Het probleem dat ik sinds de aankoop van mijn iPhone 4 heb is dat de microfoon het vaak niet doet bij oproepen -en alleen bij oproepen-. Dan werkt elke andere app die de micro nodig heeft wel.. En af en toe werkt het wel bij oproepen.. Swat, niet normaal dus. En een restore of update verhielp het ook niet.
4 weken geleden heb ik het toestel dus terug gebracht naar de Phone House in St. Agata Berghem (was aangekocht in Oostende). En gisteren kon ik hem terug ophalen met de mededeling dat het toestel niet hersteld was. Op het blad stond inderdaad "Problème n'est pas constaté"
Zwaar geïrriteerd, het toestel aangesloten en gerestored, en ja, het werkt wel..
En oproepen werken ook..
Maar die zelfde avond probeer ik een vriend te bellen. In het begin hoor ik 'hallo?? hallo??' en dan even later hoort hij me wel.. Grmbl
En hiernet belt m'n oma alles werkt tot we een aantal minuten aan het bellen zijn.. Belt ze opnieuw, en werkt het helemaal niet
Er is dus niets herstelt, ik ben mijn toestel een maand kwijt geweest, en door die micro-sim heb ik een maand een ander nummer moeten gebruiken..
Het lijkt me weinig zin om het toestel nogmaals binnen te brengen, en hier is volgens mij sprake van weigeren van de herstelling.
Ik las in de blog van JoWannes:
Is dit gewoon het ongedaan maken van de aankoop? krijg ik mijn geld terug?
Ik ben niet van plan mijn gsm nog veel en lang te missen, dat ding heeft me genoeg geld en last bezorgd.
Graag iemand die me kan verder helpen.
4 weken geleden heb ik het toestel dus terug gebracht naar de Phone House in St. Agata Berghem (was aangekocht in Oostende). En gisteren kon ik hem terug ophalen met de mededeling dat het toestel niet hersteld was. Op het blad stond inderdaad "Problème n'est pas constaté"

Zwaar geïrriteerd, het toestel aangesloten en gerestored, en ja, het werkt wel..
En oproepen werken ook..
Maar die zelfde avond probeer ik een vriend te bellen. In het begin hoor ik 'hallo?? hallo??' en dan even later hoort hij me wel.. Grmbl
En hiernet belt m'n oma alles werkt tot we een aantal minuten aan het bellen zijn.. Belt ze opnieuw, en werkt het helemaal niet
Er is dus niets herstelt, ik ben mijn toestel een maand kwijt geweest, en door die micro-sim heb ik een maand een ander nummer moeten gebruiken..
Het lijkt me weinig zin om het toestel nogmaals binnen te brengen, en hier is volgens mij sprake van weigeren van de herstelling.
Ik las in de blog van JoWannes:
Nu vroeg ik me af in hoeverre ik dit al kan toepassen, en wat het ontbinden van de aankoop exact inhoudt?Zoals in deel 1 gezegd heb ik inderdaad contact opgenomen met de mensen van Test-Aankoop. Daarmee weet ik dat je ook in België de koop kan ontbinden, maar dan moet je eerst de volgende procedure volgen:
Je stuurt een aangetekende brief, waarin je de fabrikant in gebreke stelt. Immers, volgens de garantie wetgeving van 01/09/2004 moet de fabrikant de koper garantie verlenen binnen de garantie periode (in mijn geval 4 jaar). Bovendien is het binnen de 6 maanden na aankoopdatum, het aan de fabrikant om te bewijzen dat de koper in fout is, en niet andersom. Is het herstellen niet meer mogelijk, dan moet het omgeruild worden.
Je wacht gedurende 1 week op antwoord.
Wordt er niet gereageerd, dan schrijf je een 2de brief. Nu mag je de koop ontbinden, vermits je hen eerst een week de tijd hebt gegeven het toestel te herstellen / om te ruilen.
Je wacht weer een week.
Krijg je nog geen reactie, blijft er weinig anders over dan met de nodige bewijzen naar de rechtbank te stappen. Vermits je de juiste procedure gevolgd hebt, en volgens de wet recht in je schoenen staat, win je dit proces normaal op 1 been.
Zo. Dat weten we dan ook weer.
Is dit gewoon het ongedaan maken van de aankoop? krijg ik mijn geld terug?
Ik ben niet van plan mijn gsm nog veel en lang te missen, dat ding heeft me genoeg geld en last bezorgd.
Graag iemand die me kan verder helpen.
🤞🏻