Toon posts:

Illustrator naar Photoshop, anti alliasing

Pagina: 1
Acties:

• sander1001
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 02-09-2019
Ik wil een logo vanuit Illustrator naar Photoshop hebben.

Dit doe ik door middel van 'Place', en dan pak ik het .ai bestand.

Als ik dit doe, krijg ik dit als resultaat, (ik heb het natuurlijk vergroot, maar op 100% weergave ziet het er niet echt scherp uit)

Is er niet een mogelijkheid om dit netter te krijgen? Ik heb al van alles geprobeerd. Ik heb geprobeerd om het in Illustrator naar een .psd bestand op te exporteren, maar dit geeft nog lelijkere resultaten.

Heeft iemand een manier om dit goed te krijgen?

[Voor 8% gewijzigd door sander1001 op 08-11-2010 14:46]

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Ja, Illustrator blijven gebruiken.

Illustrator werkt met vectoren, Photoshop (uiteindelijk) met bitmaps.

Wat wil je er in Photoshop mee? Als je het als afbeelding op het web wil zetten, ontkom je niet aan anti-aliasing/bitmap rendering...

[Voor 26% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 08-11-2010 14:51]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• sander1001
Herko_ter_Horst schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:50:
Ja, Illustrator blijven gebruiken.

Illustrator werkt met vectoren, Photoshop (uiteindelijk) met bitmaps.

Wat wil je er in Photoshop mee? Als je het als afbeelding op het web wil zetten, ontkom je niet aan anti-aliasing/bitmap rendering...
Ik vind het niet erg dat er anti aliasing is, maar ik wil bijvoorbeeld niet dat het de verticale streep gaat anti-aliassen (is dat een woord?).

Nu ziet het er niet uit, vind ik. Het lijkt nu net alsof de font grootte 16,5 is ofzo. Is er niet een mogelijkheid om dit goed over te zetten?

Ik wil het inderdaad gebruiken voor op het web.

• OzBoz
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 28-02 23:42

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

sander1001 schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:56:
Nu ziet het er niet uit, vind ik. Het lijkt nu net alsof de font grootte 16,5 is ofzo. Is er niet een mogelijkheid om dit goed over te zetten?

Ik wil het inderdaad gebruiken voor op het web.
Je kan het ook eerst ff groot plaatsen in Pshop en dan vervolgens het een keer in Photoshop schalen naar de juiste maat. Eventueel gebruik je nog even sharpen > unsharp mask. Je kan ook de tekst even kopieëren en opnieuw in Photoshop plaatsen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Savantas
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 20-09 14:06
Waarom gebruik je niet gewoon tekst in Photoshop? Gebruik elfde font en letters en je kan dan ten minste kiezen hoe tekst gerenderd moet worden (sterk, niet, enz). Anders de Ozboz methode

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• OzBoz

OzBoz

Savantas schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:14:
Waarom gebruik je niet gewoon tekst in Photoshop? Gebruik elfde font en letters en je kan dan ten minste kiezen hoe tekst gerenderd moet worden (sterk, niet, enz). Anders de Ozboz methode
Hey die methode stond er ook al bij :P

• sander1001
Ik denk inderdaad dat dit de enige optie is.

Ik wilde het in eerste instantie niet doen, omdat ik het logo, dus inclusief text, als vector bestand wil hebben.

En ik wil het 100% hetzelfde op de website hebben. Als ik het in photoshop overnieuw ga typen, zal er altijd, hoe klein ook, een verschil zijn dan de versie die ik in Illustrator heb.

• Scyth
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 27-07 23:20

Scyth

Fat finger, three beer

Dan maak je een screenshot in illustrator, en mept die photoshop in? Of wil je nog iets van transparency?

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• OzBoz

OzBoz

sander1001 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:32:
En ik wil het 100% hetzelfde op de website hebben. Als ik het in photoshop overnieuw ga typen, zal er altijd, hoe klein ook, een verschil zijn dan de versie die ik in Illustrator heb.
100% hetzelfde krijg je het toch nooit want je gaat immers van vector naar bitmap. Maar met dat onscherp mask filter kun je een aardig eind komen denk ik. Maar sowieso hebben meer mensen daar soms last van met die logo's zeker met logo's met veel detail is het lastig deze goed op een website te plaatsen.

• Kompaan
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 30-04 22:44
Je kan kijken of het uitmaakt of je de import doet op een .ai met tekst erin of de tekst als path.

• sander1001
OzBoz schreef op woensdag 10 november 2010 @ 08:30:
[...]

100% hetzelfde krijg je het toch nooit want je gaat immers van vector naar bitmap. Maar met dat onscherp mask filter kun je een aardig eind komen denk ik. Maar sowieso hebben meer mensen daar soms last van met die logo's zeker met logo's met veel detail is het lastig deze goed op een website te plaatsen.
Ja, oke, met veel detail kan ik het begrijpen. Maar dit gaat om een verticale lijn. Dat vind ik het jammere eraan.

Ik ga nog wel eens even proberen of ik er wat van kan maken.

Edit: jongens, wat een gedoe is dit.

Wat ik eigenlijk wil, is dat ik in illustrator een afmeting in kan stellen. Zo van, de breedte van dit object is gelijk aan 310px. En als ik het dan exporteer, photoshop dat automatisch overneemt.

Ik snap dat het een vector is enzo, maar dat moet bij het exporteren toch op z'n minst mogelijk zijn?!

[Voor 22% gewijzigd door sander1001 op 10-11-2010 10:21]

• OzBoz

OzBoz

sander1001 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:49:
Wat ik eigenlijk wil, is dat ik in illustrator een afmeting in kan stellen. Zo van, de breedte van dit object is gelijk aan 310px. En als ik het dan exporteer, photoshop dat automatisch overneemt.
Ik snap dat het een vector is enzo, maar dat moet bij het exporteren toch op z'n minst mogelijk zijn?!
Dat kun je toch gewoon doen? Maak je in illustrator een web document aan. Zet je logo er op de juiste afmetingen in. Waarbij je dan moet zorgen dat een vertikale streep dus ook 1px dik is en niet op halve coordinaten staat. En volgens mij zou je dan een aardig eind moeten kunnen komen.

• noes
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Als je een ASP.NET pagina maakt kan je ook gebruik maken van je SVG direct naar PNG/JPG dmv een library die je hier kan vinden: http://svg.codeplex.com/

Hier moet je nog wel zelf een Handler voor schrijven, maar dat valt alles mee (ik heb dat als front-end man op n vrijdagmiddag in elkaar gezet, code is van de baas helaas). Hoe dat precies gaat met text weet ik niet, maar alles komt er haarscherp uit en je plaatje is ultiem schaalbaar :)

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee