• Vossie94
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 11:18
Hallo,

Ik heb een probleem met het afspelen van een audio-cd op mijn computer. Het geluid wordt afgespeeld met heel veel ruis. Het geluid heeft een bitwaarde (bitrate) van 1411 wat mij een beetje aan de hoge kant lijkt (weet niet of dit normaal is bij een audio-cd)
Het is trouwens wel zo dat de ruis bij stukken muziek met weinig geluid minder is.

Op de cd-speler bij ons in de kamer wordt het geluid wel gewoon normaal weergegeven en is er niks mis met de cd.

Mijn geluid op de computer wordt doorgestuurd via een onboard geluidskaart (moerderbord Asus M4A78T-E) waarop een logitech x-530 speaker set is aangesloten.

Alvast bedankt.

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13:36

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Welk afspeelprogramma gebruik je? Andere speakers/headset geprobeerd? Juiste drivers (en up to date!) geinstalleerd?

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 02-04-2019
1411kbps bitrate zijn wave files, hoort zo ;)

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

• Vossie94
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 11:18
D4NG3R schreef op zondag 07 november 2010 @ 22:10:
Welk afspeelprogramma gebruik je? Andere speakers/headset geprobeerd? Juiste drivers (en up to date!) geinstalleerd?
Ik heb tot nu toe mediamonkey, windows media player en vlc media player al gebruikt. Ook heb ik het met een Creative HS-450 gaming headset geprobeerd maar het geluid blijft slecht.

Drivers van chipset en geluidskaart konden inderdaad worden geüpdatet maar dit heeft ook geen zin gehad.

Zou het misschien kunnen dat mijn geluidskaart hoge bitwaardes niet aankan en het geluid daarom niet goed weergeeft.

• Slogra
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 27-06 17:19
Vreemd probleem. Heb je al een andere cd geprobeerd? Of probeer anders eens eerst de cd naar je harddisk te kopieren (als wav-files) en controleer of dat wel goed klinkt.

Controleer ook eens of je CD drive in PIO modus is geschoten (zou DMA moeten zijn). In Windows7 kan je dat controleren bij Device Manager en dan bij IDE ATA/ATAPI controllers alle channels checken bij Advanced Settings tabje of er geen in PIO staat.

Als je toch in de Device Manager zit kan je ook eens kijken of er IRQ's gedeeld worden. Klik op View -> Resources by Type en dan Interrupt request (IRQ). Met name de geluidskaart moet je eens naar kijken.

(de bitrate is echt het probleem niet, pc's kunnen immers al 20 jaar cd geluid weergeven, als het niet meer is)

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee