Toon posts:

PDF in browser keyboard ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

• 39520
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19-04-2012
Ik heb een ASP .NET web applicatie hierin staat een IFrame welke gevuld wordt met een PDF document ( deze wordt gestreamed vanaf de server (BinaryWrite van de pdf content). (Ik gebruik geen ActiveX en dit wil ik ook niet gaan gebruiken, puur om het feit dat er ook andere bestanden voorbij kunnen komen)

Ik wil ondersteuning voor het keyboard inbouwen, dit is ook gelukt alleen werkt het niet als het pdf document actief is of als men er in klikt dan moet je eerst in de pagina klikken en dat is geen doen. Is het mogelijk om het keypress / keydown event van adobe reader door te sluizen naar een eigen javascript functie?

Niet werkende opties.
1. OnKeyPress / OnKeyDown events op het IFrame.
2. contentWindow.frameElement OnKeyPress / OnKeyDown events assignen
3. contentWindow.document toont "Interface not supported" als het pdf document volledig is geladen dus ik kan hier ook niet de OnKeyPress / OnKeyDown events van gebruiken.

In de documentatie van Adobe staat dat zei javascript ondersteunen maar nergens een voorbeeld en ik vraag me af of dit ook vanuit een webpagina wel kan?

Hopelijk heeft iemand dit al een keer getakkeld ik kom er niet meer uit en heb alle opties geprobeerd tevergeefs.

Alvast bedankt.

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23-07 14:44
Afaik ondersteunt Adobe JS in een pdf document, niet vanaf extern. Dus of je moet je JS in je datastream kunnen verweven of je moet het anders oplossen.

Wat voor content verwacht je nog meer? Want voor bijv pdf heb je redelijk wat flash-viewers die het (na conversie) kunnen tonen. Wellicht heb je dit ook voor je andere content vormen?

Heel simpel gezegd gebruik je nu adobe reader ( of een willekeurige andere pdf-reader die de client geinstalleerd heeft ) binnen je webpagina. Persoonlijk zou ik die afhankelijkheid van bij de client geinstalleerde software er het liefste uitslopen, straks krijg je het via methode x-y-z werkend binnen adobe reader en dan komt de eerste klagende klant met foxit-pdf-reader weer om de hoek kijken...

• 39520
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19-04-2012
Een afhankelijkheid van een product is zeker geen optie.
Inderdaad is de JS alleen in het document beschikbaar.
We puzzelen ondertussen verder.

• R4gnax
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13-09 19:02
D32 schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:47:
(Ik gebruik geen ActiveX en dit wil ik ook niet gaan gebruiken, puur om het feit dat er ook andere bestanden voorbij kunnen komen)
Beetje vreemd om dan de reader plugin te gebruiken, want die is naast dat het een ActiveX plugin is in IE, ook nog eens zo lek als een vergiet.

Wat wil je eigenlijk weergeven en waarom moet het zonodig een PDF zijn?

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 02-09 21:04
Daar ben ik ook benieuwd naar; het meeste wat PDF kan kun je ook met HTML/JS/SVG/VML. Daarnaast is je oplossing niet alleen afhankelijk van welke software de client geinstalleerd heeft (mijn foxit reader kán namelijk helemaal geen PDF in de browser laten zien), maar moet deze uberhaupt PDF software geinstalleerd hebben. Kan je daar van uitgaan (maw: is het voor een intranet)?, want er zijn nog steeds mensen zonder PDF reader.

[Voor 66% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 14-11-2010 16:49]

Da's toch niet te g'leuven!

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee