Toon posts:

Processoren geschiedenis

Pagina: 1
Acties:
  • 420 views

Onderwerpen

• Dw1-nl
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 27-09 12:00

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Topicstarter
Hallo,

Voor school moeten we een werkstukje maken met daarin een onderdeel de geschiedenis van de processor:
Toelichting met alle specificaties van jaar van uitgave, snelheid, bus-type, varianten,
socket-type etc.

Ik heb al op google gezocht maar een specifieke lijst met deze gegevens vind ik niet, heeft misschien iemand toevallig nog zo iets in zijn favorieten etc. staan?

Alvast bedankt

• EoG
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19-08 20:46

EoG

BOFH

Google eens op CPU history. De eerste hit geeft wat meer informatie.

• Jejking
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-09 00:10

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Het is hier op GoT niet de bedoeling om je met je huiswerk te helpen.. maar om je dan toch op weg te helpen:
Wikipedia: List of AMD microprocessors
en
Wikipedia: List of Intel microprocessors

Ik neem niet aan dat je ook nog alles van VIA ect moet opzoeken?

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:49
Dw1-nl schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:51:
Ik heb al op google gezocht maar een specifieke lijst met deze gegevens vind ik niet, heeft misschien iemand toevallig nog zo iets in zijn favorieten etc. staan?
Zekers, kijkt u eens: Lijst van processoren

• EXX
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 27-09 16:13

EXX

EXtended eXchange

Wat ik wel moet opmerken dat veel van de bovengenoemde lijstjes niet teruggaan naar de oertijd van 4 en vooral 8 bits CPU's, die toch vooral in de jaren 80 veel gebruikt zijn en nu nog steeds ingezet worden. Zie hier een pagina met waar ook relevante oude meuk te vinden is: http://www.redhill.net.au/iu.html

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• udybees
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 23-03 21:01
http://nl.hardware.info/r...van-de-processor---deel-1
http://nl.hardware.info/r...van-de-processor---deel-2
http://nl.hardware.info/r...van-de-processor---deel-3

Ik denk dat je met deze drie een heel eind gaat komen. 1965 tot nu. Succes

[Voor 14% gewijzigd door udybees op 08-11-2010 12:06]

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 08:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals je ziet is hier daadwerkelijk veel over te vinden.

Huiswerkvragen zijn op GoT niet verboden, maar we verwachten wel dat je er (minstens) evenveel eigen inzet in steekt als in reguliere vragen. Dat is hier helaas niet het geval.

Je geeft aan op Google gezocht te hebben, maar geeft niet aan hoe (zoektermen) en ook niet wat je wel vond (links!). Dat is erg karig, zeker gezien anderen gelijk wel lijsten kunnen ophoesten. Blijkbaar mis jij iets, maar je geeft niet genoeg info om te kunnen zeggen wat dat is.

Wel is duidelijk dat er gewoon genoeg info te vinden is. Als je vastloopt mag je rustig een topic openen, maar dan zul je een stuk meer eigen inzet moeten tonen dan dit.

Zie ook:
Het algemeen beleid #quickstart

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee