• bn326160
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 10-09 20:58
Het probleem dat ik sinds de aankoop van mijn iPhone 4 heb is dat de microfoon het vaak niet doet bij oproepen -en alleen bij oproepen-. Dan werkt elke andere app die de micro nodig heeft wel.. En af en toe werkt het wel bij oproepen.. Swat, niet normaal dus. En een restore of update verhielp het ook niet.

4 weken geleden heb ik het toestel dus terug gebracht naar de Phone House in St. Agata Berghem (was aangekocht in Oostende). En gisteren kon ik hem terug ophalen met de mededeling dat het toestel niet hersteld was. Op het blad stond inderdaad "Problème n'est pas constaté" |:(

Zwaar geïrriteerd, het toestel aangesloten en gerestored, en ja, het werkt wel..
En oproepen werken ook..

Maar die zelfde avond probeer ik een vriend te bellen. In het begin hoor ik 'hallo?? hallo??' en dan even later hoort hij me wel.. Grmbl
En hiernet belt m'n oma alles werkt tot we een aantal minuten aan het bellen zijn.. Belt ze opnieuw, en werkt het helemaal niet :(

Er is dus niets herstelt, ik ben mijn toestel een maand kwijt geweest, en door die micro-sim heb ik een maand een ander nummer moeten gebruiken..
Het lijkt me weinig zin om het toestel nogmaals binnen te brengen, en hier is volgens mij sprake van weigeren van de herstelling.

Ik las in de blog van JoWannes:
Zoals in deel 1 gezegd heb ik inderdaad contact opgenomen met de mensen van Test-Aankoop. Daarmee weet ik dat je ook in België de koop kan ontbinden, maar dan moet je eerst de volgende procedure volgen:
Je stuurt een aangetekende brief, waarin je de fabrikant in gebreke stelt. Immers, volgens de garantie wetgeving van 01/09/2004 moet de fabrikant de koper garantie verlenen binnen de garantie periode (in mijn geval 4 jaar). Bovendien is het binnen de 6 maanden na aankoopdatum, het aan de fabrikant om te bewijzen dat de koper in fout is, en niet andersom. Is het herstellen niet meer mogelijk, dan moet het omgeruild worden.
Je wacht gedurende 1 week op antwoord.
Wordt er niet gereageerd, dan schrijf je een 2de brief. Nu mag je de koop ontbinden, vermits je hen eerst een week de tijd hebt gegeven het toestel te herstellen / om te ruilen.
Je wacht weer een week.
Krijg je nog geen reactie, blijft er weinig anders over dan met de nodige bewijzen naar de rechtbank te stappen. Vermits je de juiste procedure gevolgd hebt, en volgens de wet recht in je schoenen staat, win je dit proces normaal op 1 been.
Zo. Dat weten we dan ook weer. :)
Nu vroeg ik me af in hoeverre ik dit al kan toepassen, en wat het ontbinden van de aankoop exact inhoudt?
Is dit gewoon het ongedaan maken van de aankoop? krijg ik mijn geld terug?
Ik ben niet van plan mijn gsm nog veel en lang te missen, dat ding heeft me genoeg geld en last bezorgd.

Graag iemand die me kan verder helpen.

🤞🏻

• macfan1201
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22-06-2011
Waarom ga je niet langs in een Apple center? Apple producten kan je ongeacht waar je ze gekocht hebt altijd in een Apple center binnen brengen - Apple geeft immers garantie op het serienummer. Dat gaan ze daar even checken en dan komt t wel in orde. Ik heb zeer positieve ervaring met S&S in Hasselt en Wommelgem. Ooit een spaanse macbook pro binnengebracht en een macbook 13" uit de Mediamarkt...allemaal geen probleem. Laat iets weten, dit moet zeker in orde komen.

• Amps
  • Laatst online: 20-09 22:35
bn326160 schreef op zondag 07 november 2010 @ 21:51:
(...)

Op het blad stond inderdaad "Problème n'est pas constaté" |:(

(...)

Er is dus niets herstelt, ik ben mijn toestel een maand kwijt geweest, en door die micro-sim heb ik een maand een ander nummer moeten gebruiken..
Het lijkt me weinig zin om het toestel nogmaals binnen te brengen, en hier is volgens mij sprake van weigeren van de herstelling.

(...)

Nu vroeg ik me af in hoeverre ik dit al kan toepassen, en wat het ontbinden van de aankoop exact inhoudt?
Is dit gewoon het ongedaan maken van de aankoop? krijg ik mijn geld terug?
Ik ben niet van plan mijn gsm nog veel en lang te missen, dat ding heeft me genoeg geld en last bezorgd.

Graag iemand die me kan verder helpen.
Je kunt nu niet zomaar the Phone House in gebreke stellen.

Ze hebben je reparatie niet geweigerd, met mijn gebrekkige Frans kan ik uit "Problème n'est pas constaté" halen dat ze het wel geprobeerd hebben, maar het probleem niet geconstateerd is. Ofwel, het gaat hier niet om het weigeren om te repareren.

Zoals ik het lees, heb je je iPhone 4 nog maar één keer ter reparatie aangeboden. Dat is niet voldoende om de koopovereenkomst te ontbinden. Voor hetzelfde probleem zou je toch 2 a 3 keer het toestel moeten laten repareren. Je moet de verkoper de kans geven om het toestel te herstellen.

Het is inderdaad irritant dat net bij de repair center de verbinding/microfoon wel werkt.

Je kunt het beste je toestel weer inleveren voor hetzelfde probleem. Vertel wel duidelijk erbij wat het probleem is (en maak dus duidelijk dat de microfoon op sommige momenten het niet doet in een gesprek).

Als ze nu bij inlevering wel weigeren om jouw toestel te repareren (ze nemen jouw toestel niet meer in ter reparatie), dan kan je de verkoper in gebreke stellen.

Dat doe je door middel van een (aangetekende) brief naar de verkoper. In de brief zal je de verkoper moeten sommeren om het toestel te herstellen/vervangen. En dat allemaal binnen een redelijke termijn (een week bijvoorbeeld).

Als deze termijn verstreken is, is de verkoper in verzuim. Dat betekent dat je dan een aangetekend brief kan sturen dat je de koopovereenkomst wilt ontbinden.

Maar laten we eerst niet te ver voorop lopen.

In jouw geval is er geen sprake van "de verkoper weigert het toestel te repareren". Je kunt niet veel doen anders dan je toestel weer ter reparatie aanbieden en zeggen dat het probleem nog steeds niet verholpen is.

Verder wil ik je aanraden om je in te lezen op Consuwijzer.nl. Ook kan je gratis hulp vragen bij het Juridisch Loket (gevestigd in Nederland) als je er niet uit komt.

Ik wens je veel sterkte met je toestel.

Oh, trouwens, 'de koopovereenkomst ontbinden' betekent dat je je geld terug krijgt.

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantieproblemen horen in het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

4i > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• macfan1201
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22-06-2011
Ik denk niet dat je je als Belg op het Nederlands consumentenrecht kunt beroepen, probeer eerst es een Apple center, ik ben er vrijwel 100% zeker van dat ze je verderhelpen. Phonehouse doet beroep op reparatiecentra die dan de factuur aan Apple claimen. In een Apple center wordt je Iphone zelf door Apple nagekeken.

• jona
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 17:04
Ik zou de probleemomschrijving iets specifieker maken. Waarschijnlijk stond er als probleem vermeld op het formulier: "Microfoon van telefoon werkt niet" of iets dergelijks. Dat hoef jij niet opgeschreven te hebben maar waarschijnlijk heeft de Phonehouse medewerker een summiere beschrijving opgegeven.
Dan checken ze het apparaat bij Apple even, natuurlijk werkt dan alles probleemloos en ze sturen het gewoon terug. Als je als probleem specifiek vermeld of laat vermelden dat de microfoon regelmatig niet werkt bij het starten van een gesprek of na een paar minuten er opeens mee ophoudt dan zullen ze iets uitgebreider moeten testen.

• bn326160
Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Mijn eerste keuze was al de MacLine, waar ik mijn MBP keb binnen gedaan, maar daar wisten ze me te vertellen dat ik naar de phone house moest gaan..

Problème n'est pas constaté, betekent inderdaad dat het probleem niet is vastgesteld.
Dit stond ook geschreven op een blad van een een of andere reparatiedienst en niet van Apple..

Het probleem is vooral dat ik het toestel weer een maand kwijt zal moeten zijn. Ik zal nog eens bij Apple proberen.

🤞🏻

• coyote1980
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 08:34
bn326160 schreef op maandag 08 november 2010 @ 08:10:
Problème n'est pas constaté, betekent inderdaad dat het probleem niet is vastgesteld.
Dit stond ook geschreven op een blad van een een of andere reparatiedienst en niet van Apple..
Wat was exact "het probleem"? (niet dat ik het niet uit de context kan halen, maar op basis van welke zwart-op-wit probleemomschrijving is die TD aan het werk geweest? En wie heeft "het probleem" zwart op wit gesteld? Als dat de winkel is geweest zou je de winkel erop kunnen wijzen dat ze je probleemomschrijving niet goed hebben doorgegeven en dat je daardoor nu met de gebakken peren zit.
Het probleem is vooral dat ik het toestel weer een maand kwijt zal moeten zijn. Ik zal nog eens bij Apple proberen.
Geef dan aan dat het niet hebben van een mobiel toestel voor jou een groot probleem is, je bent onbereikbaar en je abonnementskosten lopen wel door. Leg ze ook voor of ze kostenloos een leentoestel ter beschikking stellen (en willen ze dat niet, dan je abonnementskosten vergoeden over de periode dat jij niet over een toestel kan beschikken). Willen ze dat niet, laat ze dat dan zwart op wit aangeven.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• densoN
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 21-09 09:39
Dat simkaart probleem is op te lossen door naar een servicepunt van je telecom provider te gaan, daar kunnen ze je een nieuwe simkaart meegeven. Die activeren ze meestal dezelfde minuut. Wanneer je dan eenmaal je iphone terug hebt kan je met je telecom provider bellen om te vragen of ze het abonnement over zetten naar je oude simkaart (moet je wel het simkaart nummer nog hebben).

• bn326160
coyote1980 schreef op maandag 08 november 2010 @ 08:16:
[...]

Wat was exact "het probleem"? (niet dat ik het niet uit de context kan halen, maar op basis van welke zwart-op-wit probleemomschrijving is die TD aan het werk geweest? En wie heeft "het probleem" zwart op wit gesteld? Als dat de winkel is geweest zou je de winkel erop kunnen wijzen dat ze je probleemomschrijving niet goed hebben doorgegeven en dat je daardoor nu met de gebakken peren zit.

[...]

Geef dan aan dat het niet hebben van een mobiel toestel voor jou een groot probleem is, je bent onbereikbaar en je abonnementskosten lopen wel door. Leg ze ook voor of ze kostenloos een leentoestel ter beschikking stellen (en willen ze dat niet, dan je abonnementskosten vergoeden over de periode dat jij niet over een toestel kan beschikken). Willen ze dat niet, laat ze dat dan zwart op wit aangeven.
Ik heb het hen duidelijk uitgelegd, en op hun blad heb ik gelezen "Audio-probleem (microfoon)"
Ze willen absoluut geen vervangtoestel geven omdat ik geen verzekering heb genomen bij de aankoop (ook een reden waarom ik besloten had om niet meer bij Phone House te kopen), dat ik een maand zonder zit kan hen absoluut niets schelen, dat hebben ze de eerste keer wel laten blijken..

@Hierboven: bedankt voor de tip.

🤞🏻

• bn326160
Op dit moment ben ik toch wel min of meer op een dood spoor terecht gekomen.. :(

Phone house wil zijn verantwoordelijkheid niet opnemen, De MacLine zegt dat ze niets kunnen doen omdat ze die -net zoals de phonehouse- naar Mobistar sturen en zij vervolgens naar een herstelpunt in Frankrijk..
Ze konden me wel een nederlands Apple servicenummer geven, daar werd vertelt dat ik met mijn telefoonprovider contact op moest nemen.. Dan maar voor 'overige vragen' gekozen, waar we nu dus al 15 minuten in de wacht staan..

Edit: De helpster bij apple vond het ook vreemd dat het toestel niet onmiddellijk omgeruild werd en vond het verhaal dat ik geen garantie bij de phone house genomen had zever. Helaas kon ze ook niet veel voor me betekenen omdat de service van de iPhone via mobistar verloopt.

[Voor 21% gewijzigd door bn326160 op 12-11-2010 17:53. Reden: Telefoongesprek apple medewerkster]

🤞🏻

• Mig29
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2014

Mig29

Sowieso schrijf je zo!

Is er een manier waarop je het probleem misschien kunt loggen?

The answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything

• bn326160
mig29 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 17:36:
Is er een manier waarop je het probleem misschien kunt loggen?
Hoe bedoelt u?
De medewerkster heeft de klacht geregistreerd bij Apple, maar zei dat ik daar geen nieuws meer van ging krijgen en dit gewoon geklasseerd ging worden.

Test aankoop is maar bereikbaar tot 17uur en heb ik dus nog niet aan de lijn gehad, al denk ik mijn eerste klachtenbrief te beginnen schrijven. Alleen weet ik niet aan wie ik deze moet richten.. Apple? Phone house?

Edit: Als ik mijn serienummer op de apple site invoer krijg ik de melding dat ik nog garantie en telefonische ondersteuning heb, en als ik op 'een reparatie inplannen' klik kom ik bij Mobistar terecht. Waardeloos..

[Voor 19% gewijzigd door bn326160 op 12-11-2010 17:58]

🤞🏻

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23-07 14:44
bn326160 schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:34:
[...]
Ik heb het hen duidelijk uitgelegd, en op hun blad heb ik gelezen "Audio-probleem (microfoon)"
Maar wat stond er nou daadwerkelijk op papier als probleemomschrijving?

Want met een omschrijving als "Audio-probleem (microfoon)" kan ik me voorstellen dat een microfix monteur een test-setje pakt voor de mic, hiervoor 1 app opstart op je tel. Et voila geen probleem gevonden...
Die omschrijving is gewoon onvolledig als je jouw eigen omschrijving bekijkt.

Jouw probleem is een redelijk specifiek probleem wat "nooit" getest/gevonden gaat worden als het niet goed omschreven is...

• Clementine
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 15-07 16:19
Even een korte toevoeging: In Nederland en België heb je bij de aankoop van een iPhone niks met Apple te maken behalve dat ze het apparaat hebben gemaakt. De telco / winkel waar jij de telefoon vandaan hebt is voor jou het aanspreekpunt en het heeft dan dus ook geen nut je te beklagen bij Apple aangezien ze jou niet kunnen helpen.

Dit is ook de reden dat je bijvoorbeeld geen apple care kan nemen op een iPhone in Nederland of België aangezien je extra verzekeringen moet afsluiten bij de telco / winkel van aankoop (geen apple care).

[Voor 3% gewijzigd door Clementine op 12-11-2010 18:55]

Macbook Pro 15" 

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Je moet opgeven dat je mic pas na een langere gesprekstijd uitvalt. Niet direct maar na langere tijd en dat die daar een streep erbij moet zetten dat het pas na langere tijd gebeurd. Ik denk dat ze deze dan wel willen omruilen. Ik weet niet of het ook in Belgie geldt maar na de 3e keer dat je weer een defect product hebt mag je ze aansprakelijk stellen en eisen voor een nieuw toestel of gelijkwaardig.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Mig29
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2014

Mig29

Sowieso schrijf je zo!

Kun je op de een of andere wijze vastleggen wat er gebeurt door een opname te maken van het defect oid? Op die manier kun je een soort bewijs overleggen van wat er gebeurt en is het voor de reparateur wellicht makkelijker om te herkennen wat er gebeurt.

The answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything

• bn326160
Gomez12 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 18:48:
[...]

Maar wat stond er nou daadwerkelijk op papier als probleemomschrijving?

Want met een omschrijving als "Audio-probleem (microfoon)" kan ik me voorstellen dat een microfix monteur een test-setje pakt voor de mic, hiervoor 1 app opstart op je tel. Et voila geen probleem gevonden...
Die omschrijving is gewoon onvolledig als je jouw eigen omschrijving bekijkt.

Jouw probleem is een redelijk specifiek probleem wat "nooit" getest/gevonden gaat worden als het niet goed omschreven is...
Dat stond inderdaad op zijn blad. Ik heb het uitgelegd aan de verkoper, het lijkt me dan ook zijn verantwoordelijkheid dat het correct doorgegeven wordt.
En plus, het toestel is waarschijnlijk, zoals je zegt, niet voldoende gecontroleerd, dan nog heb ik helemaal NIETS met hun hersteldienst te maken! 8)7 Het is de phone house zijn verantwoordelijkheid om het probleem dat ik heb op te lossen tijdens een interventie.
Catz schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 18:54:
Even een korte toevoeging: In Nederland en België heb je bij de aankoop van een iPhone niks met Apple te maken behalve dat ze het apparaat hebben gemaakt. De telco / winkel waar jij de telefoon vandaan hebt is voor jou het aanspreekpunt en het heeft dan dus ook geen nut je te beklagen bij Apple aangezien ze jou niet kunnen helpen.

Dit is ook de reden dat je bijvoorbeeld geen apple care kan nemen op een iPhone in Nederland of België aangezien je extra verzekeringen moet afsluiten bij de telco / winkel van aankoop (geen apple care).
Bedankt, dan weet ik meteen aan wie de klachtenbrief gericht moet zijn! :)
mig29 schreef op zondag 14 november 2010 @ 13:13:
[...]

Kun je op de een of andere wijze vastleggen wat er gebeurt door een opname te maken van het defect oid? Op die manier kun je een soort bewijs overleggen van wat er gebeurt en is het voor de reparateur wellicht makkelijker om te herkennen wat er gebeurt.
Het probleem is voorgelegd aan de verkoper, hij is verkoper in Vlaanderen, dan lijkt het me dat hij het probleem begrijpt, en zo liet hij ook blijken aan ons.
Toen m'n vader erbij was hebben we het zelfs getoond dat het nog steeds niet werkt, maar dat interesseerde hem niet bepaald.

🤞🏻

• coyote1980
bn326160 schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:31:
[...]
Het probleem is voorgelegd aan de verkoper, hij is verkoper in Vlaanderen, dan lijkt het me dat hij het probleem begrijpt, en zo liet hij ook blijken aan ons.
Toen m'n vader erbij was hebben we het zelfs getoond dat het nog steeds niet werkt, maar dat interesseerde hem niet bepaald.
Dat de verkoper het probleem begrijpt wil nog niet zeggen dat het probleem op de juiste wijze aan de reparateur wordt overgedragen. Dus de opmerking dat je het beste met een videootje of wat dan ook het probleem gedocumenteerd aanlevert zou ik niet afdoen met "de winkelier snapte het probleem".

En hoe is dat met je vader gegaan?
- Kijk, het probleem bestaat nog steeds
- Goh, da's jammer

Kan me niet voorstellen dat dat het gesprek is geweest en dat jullie toen al uit het veld geslagen zijn. :S

Als de winkelier weigert er verder mee te gaan denk ik dat schriftelijk in gebreke stellen en te sommeren binnen een vaste termijn (moet wel redelijk zijn) het probleem opgelost dient te worden met ontbinding van de koop als alternatief. (maar goed, ik ken het Belgisch recht niet...)

• bn326160
coyote1980 schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:44:
[...]

Dat de verkoper het probleem begrijpt wil nog niet zeggen dat het probleem op de juiste wijze aan de reparateur wordt overgedragen. Dus de opmerking dat je het beste met een videootje of wat dan ook het probleem gedocumenteerd aanlevert zou ik niet afdoen met "de winkelier snapte het probleem".

En hoe is dat met je vader gegaan?
- Kijk, het probleem bestaat nog steeds
- Goh, da's jammer

Kan me niet voorstellen dat dat het gesprek is geweest en dat jullie toen al uit het veld geslagen zijn. :S

Als de winkelier weigert er verder mee te gaan denk ik dat schriftelijk in gebreke stellen en te sommeren binnen een vaste termijn (moet wel redelijk zijn) het probleem opgelost dient te worden met ontbinding van de koop als alternatief. (maar goed, ik ken het Belgisch recht niet...)
Goh, nu wordt het opeens mijn fout?

Njaa, de verkoper doet bijna alsof het onze eigen fout is. "Tja, dan had je maar een extra verzekering moeten nemen, dan had je na 3 dagen een nieuw toestel." (Uit volt bleek trouwens dat de vlieger helemaal niet op ging..) Hij wil hem wel nog een maand binnen nemen, dat is het enige wat hij kan doen.. Ondertussen zit ik wel zonder gsm, die ik best wel nodig heb, en waar ik meer dan €700 heb besteed. Ook loopt mijn abbonnement voor internet, waar ik dan 2 maanden helemaal niets aan heb gehad.

Het ergste is nog dat het toestel al eens binnen is geweest, dit lijkt alsof we niet au serieu worden genomen.
De Phone House zal in gebreke worden gesteld, en morgen bel ik naar Test-Aankoop.

Edit: Oja, ze zeiden dus dat we best eens bij de Macline konden langsgaan (verhaal staat een paar posts terug).. Dit is gewoon de problemen naar iemand anders doorschuiven.

[Voor 5% gewijzigd door bn326160 op 14-11-2010 21:11]

🤞🏻

• Ruud
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 15:08
De verkoper voldoet toch aan zijn plicht? Hij biedt hem aan ter reparatie. Dat jij hier niet mee akkoord gaat is dan inderdaad jouw fout!

Overigens is een gratis leentoestel in NL nooit een probleem. Hoe dat in BE zit weet ik niet.

[Voor 27% gewijzigd door Ruud op 16-11-2010 14:47]

• J.Heerkens
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 10-12-2010
Helaas moet je de retailer 3 keer de kans geven om het artikel ter reparatie op te sturen. Als ze bij de 3de keer nogmaals niet in staat zijn om de gebreken te verhelpen word het artikkel omgeruild.. Geld terug zal je dus niet krijgen. Je kan natuurlijk met ze in discussie gaan of het klantvriendelijk is ja of nee.. uiteindelijk zijn hun ook niet gebaat bij een ontvreden klant, maar ik gebreken stellen zit er niet in omdat hun alles gewoon volgens de procedure doen. Erg lastig voor jou, voortaan bij een andere telecom winkel kopen die je wel extra service bied.

nog even of-topic: Je had een galaxy S moeten kopen :p

• Ruud
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 15:08
J.Heerkens schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:55:
Helaas moet je de retailer 3 keer de kans geven om het artikel ter reparatie op te sturen. Als ze bij de 3de keer nogmaals niet in staat zijn om de gebreken te verhelpen word het artikkel omgeruild.. Geld terug zal je dus niet krijgen. Je kan natuurlijk met ze in discussie gaan of het klantvriendelijk is ja of nee.. uiteindelijk zijn hun ook niet gebaat bij een ontvreden klant, maar ik gebreken stellen zit er niet in omdat hun alles gewoon volgens de procedure doen. Erg lastig voor jou, voortaan bij een andere telecom winkel kopen die je wel extra service bied.

nog even of-topic: Je had een galaxy S moeten kopen :p
Een reparatie moet 3 keer niet het gewenste effect hebben gehad. Met andere woorden, het probleem moet nooit verholpen zijn of teruggekeerd zijn.

Een klacht-niet-geconstateerd-melding is geen reparatie dat wil alleen zeggen dat er geen klacht is en er dus ook niets gerepareerd kan worden.

Zou wat zijn dat ik 3x een apparaat opstuur met een niet bestaande klacht en een nieuw exemplaar terugkrijg.

• J.Heerkens
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 10-12-2010
Nee oke, tuurlijk moet er wel daadwerkelijk een klacht geconstateert worden.. Alleen er word hierboven verwacht dat je na een keer een apparaat op te sturen je je geld terug kan krijgen, zo werkt het helaas niet in het bedrijfsleven.

• coyote1980
bn326160 schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:09:
[...]

Goh, nu wordt het opeens mijn fout?
"Jouw fout" zijn "jouw woorden", heb je mij niet horen zeggen. Er is wel zoiets als "gelijk / recht hebben is wat anders dan gelijk / recht krijgen", hiervoor zul je zelf inspanning moeten doen.
Njaa, de verkoper doet bijna alsof het onze eigen fout is. "Tja, dan had je maar een extra verzekering moeten nemen, dan had je na 3 dagen een nieuw toestel." (Uit volt bleek trouwens dat de vlieger helemaal niet op ging..)
Daar hebben ze een punt, als ze een verzekering aanbieden om bij problemen zonder gemor zelf het toestel te vervangen binnen drie dagen dan had je die kunnen afsluiten als het toestel zo van belang was. Echter ontslaat het de winkel nog steeds niet van fatsoenlijke service.
Hij wil hem wel nog een maand binnen nemen, dat is het enige wat hij kan doen.. Ondertussen zit ik wel zonder gsm, die ik best wel nodig heb, en waar ik meer dan €700 heb besteed. Ook loopt mijn abbonnement voor internet, waar ik dan 2 maanden helemaal niets aan heb gehad.
Als de winkelier bij voorbaat de service-afhandeling zo geregeld heeft dat het toestel een maand weg is dan is dat ook zijn probleem. Ik neem aan dat je je onbruikbare abonnement bij gebrek aan gratis leentoestel als gevolgschade kunt claimen. Misschien dat als je dat even doorrekent en laat doorschemeren hij wat gewilliger is om een leentoestel ter beschikking te stellen.
Het ergste is nog dat het toestel al eens binnen is geweest, dit lijkt alsof we niet au serieu worden genomen.
De Phone House zal in gebreke worden gesteld, en morgen bel ik naar Test-Aankoop.
'Stampij' maken in de winkel is de volgende stap als ze je niet willen helpen. Dat is dus niet aggressief doen of vernielen, maar tegen andere klanten gaan staan lullen wat jou overkomt en hoe ze met problemen omgaan. Dat soort anti-reclame kost geld en willen ze liever niet >:)
Edit: Oja, ze zeiden dus dat we best eens bij de Macline konden langsgaan (verhaal staat een paar posts terug).. Dit is gewoon de problemen naar iemand anders doorschuiven.
Als ZIJ denken dat Macline uitkomst kan bieden dan zou ik direct de bal terugkaatsen en aangeven dat je het een geweldig voorstel van ze vind als zij zelf de afhandeling met Macline op zich nemen.

• Kalua
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 12:31
coyote1980 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:05:
[...]

Als de winkelier bij voorbaat de service-afhandeling zo geregeld heeft dat het toestel een maand weg is dan is dat ook zijn probleem. Ik neem aan dat je je onbruikbare abonnement bij gebrek aan gratis leentoestel als gevolgschade kunt claimen. Misschien dat als je dat even doorrekent en laat doorschemeren hij wat gewilliger is om een leentoestel ter beschikking te stellen.
Daar vergis je je. Het abonnement is immers niet onbruikbaar, deze werkt gewoon naar behoren en hier in Nederland krijg je ook geen gratis leentoestel (tenminste bij de phonehouse) hier zal je een borg voor moeten betalen.

Je kan natuurlijk ook altijd even contact opnemen met het hoofdkantoor/customer care: http://www.phonehouse.be/nl/diensten/klantenservice.html

Vaak kun je daar meer gedaan krijgen dan in de winkel.

[Voor 12% gewijzigd door Kalua op 16-11-2010 16:40]

Signature afgekeurd door Evanescent

• coyote1980
Kalua schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:22:
[...]

Daar vergis je je. Het abonnement is immers niet onbruikbaar, deze werkt gewoon naar behoren en hier in Nederland krijg je ook geen gratis leentoestel (tenminste bij de phonehouse) hier zal je een borg voor moeten betalen.
1) Een borg is wat anders dan huur, dat zijn dan ook geen kosten en dus kun je het nog steeds als een gratis leentoestel zien.

2) Het abonnement is wél onbruikbaar. Of anders: noem eens een manier waarop de TS zonder zijn toestel van zijn abonnement gebruik kan maken?

• bn326160
Probleem is inmiddels opgelost, ik heb een klachtenbrief verzonden en heb vandaag een voucher t.w.v. €750 ontvangen (Ik neem aan dat dit dus ook de belwaarde van de andere simkaart inhoudt nvm, Ik zie op de Mobistar site staan dat de prijs is opgeslagen) indien ik het toestel terugbezorg aan het filiaal waar ik hem gekocht heb. Dit is een uur rijden voor mij, maar ik neem er wel genoegen mee, een dezer dagen rijd ik wel even terug.

Ik wil natuurlijk niet slecht spreken over de phone house in het algemeen, maar ik ben absoluut ontevreden over het filiaal waar ik hem voor herstelling heb aangeboden. (Al deed het ander filiaal ook enorm lastig omdat ik geen verzekering wou nemen, maar de verkoper zal vast wel een fikse vergoeding ontvangen per verkochte lifeline)

Toch bedankt aan de meesten die me geholpen hebben of verdere toelichting hebben gegeven in dit topic.

[Voor 30% gewijzigd door bn326160 op 17-11-2010 17:38]

🤞🏻

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee