Ik doe momenteel research om een spel te maken dat online gespeeld wordt met live muziek, en gespeeld wel door het liefst zo veel mogelijk spelers tegelijk. Daarvoor moet ik muziek streamen van mijn computer naar zoveel mogelijk spelers tegelijk. Het enige dat me ervan weerhoudt om dit zomaar met 100 spelers tegelijk te doen, is uploadsnelheid: als ik live streamende muziek naar 100 computers tegelijk ga uploaden, dat trekt mijn gewone internetabonnement natuurlijk nooit.
Er zijn een paar dingen die dit misschien gemakkelijker te realiseren maken:
-De game werkt alleen als ik live muziek aan het maken ben, dus dat is alleen op specifieke momenten. Ik hoef niet 24/7 een hoge upload te hebben.
-Alle spelers ontvangen dezelfde data, dus dan denk ik aan broadcasting. Maar broadcasting van dezelfde data naar meerdere ontvangers is niet zomaar mogelijk met de internets, toch? Valt hier wat handigs mee te doen?
Uiteraard zoek ik hiervoor een oplossing die niet al te duur is, en liefst ook eentje die ik van thuis uit kan doen, ipv dat ik naar een plek met meer bandbreedte toe moet.
Ik heb al eerder multiplayer games geprogrammeerd, maar hoe aan dit soort brute bandbreedte te komen voor mijn eigen computer is een helemaal nieuw onderwerp voor me. Dus, tips? Hoe pak ik dit handig aan?
Alvast bedankt!
Er zijn een paar dingen die dit misschien gemakkelijker te realiseren maken:
-De game werkt alleen als ik live muziek aan het maken ben, dus dat is alleen op specifieke momenten. Ik hoef niet 24/7 een hoge upload te hebben.
-Alle spelers ontvangen dezelfde data, dus dan denk ik aan broadcasting. Maar broadcasting van dezelfde data naar meerdere ontvangers is niet zomaar mogelijk met de internets, toch? Valt hier wat handigs mee te doen?
Uiteraard zoek ik hiervoor een oplossing die niet al te duur is, en liefst ook eentje die ik van thuis uit kan doen, ipv dat ik naar een plek met meer bandbreedte toe moet.
Ik heb al eerder multiplayer games geprogrammeerd, maar hoe aan dit soort brute bandbreedte te komen voor mijn eigen computer is een helemaal nieuw onderwerp voor me. Dus, tips? Hoe pak ik dit handig aan?
Alvast bedankt!
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress