Als ik een reepje van 64 MB 100 Mhz naast 256 op 133 Mhz plaats, komt dit mijn systeem ten goede? Mijn FSB is nu 200 Mhz, dit is DDR geloof ik, betekent dat dan dat mijn geheugen sowieso op 100 Mhz loopt?
als je je fsb inderdaad op 100 MHz hebt staan (dus geen 200, das alleen de snelheid van het cache geheugen in de proc) zal het jouw systeem wel ten goede komen. Indien je echter ook de mogelijkheid hebt om op 133 MHz te draaien, dan heb ik liever 256@133 dan 320@100
Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl
niet doen !!!
jouw mobo heeft kt133 dus hij kan het geheugen op 133 mhz laten lopen (als de sdram dat ook kan natuurlijk
)
maar als je die van 64 sdram erbij doet van 100 mhz
wordt de 2x 128 pc133 ook pc100 (stuk trager dus)
dus je systeem wordt sloomer
(spreek uit ervaring)
ik had hier bij mij ook een strip van 128 sdram pc 100 bijgezet (384 sdram,ik blij)
kijk ik met sandrasoft
bleek uiteindelijk dat ik zonder die strip (dat alles dus 133 hmz is) een stuk sneller is en ik haalde met 3dmark2000 nog 300 punten meer
mijn mening: geen verbetering
verkopen of in je andere sys zetten ofzo
jouw mobo heeft kt133 dus hij kan het geheugen op 133 mhz laten lopen (als de sdram dat ook kan natuurlijk
maar als je die van 64 sdram erbij doet van 100 mhz
wordt de 2x 128 pc133 ook pc100 (stuk trager dus)
dus je systeem wordt sloomer
(spreek uit ervaring)
ik had hier bij mij ook een strip van 128 sdram pc 100 bijgezet (384 sdram,ik blij)
kijk ik met sandrasoft
bleek uiteindelijk dat ik zonder die strip (dat alles dus 133 hmz is) een stuk sneller is en ik haalde met 3dmark2000 nog 300 punten meer
mijn mening: geen verbetering
verkopen of in je andere sys zetten ofzo
Hoe weet ik op welke snelheid mijn geheugen draait?
dat kun je zien via sandrasoft
edit:
ik weet bijna zeker dat die 256 op pc133 loopt want dat doet ie vanzelf tenzij jij in de bios anders instelt
ik weet bijna zeker dat die 256 op pc133 loopt want dat doet ie vanzelf tenzij jij in de bios anders instelt
Het verschil tussen 133 en 100 valt reuze mee..of tegen. Net hoe je het bekijkt. Je geheugen wordt wel 25% trager als je van 133 naar 100 gaat. Maar daar gaat het niet om. Je processor haalt ongeveer 80% van wat hij nodig heeft uit de cache. Daar heeft je geheugensnelheid geen invloed op. Het gaat pas tellen als je een 'cache mis' hebt. Dan is de overblijvende 20% dus 25% trager. Effectief is dat 5% op het geheel. Maar als het extra geheugen er voor zorgt dat je minder gaat swappen, dan ga je er sterk op vooruit. Immers zelfs het traagste geheugen is sneller dan je snelste harddisk
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
probeer eens dat 100 Mhz geheugen op 133 Mhz te draaien, en test of het stabiel werkt.
Weet nog dat ik mijn 66 Mhz geheugen op 112 Mhz stabiel kon draaien.
Als dat zo is gebruik het, is het niet stabiel, doe het weg.

Groeten XthinkZ
Weet nog dat ik mijn 66 Mhz geheugen op 112 Mhz stabiel kon draaien.
Als dat zo is gebruik het, is het niet stabiel, doe het weg.
Groeten XthinkZ
Of kan ik beter alles op 100 Mhz draaien en dan Cas 2...of kan dat niet?
Pagina: 1