• Mnstrspeed
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22-09 22:08
Ik heb op dit moment een triple monitor setup bestaande uit Samsung Syncmaster 2343BW's. Om deze allemaal van een DVI poort (VGA zit ik niet op te wachten) te voorzien, heb ik nu dan ook twee videokaarten in mijn systeem hangen. Dit werkt op zich prima, maar mijn kast zit er wel erg vol door en het blijft een heel gedoe de kabels een beetje uit het zicht te houden. Een tijdje geelden kwam ik de perfecte oplossing tegen: daisy-chaining met DisplayPort 1.2.

Nou is het inmiddels alweer dik een jaar geleden dat de DisplayPort 1.2 standaard is uitgekomen en als ik me niet vergis, is de nieuwe generatie videokaarten hier reeds mee uitgerust. Ik heb echter nog geen monitoren kunnen vinden die ook daadwerkelijk ondersteuning bieden voor DisplayPort 1.2 en dus het daisy-chainen van monitoren.

Wat ik ook ben tegengekomen tijdens mijn zoektocht, waren een aantal displayport multi-monitor adapters, zoals deze van Accell. Aan de specificaties te zien, ondersteunt deze echter maar een resolutie van 1280x1024 per monitor, terwijl ik in de veronderstelling was dat er veel meer over een enkele DisplayPort aansluiting zou kunnen.

Kan iemand mij vertellen wat de huidige stand van zaken is rondom daisy-chaining ondersteuning bij monitoren of het eventueel gebruiken van een multi-monitor adapter als alternatief?

Ehhh wat?

• Vipeax
  • Registratie: september 2007
  • Nu online
Die Accell splitter kost 209 euro, waarom niet gewoon 2 DVI poorten van de kaart zelf i.c.m. een actieve DisplayPort -> DVI adapter (max resolutie 1920x1200, max resolutie 2560x1600 (redelijk duur))?

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Nu online

Ed_L

Crew Council
Ik denk dat je beter kunt wachten op MST hubs. Deze zouden als een soort splitter voor dp1.2moeten werken en worden waarschijnlijk nog voor het einde van het jaar op de markt gebracht. Dat is iig goedkoper dan al je monitoren vervangen.

• Mnstrspeed
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22-09 22:08
Ed_L schreef op maandag 08 november 2010 @ 08:33:
Ik denk dat je beter kunt wachten op MST hubs. Deze zouden als een soort splitter voor dp1.2moeten werken en worden waarschijnlijk nog voor het einde van het jaar op de markt gebracht. Dat is iig goedkoper dan al je monitoren vervangen.
MST hubs, dat was de term waar ik naar opzoek was! :) Met een simpele google search op dit artikel op AnandTech gekomen, waarin inderdaad het volgende staat:
For the moment the catch is that AMD is the first company to market with a product supporting DP1.2, putting the company in a chicken & egg position with AMD serving as the chicken. MST hubs and DP1.2 displays aren’t expected to be available until early 2011 (hint: look for them at CES) which means it’s going to be a bit longer before the rest of the hardware ecosystem catches up to what AMD can do with Barts.
Dat wordt dus nog even wachten :(

Ehhh wat?

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee