• martijn123455
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 03-01-2011
Hoi,

Ik hoop dat ik hier goed zit!
Maar misschien kunnen jullie me verder helpen.
Ik heb tegen mijn labtopstekker aangetrapt, waardoor er iets in de labtop kapot is gegaan.
De stekker is nog gewoon goed!
Nu is waarschijnlijk de accupoort (of voedingspoort) van de labtop kapot. Labtop is nu leeg, en laad niet meer op. Als je de stekker erindoet en een beetje schud, valt die er zo uit.
De garantie is vervallen, dus ik heb een groot probleem.
Het is nog een nieuwe labtop: een hp probook 4510s
Ik heb geen zin in dure reparaties, hebben jullie misschien ideeen/ervarringen/hoogte van de kosten

alvast bedankt!
Martijn

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
martijn123455 schreef op zondag 07 november 2010 @ 21:51:
Ik heb geen zin in dure reparaties, hebben jullie misschien ideeen/ervarringen/hoogte van de kosten
Dat ligt eraan door wie je het laat doen, het lijkt mij alleen een kwestie van de aansluiting weer vast solderen. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Engineer
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13-09 11:08
.

[Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 15:50]

• Sprite_tm
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15-09 13:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Title gefixed: we hebben het hier niet over de bovenkant van een laboratorium :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:58
offtopic:
Omdat de rest van je post redelijk taalfoutvrij is, heb ik het vermoeden dat 'laptop' gewoon verkeerd is opgeslagen in het woordenlijstje in je hoofd. Maar je schrijft het dus met twee keer een p.

edit: en dat is wat meneer boven mij ook ongeveer zegt...

[Voor 12% gewijzigd door dreamscape op 07-11-2010 22:03]

Punctuality is the politeness of kings

• Dramatic
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 15-09 18:57
zoek een disassembly manual, wat lijm en eventueel een soldeerbout.

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:31
Tjah als je zelf een beetje handig bent met een soldeerbout dan haal je je laptop open en soldeer je het stekkertje weer vast.. of je vervangt het stekkertje door zoiets

handig omdat je die vast in je behuizing kan zetten
Het is een vrij dure reparatie bij een computerwinkel, het kost behoorlijk wat tijd en niet iedereen is handig met de soldeerbout. Waar ik ooit gewerkt heb deden we zo'n reparatie voor 100 euro.

(ohjah.. labtop -> laptop..)

[Voor 11% gewijzigd door Rmg op 07-11-2010 22:08]

• martijn123455
haha, laptop dus! doe het nooit meer fout
ik ga het zelf maar eens proberen dan!
en stel dat er nou iets kapot is gegaan? zijn er dan ook nieuwe poortjes los te koop?

• martijn123455
hoe heet zo n ding wat hierboven is afgebeeld?

• -The_Mask-
  • Niet online
Hoe vaak soldeer je? En hoe vaak heb je een laptop helemaal uit elkaar gehaald? Beide nog nooit gedaan? Dan kan het je nog wel eens tegenvallen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Rmg schreef op zondag 07 november 2010 @ 22:07:
Tjah als je zelf een beetje handig bent met een soldeerbout dan haal je je laptop open en soldeer je het stekkertje weer vast.. of je vervangt het stekkertje door zoiets
[afbeelding]
handig omdat je die vast in je behuizing kan zetten
Het is een vrij dure reparatie bij een computerwinkel, het kost behoorlijk wat tijd en niet iedereen is handig met de soldeerbout. Waar ik ooit gewerkt heb deden we zo'n reparatie voor 100 euro.

(ohjah.. labtop -> laptop..)
mja al het teminste geen drie pins stekkers was.
gelukkig heeft de ts veelinfo meegegeven zoals merk/type/foto van de schade

Iperf

• -The_Mask-
  • Niet online
Merk en type geeft hij gewoon en schade zie je meestal toch niet van de buitenkant.

AMD Nieuwsdiscussie

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

-The_Mask- schreef op zondag 07 november 2010 @ 23:15:
Merk en type geeft hij gewoon en schade zie je meestal toch niet van de buitenkant.
oops stom he, en toch zeker 2x gelezen.
probeert een sites als deze http://www.laptopjacks.co...aptop-DC-Power-Jacks.html

er zullen wel goedkopere zijn

[Voor 4% gewijzigd door Fish op 07-11-2010 23:35]

Iperf

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:40
Heb een vergelijkend geval voor iemand gefixed een tijdje terug, gewoon flinke klodder tin/kit/lijm en dan komt het wel goed. Misschien een tweaker in de buurt die je kan/wil helpen?

Probeer anders eens een V&A advertentie onder "diensten". Succes!

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 19:53

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Vermoedelijk is het plugje alleen afgebroken intern.

Vervangen is prima mogelijk. Plugje kost je <5 eur op Ebay oid.

Probleem is echter de tijd die nodig is: De hele laptop moet uit elkaar (moederbord moet eruit).En uiteraard weer in elkaar. Verder is soldeerervaring / fatsoenlijke apparatuur wel handig.Meestal zijn het meerlaags printplaten, en zonder een fatsoenlijke bout verniel je meer dan dat je fixed.

Als je het laat doen, reken dan op 100-125 eur. (voornamelijk tijd die erin gaat zitten, je bent rustig 1.5-2 uur bezig om dat ding geheel te demonteren en weer terug te bouwen)

Als je nog nooit fijne electronica gefixed hebt, en/of laptops gedemonteerd hebt: niet aan beginnen, tenzij een definitief gesloopte laptop je niet uitmaakt en je dat als leermateriaal wilt gebruiken voor een volgende keer. 30-40 schroefjes is niet uitzonderlijk...

De eerste keren ben je aanzienlijk langer bezig. Ik deed er toen iets van 1.5 uur over ofzo de 1e keer (er zijn zoveel kliksystemen enz per laptop, voordat je daar een beetje handigheid in hebt.) Maar ook nu nog ben je zo een half uur kwijt gemiddeld, en dat ook weer om 'm in elkaar te zetten.

• Engineer
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13-09 11:08
.

[Voor 130% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 15:50]

• Jimster
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:41

Jimster

A State of Trance

Inderdaad van elke stap foto's maken.
Op marktplaats kan je mensen vinden die DC jacks repareren. Ik denk dat je zo'n 70-100 euro kwijt bent.

En als je zelf iets sloopt, valt het nooit onder de garantie.

• martijn123455
nou, zelf dat ding opengemaakt! wat en werk, al die kliksystemen. na een uurtje zag ik die poort paszitten, dus dat ding naar voren geschoven en getest of die contact maakte.Dat deed die gelijk, dus vastgelijmd. Toen kwam het lastige, alles dichtmaken pfff. maargoed is ook gelukt. Ben nog bij 2 winkels geweest bij de ene koste het 150€, bij de andere koste alleen de onderzoekskosten al 75€. En was er verder niks gedaan. Alleen konden ze geen indicatie geven van de kosten. Het kon oplopen tot 300euro. Ben toen gillend naarbuiten gerend, en dat dingmaar zelf opgemaakt xd.
in ieder geval bedankt voor aljullie reacties! Ciao

• Dramatic
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 15-09 18:57
martijn123455 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 18:11:
nou, zelf dat ding opengemaakt! wat en werk, al die kliksystemen. na een uurtje zag ik die poort paszitten, dus dat ding naar voren geschoven en getest of die contact maakte.Dat deed die gelijk, dus vastgelijmd. Toen kwam het lastige, alles dichtmaken pfff. maargoed is ook gelukt. Ben nog bij 2 winkels geweest bij de ene koste het 150€, bij de andere koste alleen de onderzoekskosten al 75€. En was er verder niks gedaan. Alleen konden ze geen indicatie geven van de kosten. Het kon oplopen tot 300euro. Ben toen gillend naarbuiten gerend, en dat dingmaar zelf opgemaakt xd.
in ieder geval bedankt voor aljullie reacties! Ciao
Fijn te horen dat het je gelukt is :) Toch een leuke besparing!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee