Toon posts:

MacBook trackpad probleem met klik vasthouden

Pagina: 1
Acties:

• Kay89
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 30-03-2011
Hallo,
Ik heb een probleem met het trackpad van mijn MacBook unibody 2.4 (late 2008). Het probleem is eigenlijk het volgende. Ik ervaar een duidelijk verschil tussen:
1. de fysieke (voelbare mechanische) klik van het trackpad zelf
2. de klik die in het systeem merkt

DIt verschil merk ik met name als ik bijv. een file wil verslepen. Ik klik het trackpad in om de file te pakken en houd het trackpad dus fysiek ingedrukt. Als ik hard genoeg druk kan ik zonder problemen slepen en de file op die plek krijgen waar ik hem wil. Maar vaak gebeurt het dat het systeem de file al weer los laat, zonder dat ik de klik op het trackpad heb losgelaten. Het systeem ervaart het dus alsof ik de trackpad heb losgelaten, terwijl ik het nog steeds heb ingedrukt.

Erg irritant want files komen zo op andere plaatsen terecht dan waar ik ze wou hebben.
Na wat proberen kwam ik erachter dat het probleem optreedt als ik de druk op het trackpad lichtjes verminder (maar het dus nog steeds wel ingeklikt heb) het systeem het ervaart alsof ik heb losgelaten.
Ik heb al geëxperimenteerd met het tri-wing schroefje onderop de trackpad, waarmee je de diepte van de klik kunt instellen. Zonder succes. Op internet kan ik veel trackpad problemen vinden, maar niet het mijne.
Heb het probleem al eerder gehad en toen is de complete topcase onder garantie vervangen door MacMe Groningen, maar mijn garantie is inmiddels verstreken.

Hoop dat iemand hier een tip voor me heeft!

• wesleytjuh
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 24-09 16:11
Ik dacht al dat ik de enige was met dit probleem. Als ik inderdaad de fysieke klik gebruik heb ik het ook. Ik kan een venster een klein stukje verplaatsen en dan laat het systeem het venster alweer los. Ook erg irritant met het selecteren van een lap tekst.

Zou ook graag een oplossing zien :).

[Voor 21% gewijzigd door wesleytjuh op 08-11-2010 12:39]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Whieee
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 18:03

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Oplossing: doe alsof er aan de onderkant van het touchpad een knop zit, en gebruik dus ipv 1 vinger, je wijsvinger en je duim. Duim om de 'knop' in te drukken, wijsvinger om de pointer te verplaatsen. :)

Launching containers into space

• Kay89
Dat is wat is altijd al doe. Probleem is dus dat is met mijn duim erg veel druk moet blijven uitoefenen om de selectie vast te houden..

@ wesleytjuh: heb je het probleem al lang? ooit mee naar de winkel terug geweest?

[Voor 23% gewijzigd door Kay89 op 08-11-2010 13:59]

• sjun
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 20-09 18:36
Ik heb een soortgelijk probleen op mijn MacBook Pro mid 2009 sinds enkele weken. Vrolijk werd ik er niet van en zin om de MBP weken kwijt te zijn heb ik niet dus heb ik een Bluetooth Logitech M555b muis gehaald waarmee ik tot volle tevredenheid aan de slag ben. Nu moet ik wel zegen dat mijn MacBook Pro zo'n 24/7 aanstaat het ding nogal eens verplaatst wordt en er zeker 14-18 uur per dag op gewerkt wordt.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe vaak of trackpadproblemen voorkomen want ik hoor er nog weinig van.

• Kay89
Mijn MacBook wordt morgen opgehaald voor reparatie van het trackpad. Naar mijn verwachting zal dit gewoon binnen de garantie worden gerepareerd, ondanks de verlopen fabrieksgarantie.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee