Toon posts:

DVI-I dual link / DVI-D single link videokaart/beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• Ariel2
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 17-04 09:44
Help!

Mijn videokaart heeft een DVI-I dual link aansluiting (XFX5750 (DP) en mn monitor (DELL 2007FP) een vga en een DVI-D single link aansluiting.
Hoe kan ik mij mn monitor digitaal aansluiten? Ik heb geprobeerd om mn DVI-D singlelink kabel van mn monitor te gebruiken in de DVI-I poort van mn videokrt, echter geeft ie dan geen beeld. Klopt dit? Hij past nl. wel in de poort....
Moet ik nu een kabel met DVI-I dual link ad ene kant en DVI-D single link ad andere kant hebben of werkt 1 met DVI-I dual link aansluitingen aan beide kanten wel? Of moet ik een adapter hebben?
Kan iemand mij vertellen wat de beste en meest gangbare oplossing (goedkoopste) oplossing is voor dit vast vrij bekende probleem?

BVD!

• maarud
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 18:56
DVI-I was toch gewoon analoog geloof ik is een combi van analoog + digitaal? dus die moet je aansluiten met een DVI-I -> VGA kabel.

DVI-D kan je niet aansluiten op DVI-I, want de een praat appels en de ander peren...

(of andersom, maar het kwam heir op neer)

Laat maar, DVI-I zou ook digitaal kunnen praten... :)

[Voor 20% gewijzigd door maarud op 07-11-2010 22:19]

• Malantur
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 19:17

Malantur

BBG'er
# DVI-I: Dit was de oorspronkelijke interface, die een combinatie maakte van een digitaal en analoog signaal dat compatibel was met Pc's voorzien van een CRT (of eventueel een digitale) monitor. Kortom, een oplossing om de weg tussen analoog en digitaal onzichtbaar te maken.

# DVI-D: De interface die enkel een digitaal signaal draagt. De opmars van DVI-D is nog volop bezig en vele consumentenproducten (zoals digitale televisie en monitors of Tv-toestellen) dragen deze interface al met zich mee.
DVI-I is dus analoog + digitaal
DVI-D is digitaal
Zou dus eigenlijk gewoon moeten werken. Werkte je computer voordien wel met een ander scherm?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Ariel2
Malantur schreef op zondag 07 november 2010 @ 22:18:
[...]

DVI-I is dus analoog + digitaal
DVI-D is digitaal
Zou dus eigenlijk gewoon moeten werken. Werkte je computer voordien wel met een ander scherm?
Ik heb net een nwe comp in elkaar gezet en dus met de single link DVI-D kabel van mn monitor geprobeerd via de DVI-I dual link aansluiting op mn videokrt beeld te krijgen maar hij gaf geen sjoege..

• jona
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 17:04
Dit zou gewoon moeten werken, het enige verschil tussen DVI-I en DVD-D is dat de eerste ook analoge signalen ondersteunt. De meeste videokaarten hebben DVI-I om ook VGA ondersteuning te bieden via een DVI-VGA converter. Monitoren gebruiken DVI-D omdat ze al een losse analoge VGA connector hebben.

Het zou kunnen dat je OS momenteel op een resolutie staat ingesteld die je scherm niet ondersteunt. Probeer eens in veilige modus op te starten en de resolutie op bv 1024x768 te zetten.

• Malantur
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 19:17

Malantur

BBG'er
Dan denk ik dat je nieuwe computer gewoon geen beeld geeft. Kijk alle verbindingen eens na, haal je videokaart er eens uit en weer in, en lees de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• jona
Hum, inderdaad. Als het systeem net in elkaar is gezet en dan al geen beeld geeft hoeft het de kabel niet te zijn. Zit de voedingskabel wel aangesloten op je videokaart?

• Ariel2
jona schreef op zondag 07 november 2010 @ 22:29:
Hum, inderdaad. Als het systeem net in elkaar is gezet en dan al geen beeld geeft hoeft het de kabel niet te zijn. Zit de voedingskabel wel aangesloten op je videokaart?
Ok 2 dingen;

1 ik heb nog geen OS geinstalleerd.

2 in de handleiding vd videokrt stond ook dat je de voeding aan moest sluiten op de videokrt
pricewatch: XFX HD 5570 1024 MB DDR3 (DP) < deze is het

echter, ik kon geen voedingaansluiting vinden op de kaart zelf

• jona
Als er geen voedingsaansluiting op je kaart zit is het klaarblijkelijk niet nodig en ook niet het probleem. Om zeker te weten dat het niet aan je kabel ligt zou je nog kunnen proberen om de videokaart via een VGA kabel aan te sluiten op je monitor. Maar dat het aan de DVI kabel ligt is niet erg waarschijnlijk.

Het lijkt me eerder een standaard opstartprobleem, en dan kan het van alles zijn. Ik weet natuurlijk niet wat je voor systeem in elkaar hebt gezet, maar je zou om te beginnen wat simpele troubleshootings handelingen kunnen uitproberen. Probeer bv eens met een enkele geheugenmodule op te starten, check of je naast je 24 pins kabel naar je moederbord ook de 4- of 8-pins kabel hebt aangesloten, check of je voeding wel genoeg power heeft voor je hardware, etc

• jaapsander
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22-09 16:08
Als in de handleiding van je videokaart duidelijk staat dat je de voeding aan moet sluiten zou ik toch even goed kijken of je vga kaart niet toch zo'n aansluiting heeft... Verder heb je nou een 5570 of een 5750?

• Zer0
  • Registratie: september 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

jaapsander schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:57:
Als in de handleiding van je videokaart duidelijk staat dat je de voeding aan moet sluiten zou ik toch even goed kijken of je vga kaart niet toch zo'n aansluiting heeft... Verder heb je nou een 5570 of een 5750?
Handleidingen worden regelmatig voor een hele serie modellen geschreven waardoor het best goed mogelijk is dat bepaalde "features" beschreven in de handleiding op één van de modellen niet aanwezig is.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee