Toon posts:

Hulp bij keuze AV-receiver: HDMI v1.4 + DLNA

Pagina: 1
Acties:

• martijnpos
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Ik ben sinds kort in het bezit van een prachtige 37" Philips 37PFL7605H lcd-tv. Nu is het beeld prachtig, maar het geluid erg matig. Daarom ben ik op zoek naar het volgende:

Ik zoek een AV-receiver speler met de volgende eisen/kenmerken:
- HDMI v1.4a aansluiting (beeld en geluid van receiver -> tv en van tv -> receiver)
- LAN-aansluiting + DLNA v1.5 compatible (en bij voorkeur moet mijn NAS ook via de set te benaderen zijn ZONDER tussenkomst van de TV)
- FM-receiver (met RDS)

Voorkeuren:
- Ontvangen/ luisteren van internet radiostations
- HDMI CEC compatible (één afstandsbediening)

Ik wil de set gebruiken om een 2.0 of 2.1 speakeropstelling op aan te sluiten.

Tot nu toe kom ik op de volgende systemen uit:
- Yamaha BD-S1067
- Marantz UD7005
- Onkyo TX-NR808 (geen blu-ray)

Ik kan geen systeem van Denon vinden wat aan alle eisen voldoet. Hetzelfde geldt voor Philips. Hebben jullie nog ideëen over goede opties die aan mijn bovenstaande eisenlijstje voldoen? Of iemand een idee voor een blu-ray home cinemaset welke aan bovenstaande eisen voldoet?

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 20:27

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Ehhh, de Yamaha BD-S1067 en de Marantz UD7005 zijn Blu-ray spelers. De Onkyo TX-NR808 is een losse receiver. Dat is toch heel wat anders.

Ik zou dus eens beginnen met na te gaan wat je nu eigenlijk wil. De Blu-rays doen wat je wil als het gaat om streamen van media (al kan niet elke speler alle media aan). Het aansluiten van de speakers gaat op de Onkyo TX-NR808 wel werken, maar op de andere spelers niet. Althans, op de Blu-ray spelers kan je alleen maar actieve speakers aansluiten en dat is geloof ik niet wat je bedoeld...

Ga eens na wat je nu eigenlijk wilt:
  • Een receiver met HDMI 1.4 en DLNA waar je passieve speakers op aan moet sluiten.
  • Een media-/Blu-ray speler met HDMI 1.4 en DLNA waar je actieve speakers op aan moet sluiten.

[Voor 76% gewijzigd door FeaR op 08-11-2010 11:39]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• martijnpos
Dom, helemaal juist. Ik had mijn vraagstelling al aangepast, maar de beschikbare "opties" nog niet. Bij dezen:
- Yamaha RX-V2067 (ca. €1200,-)
- Marantz SR7005 (ca. €1700,-)
- Onkyo TX-NR708 (ca. €800,-)
- Pioneer SC-LX72 (ca. €1000,-)

Dit zijn zo'n beetje de opties voor AV-receivers met zowel HDMI v1.4 als DLNA. Mijn vragen blijven: Zie ik nog relevante opties over het hoofd?

Af-en-toe zie ik door de bomen het bos niet meer; zijn er nou grote verschillen (behalve de prijs) tussen bovenstaande systemen?

• rallufff
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 02-08-2012
Harman Kardon AVR 460 ? c.a. € 900,-

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 20:27

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Denon AVR-3311 is er ook nog. Maar met 1500 euro in Nederland en maar een honderd euro goedkoper bij onze Oosterburen wel één van de duurdere opties.

Opties genoeg dus eigenlijk. Maar in deze prijsklasse (al is die behoorlijk breed met prijzen van 800 tot 1700 euro) is het toch wel aan te raden om eens te gaan luisteren. Zeker met daarop de speakers (en wellicht de subwoofer) aangesloten die je reeds hebt of wil gaan halen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• martijnpos
Die Harman Kardon heeft geen LAN-aansluiting (en dus geen DLNA) en ook geen HDMI v1.4 aansluiting. Voldoet dus niet echt aan mijn eisen.

• rallufff
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 02-08-2012
martijnpos schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:29:
Die Harman Kardon heeft geen LAN-aansluiting (en dus geen DLNA) en ook geen HDMI v1.4 aansluiting. Voldoet dus niet echt aan mijn eisen.
Je kunt een update van de HK site doen naar HDMI v1.4

Maar geen LAN idd.

De AVR 660 heeft wel LAN en kun je ook updaten naar HDMI v1.4, kosten €1.299,-

[Voor 10% gewijzigd door rallufff op 08-11-2010 18:49]

• SledgehammerNL
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 26-09 21:20
martijnpos schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:08:
Dom, helemaal juist. Ik had mijn vraagstelling al aangepast, maar de beschikbare "opties" nog niet. Bij dezen:
- Yamaha RX-V2067 (ca. €1200,-)
- Marantz SR7005 (ca. €1700,-)
- Onkyo TX-NR708 (ca. €800,-)
- Pioneer SC-LX72 (ca. €1000,-)

Dit zijn zo'n beetje de opties voor AV-receivers met zowel HDMI v1.4 als DLNA. Mijn vragen blijven: Zie ik nog relevante opties over het hoofd?

Af-en-toe zie ik door de bomen het bos niet meer; zijn er nou grote verschillen (behalve de prijs) tussen bovenstaande systemen?
Yamaha RX-V1067 heeft ook HDMI 1.4 en DLNA. Is nog niet zo lang op de markt en volgens mij nog alleen te koop via Stassen. iEar en HifiConer. Prijs van € 999,-.

http://www.kieskeurig.nl/receiver/yamaha/rx-v1067/947682/

XS4ALL FttH | Fritz!Box 7590 | 3 x Fritz!Repeater 3000

• foxkuil
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21-09 14:47
rallufff schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:45:
[...]

Je kunt een update van de HK site doen naar HDMI v1.4

Maar geen LAN idd.

De AVR 660 heeft wel LAN en kun je ook updaten naar HDMI v1.4, kosten €1.299,-
Kan iemand mij vertellen waar ik deze update kan vinden?!

On topic: dit is echt een van de betere receivers en dus zeker een aanrader!

"It's not whether you get knocked down; it's whether you get up."

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee