 piek voor 6,5 gram) gaat tot 625. op 650 issie niet stabiel meer.
maakt niet uit of je een celeron 500, 400 of 36 hebt, gaan allemaal tegen de 575 ongeveer. de grote fout die mensen maken is dat als ze een 500 halen dat die verder gaat als een 366. wat blijkt: dat is niet zo en nu zitten ze op een afgrijselijk lage busspeed uit het PentiumI tijdperk. Oeps! en hij kostte nog meer ook :)

Verwijderd

nee je hebt niet goed gelezen over een paar weken komen die nieuwe celly uit gebaseerd op o.18 micron, dit is stabieler en worden minder warm, ze beginnen met die nieuwe 566mhz en uiteindelijk eindigen ze op 733mhz(begin volgend jaar ofzo) dit is dus zoals je ze in de winkel koopt op 66mhz fsb, je kunt dan dus nog gaan overclocken en tel dan maar uit op welke snelheid je dan uit komt. hehehehe
66=733mhz
100*11multipl=1100mhz cellys cooool
of iets minder kan ook
83*11fsbmultipl=913mhz

dus het gaat de goede kant op met die celly`s.
Uiteindelijk kunnen we met een goedkoper budget volgend jaar een overclockde celly van 1ghz bereiken, en daar zaten we op te wachten.
ehehhehehehe

Haie

Verwijderd

Hier is een progje te vinden, wat en hoe weet ik niet, voor een goede test moet je min. 12 uur testen en daar heb ik dus geen zin in, rc5 lijkt me een betere stabiliteits-tester. }:O
http://www.saunalahti.fi/jv16/

Verwijderd

He Psycho, ofwel koen :)

Een maat van mijn draait zijn Celly 500@620 op 2.15 volt zonder peltier

Greetz ShaDoW
Pagina: 1