MSN Problemen TP-Link WR1043ND

Pagina: 1
Acties:

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:50
Bij kennis nieuwe ISP waardoor er een nieuwe draadloos router nodig was. De TP-Link WR1043ND dus aangeschaft maar heel vaak MSN problemen op meerdere systemen. (Bericht kon niet verzonden worden en vanuit de andere kant ontvanger kon bericht niet ontvangen etc).

Nu dus de router maar bij mij thuis geplaatst en ik kreeg zojuist het eerste gevalletje bericht kon niet verzonden worden binnen 2 uur gebruiken, denk dat het dus inderdaad aan de router ligt, maar dan is de vraag of het een instellingsprobleem is, dat de router 'slecht' is, of dat dit exemplaar niet goed is.

Buiten MSN geen probleem whatsoever, dus iemand enig idee? Bepaalde poorten die open moeten etc? Router heeft zowel stock als DD-WRT gedraait (poging probleem op te lossen)

ps. Hier het probleem tot nu toe in die 2 uur alleen draadloos ondervonden, maar bij kennis gebeurde het bedraad ook dus verwacht dat hier ook tegen te komen.

EDIT: Krijg nu te horen dat msn bij kennis nogsteeds raar doet, misschien was het hier toevan en ligt het aan nieuwe ISP. (UPC) de rest van de verbinding werkt prima, modemwaardes zien er normaal uit.

[ Voor 24% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 07-11-2010 21:31 ]

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
eerste gedachte: firewall? Tweede gedachte: virus? Heb je deze punten al uitgesloten? Dus elke vorm van firewall uitgezet en het systeem even lekker grondig schoongeveegd met een combinatie van antivirusscanner, anti malware en nog een non GUI tool als combofix.

*edit* Ik heb namelijk dezelfde router icm Ziggo Alles-In-Een en compleet geen problemen, ding draait als een tierelier

[ Voor 19% gewijzigd door nielsl op 07-11-2010 22:54 ]

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:50
Yep, totaal met 6 systemen getest waarvan een XP en de rest 7, clean install etc geprobeert.

Firewall van de router uitschakelen bij de originele firmware leek het probleem te verminderen.

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
en zonder de router, dus direct op het modem? doen de problemen zich dan ook voor? Hoe zit het met het overige verkeer op het netwerk, voornamelijk met betrekking tot het gebruik van connectie-intensieve applicaties zoals torrents e.d.?