Toon posts:

Acer Aspire Notebook 6930 met waterschade

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Probleemstelling :

Mijn Acer Aspire 6930 van begin 2009 heeft een aantal maanden geleden, een hoeveelheid water ter grootte van een flessendop over het toetsenbord niet overleefd.

Natuurlijk in eerste instantie alle voorgeschreven handelingen voor deze noodsituatie verricht, zoals het onmiddellijk uitschakelen van de adapter en het verwijderen van de batterij, het op zijn kop zetten van het notebook, het losschroeven van de achterkant, het verwijderen van de HD's en de beide geheugenbankjes, het laten verdampen van het eventuele restant water etc.

Ondanks de hele serie nazorgmaatregelen, ben ik er tot nog toe niet in geslaagd, om het notebook weer aan de praat te krijgen.

Zo dood als een pier dus, want geen spoortje van electronisch leven, als ik de adapter weer op het notebook aansluit.

Vraag :

Is er leven na de dood
voor onze Aspire.

Vast bedankt voor een eventuele reactie.

Vriendelijke Groet,
Ahrend

P.S. Hoewel de meeste laptops/noteboeken geen smeltzekering ingebouwd hebben (waarschijnlijk opzettelijk door de fabricant uit het ontwerp weggelaten), heb ik toch wel eens "ergens gelezen", dat op het MoBo iets van een Elco of iets dergelijks zou moeten zitten, die werkt als een soort smeltzekering, waardoor - na vervanging daarvan - het notebook weer tot leven zou kunnen wortden gewekt. Wie o Wie kan mij daarover iets vertellen?

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-03 22:06

Moortn

Hallo

Je kan gaan proberen om het te fixen, maar dan is de kans nog groot dat hij er over een paar maand mee stopt. Een nieuw moederbord kost je ook rond de 200-300 euro, dus ik hoop voor je dat er een tweaker is die nog een leuk truukje weet :)

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:28

D4NG3R

kiwi

:)

Waarom kom je hier nu, bijna 2 jaar later mee aanzetten :P?

Anyway, giet een kleine hoeveelheid ontsmettingsalcohol over het toetsenbord heen (96% minimaal, wat jij bij een apotheker vind). 1/2 dopjes vol hooguit, Laat je laptop gewoon rechtop & open staan. En wacht een uur. Dit spul verdamt erg snel, en trekt hier ook water ect bij mee.

Heb je de laptop trouwens al een keer uit elkaar gehaald om te kijken of er niet (letterlijk) iets (kapot) is gaan roesten?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-03 21:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik zie niet dat dit ook maar enigszins te maken heeft met IO controllers of opslagmedia. Tevens is dit al een crosspost met een topic in het juiste subforum, daarom gaat dit topic dan ook op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.