Toon posts:

AGP 2x of 4x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort mijn 1e computer zelf bouwen; zoals ik het nu zie een cel500, ABit be6-II, 128 Mb, Videokaart Asus V6600 met TV-out (voor spelletjes). Zit wel effe te twijfelen of ik nou een Intel 820 chipset koop, die met 4x AGP zijn uitgerust. Is AGP 4x nu echt 2x zo snel als 2x AGP of valt dat in de praktijk mee/tegen?

Ben benieuwd!

Verwijderd

Ga voor de BE6-II, dat AGP 4 keer is maar 1 tot 3 frames sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Puffy; rechtvaardigt mijn configuratie-keuze!

Verwijderd

zucht...

AGP 4x helpt niet echt voor de gemiddelde framerate, dus als je alleen wilt opscheppen tegen je vriendjes moet je wat anders verzinnen.

Maar het helpt wel om je minimale framerate omhoog te schroeven, oftewel de af en toe optredende haperingen worden minder. Als er toevallig net een mooie texture niet voorhanden is op de videokaart en ie dus met AGP gaat worden opgehaald, gaat dat gewoon veel sneller en hapert je game dus minder.

Dus: niet om op te scheppen, wel voor soepeler gamen en dus meer spelplezier.

gemiddeld 2 FPS verschil door naar AGP 4x te gaan kan bv bij een 1 minuut benchmark inderdaad gewoon 2 frames extra per seconde betekenen, maar het zou ook totaal 120 frames minder hapering kunnen aangeven!...
bij 40 fps is dat dus 3 seconden hapering minder op een minuut. Dus...

Verwijderd

Topicstarter
Ok Bunny; dit betekent dus vooral bij zwaardere games betere prestaties. Opscheppen vind ik niet zo nodig; ik wil gewoon mijn geld goed besteden voor een systeem dat weer een tijdje meekan. Dit betekent voor mij dus toch door naar AGP 4x.

Wordt dan dus Asus PC3E-mobo, met ASUS V6600.

Bedankt voor reply!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

.. je neemt een i820 bordje omdat die agp 4x ondersteunt en neemt het op de koop toe dat een i820-mobo ongeveer 10% minder presteert als een BX-bordje :)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
Zer0, het gaat me in de keuze voor een nieuw systeem voornamelijk om de actualiteit hiervan op de langere duur. Als de totale snelheid iets lager ligt, maar de snelheid bij beeldverwerking hoger, vind ik de 820 toch een interessant alternatief. Of heft de snelheid van een BX-bord zoals ABIT BE6-2 zijn AGP2x-nadeel op door de hogere snelheid van het totale systeem ???

Verwijderd

Echt waar gewoon nog twee weken wachten dan kun je die nieuwste celly kopen 566 en 600mhz
deze lopen ook gewoon op 66fsb en zijn errrrrrrg goed te overclocken aangezien ze zijn gebaseerd op de Coppermine kern(weer die 0.18 micron)

Haie

Verwijderd

"de actualiteit hiervan op de langere duur"

Wat als je op de langere duur extra RIMMs gaat halen; heb je al gekeken wat die kosten?! Dat kost nu al goud vergeleken met SDRAM en dat zal nooit in de buurt komen van de prijs van SDRAM. En je gaat toch geen SDRAM in die i820 plank duwen. Moet je maar eens kijken op www.tomshardware.com . Nagenoeg iedere tweaker met een Intel proc zal je een BX adviseren. Vraag INSANE maar eens.

Als je echt AGP4x, Intel Proc en een up to date systeem voor langere duur wil hebben, blijven nog geduld en Solano(i815) over.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

de actualiteit hiervan op de langere duur
Op het moment dat je denkt te weten wat je wil kopen is het al verouderd :)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Pagina: 1