Haha.. Maar wel geweldig nieuws van azerty! Maakt de compo nog interessanter! Verder hoop ik ook dat als jullie gaan sorteren op nickname etc. Dat er ook verder word gekeken als tweakers. Want veel enthausiaste overclockers zullen niet altijd actief zijn op tweakers. (waaronder ik).
Solderen en schema's lezen is niet mijn sterkste punt, maar vond toendertijd de 8400gs compo ook heel leuk om mee te doen, dus..count me in.nedernakker schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:23:
ja bullus inderdaad, waar is je inschrijving

Kan ik ook mijn inschrijving DM-en? Anders mail ik als ik snacht thuis kom.
Op welke setting wordt heaven gebenched? dx9 of dx11?
[ Voor 6% gewijzigd door Bullus op 11-11-2010 19:37 ]
|2600k|Asus 290|
de settings gaan we nog benchen, we moeten nog allemaal tests uitvoeren, hopelijk komt beginvolgende week bij gerrit en mij een kaart aan.Bullus schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:06:
[...]
Solderen en schema's lezen is niet mijn sterkste punt, maar vond toendertijd de 8400gs compo ook heel leuk om mee te doen, dus..count me in.![]()
Kan ik ook mijn inschrijving DM-en? Anders mail ik als ik snacht thuis kom.
Op welke setting wordt heaven gebenched? dx9 of dx11?
ik zet je alvast in de lijst, maar mail vannacht nog wel even je motivatie e.d. verhaal naar het goede adres...
@ wesjuh.. maak je niet druk wij weten wel wie wie is
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Omdat de LOD settings niet werken met dx10/dx11, tenminste bij mijn huidige kaart.(AMD)
|2600k|Asus 290|
wordt allemaal getest als de kaarten binnen zijn.
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Mag je je ook aanmelden als je hem juist op zo min mogelijk prik wilt laten draaien?
Edit: wat is eigenlijk de deadline? Of heb ik daar overheen gelezen?
[ Voor 30% gewijzigd door svenk91 op 11-11-2010 21:10 . Reden: nieuw vraagje ]
Ja vroeg ik mij ook af.svenk91 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:09:
Mag je je ook aanmelden als je hem juist op zo min mogelijk prik wilt laten draaien?
Deadline iemand ?
1 december tot 1 januari 2011 ?

dit is een overklok wedstrijd.... what's the use in that...svenk91 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:09:
looptijd is 2 maanden, exacte startdatum is nog niet bekend.nFo schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:21:
[...]
Ja vroeg ik mij ook af.
Deadline iemand ?
1 december tot 1 januari 2011 ?
voor inschrijvingen lees de TS
Cool! Ergens begin december (3-9dec)? just name it! tot dan ga ik in ieder geval nog eens kijken of ik een beetje een plan kan trekken uit de tekeningen, en ga ik proberen wat van die goeie componenten te vergaren!AlexanderB schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:53:
[...]
lijkt me errug gezellig
[...]
in fact, een 4e fase dr bij klussen heeft wel een dusdanig lage moeilijkheidsgraad tov mijn idee dat ik mijn idee waarschijnlijk (tijdelijk) laat zitten en jouw idee eerst eens ga uitwerkengeeft namelijk hetzelfde resultaat met minder parts. dat kunnen we dus ook wel een keer samen in delft gaan doen
(dooie videokaarten anyone
dode videokaarten zijn ideale orgaandonoren, en vergeet vooral je s775/am2 en beter bordje niet, die zitten ook vol met leuke spullen.
ja, prima, moet nog ff kijken wat uitkomt, maar ergens begin december lijkt me wel oke
ja, prima, moet nog ff kijken wat uitkomt, maar ergens begin december lijkt me wel oke
helaas heb ik niet (meer). maar ik heb wel een kapotte HD4870en vergeet vooral je s775/am2 en beter bordje niet
Mooi, begin december, it is
Krijg er steeds meer zin in
Soldeerbout al geregeld, kan ik lenen van een collega moet alleen nog recht puntje halen maar dat is geen probleem
Bestel morgen zelf soldeerstation + rechte punt en nog een multimeter
Iemand toevallig al een schema van de kaart gevonden ?
Soldeerbout al geregeld, kan ik lenen van een collega moet alleen nog recht puntje halen maar dat is geen probleem
Bestel morgen zelf soldeerstation + rechte punt en nog een multimeter
Iemand toevallig al een schema van de kaart gevonden ?
[ Voor 16% gewijzigd door Beukerz op 11-11-2010 22:52 ]
gaat lekker, ben blij dat de compo begint te lopen, ik lees het al een tijdje en ik zou graag mee willen doen.
echter heb ik totaal geen kaas van het volt modden gegeten, mag ik verwachten dat wanneer ik me op geef het een en ander op een presenteer blaadje wordt geleverd.
dit niet omdat ik lui ben maar zeker competatief wil zijn met de rest van de deelnemers en de kaart liever sloop tijdens het oc-en dan wanneer ik iets verkeerd soldeer. vindt het verder een leuke uitdaging om kennis mee op te doen.
evt een mede tweaker omgeving dongen???
echter heb ik totaal geen kaas van het volt modden gegeten, mag ik verwachten dat wanneer ik me op geef het een en ander op een presenteer blaadje wordt geleverd.
dit niet omdat ik lui ben maar zeker competatief wil zijn met de rest van de deelnemers en de kaart liever sloop tijdens het oc-en dan wanneer ik iets verkeerd soldeer. vindt het verder een leuke uitdaging om kennis mee op te doen.
* Malantur heeft zich ingeschreven.
Waarschijnlijk helaas enkel op lucht.
Waarschijnlijk helaas enkel op lucht.
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
w00t, 22 inschrijvingen... en een hoop bekende namen
Dit gaat zooo leuk worden
en spannend natuurlijk
Dit gaat zooo leuk worden
Me eigen ook ingeschreven
|2600k|Asus 290|
Ik hoop dat deze oude bekende mee mag doen. Ben nu helemaal gesetteld in mn huis, en heb nu mijn lang gekoesterde droom: een dedicated hobby ruimte
Ik wil iedereen succes wensen en zal deze competitie zeker in stilte volgen.
Succes mannen!
Succes mannen!
ja, vast welp33rk3 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 22:58:
gaat lekker, ben blij dat de compo begint te lopen, ik lees het al een tijdje en ik zou graag mee willen doen.
echter heb ik totaal geen kaas van het volt modden gegeten, mag ik verwachten dat wanneer ik me op geef het een en ander op een presenteer blaadje wordt geleverd.![]()
Heb mijzelf zojuist ook ingeschreven. Vroeg me alleen wel af in hoeverre het PCI-E slot invloed heeft op de score van de gebruikte benchmark. Was eerlijk gezegd niet van plan mijn i7 en P55 bord hiervoor te gebruiken maar het zou jammer zijn als een E4300 met een Intel OEM P945 bordje gaat bottlen door het 'ouderwetse' PCI-E slot. Weet iemand hier wellicht meer over?
Edit: Nog iets trouwens. Kan ik ervan uit gaan dat de contest binnen nu en een maand begonnen is? Dit i.v.m. het boeken van een eventuele vliegreis om wellicht in het land van mijn nickname met het kaartje aan de slag te gaan.
Edit: Nog iets trouwens. Kan ik ervan uit gaan dat de contest binnen nu en een maand begonnen is? Dit i.v.m. het boeken van een eventuele vliegreis om wellicht in het land van mijn nickname met het kaartje aan de slag te gaan.
[ Voor 23% gewijzigd door MiBe op 12-11-2010 03:33 ]
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Anoniem: 213812
ha welkom terug MarkExtera schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 00:59:
Ik hoop dat deze oude bekende mee mag doen. Ben nu helemaal gesetteld in mn huis, en heb nu mijn lang gekoesterde droom: een dedicated hobby ruimte
het loopt lekker los mensen.. top al die inschrijvingen. hoop dat jullie er allemaal net zo veel zin in hebben als wij..
we hopen vandaag wat duidelijkheid te krijgen wat betreft de beschikbaarheid en levering van de kaarten, zodra dit er is kunnen we wat concrete data prikken, de hoop is 1 december beginnen, maar realisme doet me zeggen dat dat er waarschijnlijk niet in zit vanwege de logistieke kant. daarnaast is het ntuurlijk o zo belangrijk dat de deelnemers na bevestiging van deelname en toegezonden krijgen van de betalingsvoorwaarden zo snel mogelijk betalen.. alle kaarten gaan tegelijk de deur uit, betaal je te laat, dan wacht iedereen door jou en rek je dus de hele competitie..
@zweden,
het beste wat ik kan doen is een pci-e 2.0 bord op x8 snelheid testen, ik heb geen pci-e 1.0/1.1 borden meer liggen, maar verwacht van een kaart als deze eigenlijk geen bottleneck problemen..
we hopen vandaag wat duidelijkheid te krijgen wat betreft de beschikbaarheid en levering van de kaarten, zodra dit er is kunnen we wat concrete data prikken, de hoop is 1 december beginnen, maar realisme doet me zeggen dat dat er waarschijnlijk niet in zit vanwege de logistieke kant. daarnaast is het ntuurlijk o zo belangrijk dat de deelnemers na bevestiging van deelname en toegezonden krijgen van de betalingsvoorwaarden zo snel mogelijk betalen.. alle kaarten gaan tegelijk de deur uit, betaal je te laat, dan wacht iedereen door jou en rek je dus de hele competitie..
@zweden,
het beste wat ik kan doen is een pci-e 2.0 bord op x8 snelheid testen, ik heb geen pci-e 1.0/1.1 borden meer liggen, maar verwacht van een kaart als deze eigenlijk geen bottleneck problemen..
[ Voor 12% gewijzigd door nedernakker op 12-11-2010 06:40 ]
thx man, het is niet dat ik het niet zou kunnen. heb kleine soldeer-tips en de nodige wtb-ervaring.AlexanderB schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 02:00:
[...]
ja, vast welen anders kan je altijd je kaart bij mij laten bezorgen, stuur ik m wel gevoltmod door. (verzendkosten voor jou, uiteraard)
maar doelde meer op een aansluitschema oid.
je hebt dm
Even een vraagje over de Kingpin Tek - 9 4.0 slim GPU TUBE;
Past deze op de gts450? en /of evt op de HD6xxx serie? Zo niet,is ie evt. passend te maken met een aangepaste bracket?
Past deze op de gts450? en /of evt op de HD6xxx serie? Zo niet,is ie evt. passend te maken met een aangepaste bracket?
|2600k|Asus 290|
Het is gewoon al leuk om het topic zo te blijven volgen. Het kriebelt enorm om mee te doen, maar helaas heb ik er te weinig ervaring in. Daarnaast is er binnenkort gezinsuitbreiding !
Daar zal wel alle vrije tijd in gaan zitten. Succes luitjes en ik blijf lezen!
Ik zou echt graag mee doen, maar zit met een financieël probleempje hier
Achja, wat wil je. Van krantjes rondbrengen word je niet bepaald rijk
Als iemand die voeding van me nou eens gaat kopen doe ik mee.
Als iemand die voeding van me nou eens gaat kopen doe ik mee.
TWEAKERS.NETBullus schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:07:
Even een vraagje over de Kingpin Tek - 9 4.0 slim GPU TUBE;
tuurlijk is hij passend te maken
mooie v/a
We zijn druk bezig om alles op de rails te krijgen. Ik denk dat 1 december met een beetje geluk wel haalbaar is.nedernakker schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 06:39:
het loopt lekker los mensen.. top al die inschrijvingen. hoop dat jullie er allemaal net zo veel zin in hebben als wij..
@zweden,
Interessant. Ik ben niet zo van de nVidia kaarten. Maar in de geest van het DOC'en ga ik misschien wel mee doen.....
Hoe zit het met de competitie ? zijn er categorieën per cooling? Of staat alles gewoon in een grote lijst. Ik heb zelf totaal geen tijd om met LN2 te gaan klooien. Heb het nog nooit gedaan en ben ook niet van plan daar in te gaan duiken. Ik heb ook geen zin om dure H2O cooling te kopen dus ik wil gewoon met lucht en v-mods mee doen.
Maar als er geen Categorieën zouden zijn dan kom je zonder LN2 nergens. Er zullen genoeg mensen zijn die dat spul al wel hebben staan of een Phase changer / H2O die dat er even op kunnen hangen.
Kan me best voor stellen dat alleen de 3 aller snelste zullen winnen en dat zal ongetwijfeld allemaal LN2 worden.
Hoe zit het met de competitie ? zijn er categorieën per cooling? Of staat alles gewoon in een grote lijst. Ik heb zelf totaal geen tijd om met LN2 te gaan klooien. Heb het nog nooit gedaan en ben ook niet van plan daar in te gaan duiken. Ik heb ook geen zin om dure H2O cooling te kopen dus ik wil gewoon met lucht en v-mods mee doen.
Maar als er geen Categorieën zouden zijn dan kom je zonder LN2 nergens. Er zullen genoeg mensen zijn die dat spul al wel hebben staan of een Phase changer / H2O die dat er even op kunnen hangen.
Kan me best voor stellen dat alleen de 3 aller snelste zullen winnen en dat zal ongetwijfeld allemaal LN2 worden.
[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 12-11-2010 14:42 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Dat is wel een goede ja. Ik zelf houd het ook bij lucht (hoop dat yhet gaat vriezenAstennu schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:40:
Interessant. Ik ben niet zo van de nVidia kaarten. Maar in de geest van het DOC'en ga ik misschien wel mee doen.....
En nog een ding: wat waren ook al weer die sites met goede soldeerbouten? o.a. nedernakker gaf me een tip in het animo topic, maar ik ben de site vergeten.
[ Voor 7% gewijzigd door TheMOD op 12-11-2010 14:51 ]
Same here, gewoon luchtkoeling.
Ik neem inderdaad aan dat de prijzen voor de snelste benchmarks zijn, dus voor sub zero.
Maar dit houd toch niemand tegen om de rest op de splitsen in sub-zero, water en lucht (voor de eer dan
).
Ik neem inderdaad aan dat de prijzen voor de snelste benchmarks zijn, dus voor sub zero.
Maar dit houd toch niemand tegen om de rest op de splitsen in sub-zero, water en lucht (voor de eer dan
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
er komt bij te staan welke koeling je gebruikt hebt, dus als no. 6 air gebrukt dan en 5 tm 1 ln2 dan is no6 nummer 1 in luchtkoeling
Ik shop hier altijdTheMOD schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:44:
En nog een ding: wat waren ook al weer die sites met goede soldeerbouten? o.a. nedernakker gaf me een tip in het animo topic, maar ik ben de site vergeten.
http://www.eleshop.nl/
Nee oke. Dat heb je dan wel mee zitten. Maar maak je dan ook nog kans op een prijs ? of gaan de prijzen alleen naar de 3 aller snelste ?gekke-gerrit schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:54:
er komt bij te staan welke koeling je gebruikt hebt, dus als no. 6 air gebrukt dan en 5 tm 1 ln2 dan is no6 nummer 1 in luchtkoeling
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ik ben wel bereid mn Phase-change uit te lenen (voor een deel van de competitie). Maar dan moet hij wel een keertje opgehaald worden, en ik moet in de tussentijd mijn Tek9 Fat hebben.
Hij doet leuke dingen met videokaarten:
-http://hwbot.org/communit...hd_5770_1533.29_dx9_marks
-http://hwbot.org/communit..._hd_5770_542.5_dx11_marks
-http://hwbot.org/communit...adeon_hd_5770_21239_marks
-http://hwbot.org/communit...adeon_hd_5770_14189_marks
En de brackets zijn denk ik prima geschikt voor een GTS450.
Hij doet leuke dingen met videokaarten:
-http://hwbot.org/communit...hd_5770_1533.29_dx9_marks
-http://hwbot.org/communit..._hd_5770_542.5_dx11_marks
-http://hwbot.org/communit...adeon_hd_5770_21239_marks
-http://hwbot.org/communit...adeon_hd_5770_14189_marks
En de brackets zijn denk ik prima geschikt voor een GTS450.
[ Voor 61% gewijzigd door Drucchi op 12-11-2010 15:27 ]
Heb zelf net http://www.dickbest.nl/we...t=viewProd&productId=1839 besteld met extra puntje en multi meterTheMOD schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:44:
Doe zelf ook mee op lucht
@ TheMOD.. ik ga ook naar eleshop.nl net als Extera
@ Astennu de prijzen zijn voor de 1e 3.. het is 1 categorie, in de spirit van de contest moeten de deelnemers begrijpen dat ze maximaal moeten gaan, misschien red je het met lucht, misschien niet.. (denk het laatste) maar verstandigst is gewoon om sub-zero te gaan.
@ Astennu de prijzen zijn voor de 1e 3.. het is 1 categorie, in de spirit van de contest moeten de deelnemers begrijpen dat ze maximaal moeten gaan, misschien red je het met lucht, misschien niet.. (denk het laatste) maar verstandigst is gewoon om sub-zero te gaan.
In your dreams Peterpetervandamned schreef op donderdag 11 november 2010 @ 11:10:
Peter maakt vast plekje vrij naast de andere beker
is voor z'n troostprijs*,
*
spoiler:
jammer die is er niet
Anoniem: 362831
Ik zal de clocks van mn net nieuwe(grrr, anders kon ik deze gebruiken..)GTX 460 wel posten
je bedoelt de 450GTS?Anoniem: 362831 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 18:39:
Ik zal de clocks van mn net nieuwe(grrr, anders kon ik deze gebruiken..)GTX 460 wel posten
het is de bedoeling dat je niet verwacht dat de kaart levend blijft

Push it over the limit
Was ik al bang voor. Leuk voor de mensen die dit dagelijks doen. Voor mij als Ex docér niet. Heb dat spul gewoon niet. Heb wel een Prometheia gehad maar dat kan ook niet tegen LN2 op. En dat soort spul kopen is niet te doen dan ben je snel 200 euro aan het investeren. Of je moet zelf heel handig zijnnedernakker schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 17:18:
@ TheMOD.. ik ga ook naar eleshop.nl net als Extera
Anoniem: 211191
Soldeerbout loopt al warm.... scherpe schijf ligt al op de slijptol, Koelwater van de maas word al omgeleid ;P
GAS DER OP! en stoke met die handel !
voor mij is het de start van een dure hobby, het wordt voor mij de eerste keer met droog ijs, (ln2 tja, nu nog ff niet
) en vergis je niet in lucht, je buurman heeft nog een airco, ff z'n temp sensor disable en je koelt ook al onder nul met lucht owja en dan is het ook nog eens -15 buiten,
om de mensen op lucht even te stimuleren, een paar foto's van mij, in de schuur lekker warm
dit alles is gedaan met het "kleine" Standaard koelertje
een palet van de C1000, waar aanbiedingen op staan, 2 stuks.
2 fan's van 25 cm

creatief met papier, ziet er niet uit, maar het werkt
(luchttunnel)

binnenkant zie je het standaard koelblokje van de 4670

de temperatuur in de schuur -3 (beetje onleesbaar
)dat is de lucht die eruit komt )

en dan het voltage op de gpu even aanpassen

tijd om te benchen en koffie
het bierflesje van de avond ervoor staat er ook nog

toen ging mijn kaart dood

wat hou je over:

Aircooling, a lot of fun!
echt ik zou niet weten waarom je niet mee zou moeten doen
om de mensen op lucht even te stimuleren, een paar foto's van mij, in de schuur lekker warm
dit alles is gedaan met het "kleine" Standaard koelertje
een palet van de C1000, waar aanbiedingen op staan, 2 stuks.
2 fan's van 25 cm
spoiler:

creatief met papier, ziet er niet uit, maar het werkt

binnenkant zie je het standaard koelblokje van de 4670

de temperatuur in de schuur -3 (beetje onleesbaar

en dan het voltage op de gpu even aanpassen

tijd om te benchen en koffie

toen ging mijn kaart dood

wat hou je over:

Aircooling, a lot of fun!
echt ik zou niet weten waarom je niet mee zou moeten doen
ga je er meteen een sleutelhanger van maken?Anoniem: 211191 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 21:11:
Soldeerbout loopt al warm.... scherpe schijf ligt al op de slijptol, Koelwater van de maas word al omgeleid ;P

Toch maar ingeschreven op lucht. Hoop met me debuut gelijk een redelijke plek (top30 maakt me al trots) te halen maar vooral te leren hoe je moet voltmodden.
[ Voor 11% gewijzigd door svenk91 op 12-11-2010 22:00 . Reden: spelling ]
Ga je geen spijt van hebben:) Heerlijk soldeer station. Heb hem zelf ook;)Beukerz schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:28:
[...]
Heb zelf net http://www.dickbest.nl/we...t=viewProd&productId=1839 besteld met extra puntje en multi meter
Doe zelf ook mee op lucht
Dat zou opzich ook wel een toffe zijn! Aan het einde van de contest moet iedereen verplicht de GPU van de kaart af slopen / solderen / bakken en naast de gebruikte koeler op de foto zettengekke-gerrit schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 21:21:
[...]
ga je er meteen een sleutelhanger van maken?![]()
[afbeelding]
ik denk dat een voltmod voldoende is 
maar voor de mensen met een dode kaart... just an idea
Het idee was toch dat de kaart na afloop niet meer zou werken?gekke-gerrit schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 22:04:
ik denk dat een voltmod voldoende is
Anoniem: 211191
En met alle overige onderdelen een vroegtijdig "paasvuur" stokenBlue-Tiger schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 21:58:
[...]
Dat zou opzich ook wel een toffe zijn! Aan het einde van de contest moet iedereen verplicht de GPU van de kaart af slopen / solderen / bakken en naast de gebruikte koeler op de foto zettenJust an idea
dat klopt, maar kijk je wel eens Flodder? die opa wil ook niet doodBlue-Tiger schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 22:08:
[...]
Het idee was toch dat de kaart na afloop niet meer zou werken?

ga er maar vanuit dat hij dood gaat deze contest.
Zooooo, twee-tal Kingpin Fat tubes besteld uit Amerika... lading mods op de kaart en gieten maar
Ah, jij ook al een fat tube... Ik kan niet wachten tot de mijne arriveertroelientjeL schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 01:16:
Zooooo, twee-tal Kingpin Fat tubes besteld uit Amerika... lading mods op de kaart en gieten maar![]()
![]()
![]()
Ik snap het filmpje niet?gekke-gerrit schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 22:19:
[...]
dat klopt, maar kijk je wel eens Flodder? die opa wil ook niet dood![]()
ga er maar vanuit dat hij dood gaat deze contest.
kaartje moet maar eens binnen komen, dan kan ik mijn mount gaan fixen voor mijn mach II.. inschrijvingen gaan lekker zo. nog 11 plekken te vergeven
Ook in v2.1 van de Heaven benchmark is de low-clock bug aanwezig. Door in windows de CPU snelheid aan te passen (in dit geval naar beneden) duurt de benchmark langer. Dit heeft tot gevolg dat er meer frames worden gerenderd > de score hoger uitvalt. Zie ook: http://hwbot.org/forum/showthread.php?t=13369
Settings 1: CPU = 21x210

Score:

Vervolgens in windows m.b.v. Setfsb de clocks aangepast:
Settings 2: CPU = 21x180

Score:
Settings 1: CPU = 21x210

Score:

Vervolgens in windows m.b.v. Setfsb de clocks aangepast:
Settings 2: CPU = 21x180

Score:

[ Voor 187% gewijzigd door Viss op 16-11-2010 11:49 ]
wat mensen toch allemaal doen om zoiets uit te vinden...
is dit ook met DX9?
is dit ook met DX9?
Gewoon even zelf maken die mount.. Werkt hij een beetje goed je mach?? Is het wat je ervan verwachttenedernakker schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 09:05:
kaartje moet maar eens binnen komen, dan kan ik mijn mount gaan fixen voor mijn mach II.. inschrijvingen gaan lekker zo. nog 11 plekken te vergeven
komt goed hoor, heb ook al mounts voor alle gangbare cpu sockets gemaakt...X-Tripiot schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 17:23:
[...]
Gewoon even zelf maken die mount.. Werkt hij een beetje goed je mach?? Is het wat je ervan verwachtte
machine werkt perfect.. houd erg goed load en heb hem zelfs met een i7 870 eronder met ruim 1,5 V en HT aan op de display niet onder de -49 zien gaan.. hij koelt dus erg goed.
-49 display of @ evap gemeten?....... als het op de display is dan is het laag.
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
is de temp in de display, de sensor zit als het goed is in de evap, het is een mach II GT
En: niet ónder de -49 of niet bóven de -49?nedernakker schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 17:41:
[...]
komt goed hoor, heb ook al mounts voor alle gangbare cpu sockets gemaakt...
machine werkt perfect.. houd erg goed load en heb hem zelfs met een i7 870 eronder met ruim 1,5 V en HT aan op de display niet onder de -49 zien gaan.. hij koelt dus erg goed.
@viss de fsb verlagen in windows? heb een test gedaan met de cpu speed veranderd in het bios, dan zorgt een hogere cpu speed toch voor een betere score? heeft jou manier iets met windows te maken ofzo...
@rest ivm dit is na denken over het laten gelden van de max fps oid?
ik denk alleen maar meej he, wil geen pain in the ass zijn he.
@rest ivm dit is na denken over het laten gelden van de max fps oid?
ik denk alleen maar meej he, wil geen pain in the ass zijn he.
Zolang je er maar blij mee ben nedernakker vindt ik het prima.
Mocht je er nog een willen heb er nog 2 staan
Mocht je er nog een willen heb er nog 2 staan
sorry wijsneusBlue-Tiger schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 20:48:
[...]
En: niet ónder de -49 of niet bóven de -49?
@ p33rk3
dit gaan we allemaal bekijken als de kaart binnen is, als alle info klopt zou hij deze week moeten arriveren
@ X-tripiot
ik ben er blij mee, en voorlopig heb ik aan 1 unit genoeg..
[ Voor 10% gewijzigd door nedernakker op 14-11-2010 11:55 ]
binnenkort mn wc systeem / gamebak ff uit elkaar trekken, dr is *iets* aan kapot (post niet, staat al 2 maanden stil, geen tijd voor gehad
) mja, dat komt vanzelf wel goed
ik ben alleen bang dat t mn mobo is van 160 piek. alweer..

DE oplossing?
http://hwbot.org/forum/showthread.php?t=13369
[EDIT] jr404 gaf het ook al aan
[EDIT] jr404 gaf het ook al aan
[ Voor 19% gewijzigd door rsnubje op 15-11-2010 10:24 ]
Uplay: Red--Death
zou wel SUPER vet zijn!
vanavond even uitproberen
edit1:gister helemaal over jr404 z'n bericht gelezen
edit2: uhhh ik krijg die van mij nog niet aan de praat.
mswinsck.ocx is missing ... lekker dan...
zal wel aan m'n windows liggen.
edit3: ik heb hem aan de praat
en nu slapen
vitamine gebrek, slaap tekort, -> blaren in m'n mond
tijd dus om naar bed te gaan.
morgen beloof ik jullie zal hij er zijn
benched met 5870
vanavond even uitproberen
edit1:gister helemaal over jr404 z'n bericht gelezen

edit2: uhhh ik krijg die van mij nog niet aan de praat.
mswinsck.ocx is missing ... lekker dan...
zal wel aan m'n windows liggen.
edit3: ik heb hem aan de praat
vitamine gebrek, slaap tekort, -> blaren in m'n mond

tijd dus om naar bed te gaan.
morgen beloof ik jullie zal hij er zijn
benched met 5870
[ Voor 103% gewijzigd door gekke-gerrit op 15-11-2010 22:14 ]
i7950
5870 lightning
asus p6t7
200*21= 4200Ghz

170*21= 3570Ghz

bug with submitting score?

hij lijkt een beetje.... cpu afhankelijk
super leuke edit:
5870 lightning
asus p6t7
200*21= 4200Ghz

170*21= 3570Ghz

bug with submitting score?

hij lijkt een beetje.... cpu afhankelijk
super leuke edit:
edit:
We hopen morgen de kaarten binnen te krijgen!
We hopen morgen de kaarten binnen te krijgen!
[ Voor 9% gewijzigd door gekke-gerrit op 16-11-2010 10:41 ]
cpu afhankelijk komt doordat je een zware kaart gebruikt denk ik, je moet even met een gts testen.
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
dat komt morgen dan 
dat zou het probleem wel kunnen zijn,
de increase valt opzich wel mee,
18% overclock 1.1% hogere score,
dat zou het probleem wel kunnen zijn,
de increase valt opzich wel mee,
18% overclock 1.1% hogere score,
Bij de test op 21x170 wel eerst geboot op 21x200? Dat is het probleem met de test die je in eerste instantie wilde gebruiken.
we gaan de 2.1 versie en de beta wel even met elkaar vergelijken Bart, resultaten knallen we uiteraard in het topic, want ik ben heel erg benieuwd
nope, op 180 ipv 200, daarna met turbo-v omlaag gegooit naar 170,Viss schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:12:
Bij de test op 21x170 wel eerst geboot op 21x200? Dat is het probleem met de test die je in eerste instantie wilde gebruiken.
zal nog wel even een keer kijken.
en morgen nature en heaven tegen het licht houden, samen met nedernakuuuuuuuuur

tja... wat een droompaar he die mannen
cool, morgen kaartjes binnen. Ben benieuwd naar de bevindingen, en de benchmark-resultaten natuurlijkquote: gekke-gerrit, dinsdag 16 novembersuper leuke edit:
edit:
We hopen morgen de kaarten binnen te krijgen!![]()
![]()
die gaa nzeker met spoed online komen, verwachting is dat we de levertijd van de andere kaarten ook wel te horen krijgen, dan kunnen we een startdatum prikken
Oei, het begint gelijk weer te kriebelen!
Top dat het weer geregeld wordt.
Laat ik dit jaar maar verstandig zijn en me niet inschrijven. Afgelopen twee keer heb ik nauwelijk kunnen overclocken vanwege tijdgebrek...
Laat ik dit jaar maar verstandig zijn en me niet inschrijven. Afgelopen twee keer heb ik nauwelijk kunnen overclocken vanwege tijdgebrek...
na dit hebben opgevolgd,Viss schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:12:
- pc gestart met 200 bclk
- bench gedraaid,
- pc afgesloten
- pc gestart met 200 bclk
- verlaagt naar 170 blck
- benchmark gedraaid
21*200=4200mhz
score: 769.2548

21*170=3570mhz (17.6% verschil t.o.v 4200mhz)
score: 765.5543

765.5543 / 100 = 7,655543
769.2548 / 7,655543= 100,4833752484964
dat is dus een verschil van 0.4833752484964%
ik ben benieuwt hoe het verschil is met de 450GTS
Goed om te zien dat de versie welke je nu test geen last meer heeft van de "lowclock-bug"
Het is en blijft relatief nieuwe software. Op hwbot wordt nog steeds getest op eventuele bugs alvorens punten aan de resultaten toe te kennen. Het zou dus zomaar kunnen dat er andere problemen worden gevonden waardoor de clocks van de kaart van ondergeschikt belang blijken te zijn wat de scores betreft.
Het is en blijft relatief nieuwe software. Op hwbot wordt nog steeds getest op eventuele bugs alvorens punten aan de resultaten toe te kennen. Het zou dus zomaar kunnen dat er andere problemen worden gevonden waardoor de clocks van de kaart van ondergeschikt belang blijken te zijn wat de scores betreft.
als je ziet dat wanneer iemand onmogelijk hoge score haalt tegenover de rest, dan kan je iets gaan vermoeden van een bug oid. ik zal m'n gpu eens lekker onstabiel laten draaien kijken wat er gebeurd...
misschien dat je een bug vind.
hier nog een 2400mhz score, dit is wel lager dan de rest...

score: 739.0552
739.0552 / 100 = 7.390552
769.2548 / 7.390552 = 104,0862441668768%
4200 mhz tegenover 2400 mhz levert een verschil op van:
4.0862441668768%
LET OP DIT IS MET EEN ZWARE GPU 5870 LIGHTNING STOCK
dit zegt dus niets hoe een 450GTS zich houd met 2400mhz
misschien dat je een bug vind.
hier nog een 2400mhz score, dit is wel lager dan de rest...

score: 739.0552
739.0552 / 100 = 7.390552
769.2548 / 7.390552 = 104,0862441668768%
4200 mhz tegenover 2400 mhz levert een verschil op van:
4.0862441668768%
LET OP DIT IS MET EEN ZWARE GPU 5870 LIGHTNING STOCK
dit zegt dus niets hoe een 450GTS zich houd met 2400mhz
[ Voor 8% gewijzigd door gekke-gerrit op 16-11-2010 19:01 ]
goed bezig gerrit...
denk dat die lager score eerder komt door je relatief lage uncore.. test eens wat er gebeurd op die settings met je uncore sneller...
denk dat die lager score eerder komt door je relatief lage uncore.. test eens wat er gebeurd op die settings met je uncore sneller...
Ik wacht nog even op de testjes met de 450gts:)
ik wou dat ik thuis kon blijven
maar moet naar m'n werk
hebbe hebbe hebbe 
teste, teste, teste
hopen dat mijn mama hem opvangt
of papa
teste, teste, teste
hopen dat mijn mama hem opvangt
of papa
of nedernakkers vrouw, die is gewoon thuis, dus als TNT netjes zijn werk doet gooi ik vanavond wat screens online van diverse testen.
* nedernakker vind het erg spannend
* nedernakker vind het erg spannend
huishoudelijke mededeling!
de inschrijvingen sluiten zondag 21 november om 23:59 uur.
dus als je nog wilt deelnemen, wacht niet te lang met je inschrijving.
de inschrijvingen sluiten zondag 21 november om 23:59 uur.
dus als je nog wilt deelnemen, wacht niet te lang met je inschrijving.
LADIES AND GENTLEMANS WE GOT HIM!
[ Voor 50% gewijzigd door gekke-gerrit op 17-11-2010 15:05 ]
schreeuw toch niet zo jongen.........!
niet iedereen hoeft het te weten
uhh als er vanavond benchmarks komen en high res pic's dan valt het niet op hoornedernakker schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:11:
schreeuw toch niet zo jongen.........!
Het is ondertussen avond, dus kom maar op!
gekke-gerrit schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:05:
LADIES AND GENTLEMANS WE GOT HIM!
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeDramatic Eagle
we zijn er druk mee bezig..
best vet kaartje voor het geld
best vet kaartje voor het geld