[DVD] .vob naar .mpg converteren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296975

Topicstarter
Hallo,

Ben bezig om een bestaande DVD op te nemen en deze te bewerken. Het opnemen gaat nog heel redelijk, heb dit voor elkaar gekregen met DVD Decrypter. Echter de de bestanden in de map VIDEO_TS, (ifo, vob en bup) kan ik niet bewerken en zullen dus eerst geconverteerd moeten worden naar een bewerkbaar formaat.

Naar mijn mening is mpeg een goed formaat om mee te werken, maar in onderstaand topic werd beweerd dat het formaat dv nog beter is. Alhoewel dit resulteert in grote bestanden, is dit voor mij geen enkel probleem.

http://gathering.tweakers...ssages/1230561///vob,mpeg

Ik heb talloze gratis programma's geprobeert om de .vob en .ifo files om te zetten naar mpeg2 formaat echter zonder goed resultaat. Soms lukte het wel maar dan was het beeld weer heel erg geblokt.

Mijn vragen zijn dan ook, welk formaat is het beste om mee te werken en met welk programma kan ik de geripte dvd het beste omzetten naar dit formaat?

Oja, een link naar een draadje waarin het antwoord of ander aanvullende info staat is uiteraard ook prima.

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-07 20:34
vob = mpeg2

heb je al een gekeken op www.videohelp.com? daar is veel info te vinden over dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aha, interessante site. Bedankt voor de reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het probleem om .vob naar mpeg om te zetten is opgelost. Heb dit gedaan met VOB2MPEG, is gratis en werkt perfect!

Nu heb ik echter een ander probleem. Als ik het hoofdbestand in Pinnacle Studio 12 inlaad dan krijg ik niet het juiste audiospoor. Bij deze DVD zitten 4 audiosporen waarbij een audiospoor voor slechtzienden waarbij dus zo ongeveer letterlijk alles wat je ziet in woorden wordt weergegeven. Als ik het bestand in VLC laad dan kan ik gewoon wisselen tussen de 4 audiosporen. Is dit ook mogelijk in Pinnacle Studio?

Heb een vergelijkbaar probleem met een andere DVD, hiervan moet echter een ander videospoor worden ingeladen zodat de ondertiteling zichtbaar wordt. Als vervolgens de enige optie is om dit hard mee te nemen in een mpg container en hier vervolgens een DVD van te branden is dat niet zo erg?

Iemand enige ervaring met inladen van andere audio- en videosporen in Pinnacle Studio?

EDIT: Misschien dat het met een ander bewerkingsprogramma mogelijk is?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 296975 op 10-11-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-07 20:34
Anoniem: 296975 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:19:
Het probleem om .vob naar mpeg om te zetten is opgelost. Heb dit gedaan met VOB2MPEG, is gratis en werkt perfect!

Nu heb ik echter een ander probleem. Als ik het hoofdbestand in Pinnacle Studio 12 inlaad dan krijg ik niet het juiste audiospoor. Bij deze DVD zitten 4 audiosporen waarbij een audiospoor voor slechtzienden waarbij dus zo ongeveer letterlijk alles wat je ziet in woorden wordt weergegeven. Als ik het bestand in VLC laad dan kan ik gewoon wisselen tussen de 4 audiosporen. Is dit ook mogelijk in Pinnacle Studio?

Heb een vergelijkbaar probleem met een andere DVD, hiervan moet echter een ander videospoor worden ingeladen zodat de ondertiteling zichtbaar wordt. Als vervolgens de enige optie is om dit hard mee te nemen in een mpg container en hier vervolgens een DVD van te branden is dat niet zo erg?

Iemand enige ervaring met inladen van andere audio- en videosporen in Pinnacle Studio?

EDIT: Misschien dat het met een ander bewerkingsprogramma mogelijk is?
vob = mpg nogmaals. Dus omzetten is niet nodig.

Als je de vob op je pc plaatst en deze opent met http://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/download/tp.html

Dan in dit programma naar file--> mpeg tools gaan en daarna naar demux. Strip de video stream en de juiste audio stream uit deze file en dan krijg je 2 bestanden. Deze kan je weer inladen in pinnacle en dan kan je je gang gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja oke, maar .vob kan ik niet laden in Pinnacle dus of die er nou alleen een andere extensie aan hangt of daadwerkelijk bewerkingen interesseert me wat minder eigenlijk.

Het gaat erom dat ik een bewerkbaar formaat heb wat ik in Pinnacle in kan laden. Dat is dus gelukt maar ik krijg het verkeerde audiospoor of verkeerde videospoor te zien en ik vraag me af hoe kan zorgen dat dit wel het juist wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand?
Pagina: 1