Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xior
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02-2023
Hallo,

Ik heb een probleem met een HP Color Laserjet 1515N printer.

Deze printer staat aangesloten (dmv USB) op een Windows 7 PC en werkt perfect. Nu moet deze printer over het netwerk kunnen printen, dus moet mijn andere Windows XP prof. ook via deze printer kunnen printen.

Nou is het probleem, de printer is gedeeld, en kan hem ook vinden in het netwerk. Maar nu zegt die wanneer je de printer wilt toevoegen op de XP pc, dat die geen drivers kan vinden. Dus ik heb de goede drivers gedownload, van de HP website en toegevoegd, en nog blijft die zeggen dat de printer geen goede drivers heeft gevonden.

Wat ik ook al heb gedaan is via de Win 7 PC extra stuurprogramma's toegevoegd en dan de printer drivers van de XP pc erin gedaan, maar dat werkt ook niet..

Iemand nog een oplossing?

Bvd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenfielt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-11-2023
Wellicht een stomme vraag....

Maar waarom heb je hem aan USB hangen terwijl de printer ook via een netwerkpoort aangesloten kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xior
Het is bij een vriend van mij, en het moet volgens mij ook toch echt via USB werken dan share via netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:38

houthakker

Poehé

Is windows 7 toevallig x64 en windows xp x86 of andersom?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xior
Jawel, de windows 7 is een x64 en de XP x86, maar ik heb daarvoor ook de juiste drivers gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:38

houthakker

Poehé

Tja, eerlijk gezegd zou ik de printer aan het netwerk hangen, maar goed, er zal wel een reden voor zijn.

Probeer eens het volgende;
- maak een duplicaat aan van de printer en deel deze (win7).
- ga naar eigenschappen van de printer, geavanceerd, druk op 'nieuw stuurprogramma', en kier daar bij algemeen een 'algemene text printer oid'.
- probeer deze printer te installeren op de xp machine.
- vervolgens wijzig je het stuurprogramma op de xp machine zoals hierboven beschreven, maar dan met met de goede driver.
- dan weer het stuurprogramma goed zetten op de win7 machine.

Specs

Pagina: 1