Toon posts:

[Win7] crash - opnieuw installeren?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• JerryD
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 16-01-2011
Hallo, ik heb een Medion van de Aldi met AMD PhenomII X4, 4Gb geheugen en HD5600 graka. Daarop Win7 en Office 2007. Ik heb echter sinds enige maanden dat er regelmatig een prog crashed. Vaak betekent dat het grog herstart wordt en ik verder kan werken. Soms ook crashed de computer en hieronder zie je de info out Whocrashed.

Ik weet dat hier geen passende oplossing voor zal zijn, maar waar moet ik de oplossing zoeken? Geheugen? HDD? Drivers? Schone windows installatie? De laatste lijkt mij het meest voor de hand liggend, maar wel een puist werk waar ik niet op zit te wachten. Misschien kunnen jullie met het onderstaande iets?

On Mon 8-11-2010 9:31:41 your computer crashed
This was likely caused by the following module: dxgkrnl.sys
Bugcheck code: 0x7A (0xC0492720, 0xC0000010, 0xA992F860, 0x924E4000)
Error: KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR
Dump file: C:\Windows\Minidump\110810-18408-01.dmp
file path: C:\Windows\system32\drivers\dxgkrnl.sys
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: DirectX Graphics Kernel
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect, possibly the culprit is in another driver on your system which cannot be identified at this time.

On Sat 6-11-2010 23:18:10 your computer crashed
This was likely caused by the following module: ntkrnlpa.exe
Bugcheck code: 0x7A (0xC054F078, 0xC0000010, 0x38C28BE0, 0xA9E0F000)
Error: KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR
Dump file: C:\Windows\Minidump\110610-18922-01.dmp
file path: C:\Windows\system32\ntkrnlpa.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect, possibly the culprit is in another driver on your system which cannot be identified at this time.

Grt Jerry

• EoG
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19-08 20:46

EoG

BOFH

Probeer je videodriver eens te updaten, als ik die twee fouten zo zie lijkt het die kant uit te wijzen :)

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou eerst eens uitsluiten of het hardware of software is. Je kunt vrij gemakkelijk eens een linuxliveCDtje pakken en kijken of de crashes daar ook in voorkomen. Als dat zo is dan weet je dat het in elk geval niet aan je software ligt en kun je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens doornemen om het hardwareprobleem te achterhalen.

30" monitor te koop

• JerryD
Alvast dank voor de eerste reacties. Die driver update was snel te doen, dus die heb ik uitgevoerd.

omdat de crashes soms lang op zich laten wachten, lijkt werken in Linux ook een tijdrovende oplossing. Heb ik dus even terzijde gelegd.

Grt
Jerry

• JerryD
Hallo allemaal,

mijn crashes blijven nog, maar ik heb wat meer aanwijzingen die misschien tot de oplossing leiden.

Ik heb een schone installatie van Win7 gedaan ---> crashes blijven.
Crashes lijken op te treden tijden het werken met veel c.q. grote files. Als ik gedownloade rar files wil quickparren slaat hij steevast op tilt --> bsod en restart
Ook als ik dit soort files wil kopieren van de standaard sata hdd naar een oude pata hdd slaat hij vast.
Als ik quickpar op computer2 in mijn netwerk, slaat computer1 weer vast --> bsod

Is dit iets met mijn hdd of zijn controller? of misschien een geheugen kwestie.

Ik weet het niet meer, dus alle tips zijn welkom.

• naarden 4ever
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 17-09 15:33
JerryD schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 22:54:
blabla

Ik heb een schone installatie van Win7 gedaan ---> crashes blijven.

nog wat dingetjes
Dit sluit al uit dat het aan software ligt (tenminste, als je dus ook vlak na de herinstallatie, dus geen windows updates o.i.d. ook crashes had) en er is dus inderdaad een hardware probleem naar mijn idee.

EDIT:
ik herstel mijzelf...

dxgkrnl.sys is de DirectX kernel, dus heeft te maken met videokaart, of met de directX van de Windows installatie, die gezeur geeft.
ntkrnlpa.exe is NT kernel & system. Dit is nodig om Windows te laten functioneren. Dit is nergens gerelateerd tot een videokaart. Ja indirect, maar dat is alles.

Is de Windows-versie wel legaal? Illegale versies kunnen wel eens herrie maken namelijk.

[Voor 33% gewijzigd door naarden 4ever op 15-01-2011 23:07]

• JerryD
Hoi, yep de Win 7 is legaal, zat met de PC meegeleverd. Graka driver is up-to-date.

• sanfranjake
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je vermoedt harde schijf danwel geheugen, waar ik me wel in kan vinden. Dus: wat voor resultaten heb je voor ons van een uitgebreide geheugen- en schijftest?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee