Nieuwe harde schijf onlees/schrijfbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kool
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Een vriend van mij heeft een nieuwe Maxtor 30GB UDMA100 harde schijf geinstalleerd. Daar wilde hij win2k op installeren. Dit gaat niet. Het fdisken/formatteren gaat goed, maar na een herstart zijn OF de partities foetsie, of onbruikbaar. Dat is, zodra je er iets opschrijft staat er allemaal onzin op de HD. Dus de installatie van w2k klapt vrij snel.

Hij gebruikt een UDMA100 IDE kabel. Hij heeft een AMD-350 processor en een Jetway 542 mamabord.

Ik moest het maar even vragen want zijn compu is dus onbruikbaar!

hartstikke bedankt voor eventuele hulp.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:37

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hang eerst die harde schijf aan een ATA66 poort, installeer win2k.

Daarna in win2k de ATA100 drivers installeren, daarna de Hd op de ATA100 pluggen. Dan moet het werken. :)

Whatever.

Verwijderd

Probeer eens te formatteren met Maxblaster (www.maxtor.com), als namelijk de bios van het moederboard de HD niet goed ondersteund, dan fixt dit programma het.

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 20:56
Lijkt me sterk dat er op een Jetway moederbord met AMD 350 al een UDMA100 controller zit. Misschien zelfs geen UDMA66!
Dus het installeren van die UDMA100 drivers zijn dan sowieso zinloos.
Is het geen beter idee om een IDE-kabel te nemen die gewoon geschikt is voor UDMA33 (dus gewoon een standaard kabel)

• Kool
  • Niet online
Maxblaster hebben we gebruikt, dat werkt prima! Maar als je dan herstart zijn de genoemde problemen er.

Een gewone IDE33 kabel heeft hij eerst gebruikt, maar toen bedachten we dat de problemen misschien daarom veroorzaakt waren, dus toen heeft hij een nieuwe kabel gekocht, maar hielp dus ook niet.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:37

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Oei... ff niet goed gelezen. :o

Whatever.

• Kool
  • Niet online
Iemand anders nog ideeen? :?

Het is de enige harde schijf in zijn systeem (de oude hebben we er al uitgehaald omdat we aan een incompatibiliteitsprobleem dachten). In het BIOS staat automatische detectie van HD's aan, en deze ziet de Maxtor ook.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 15:43
BIOS wel op LBA staan?

en anders lijkt die schijf behoorlijk stuk :(

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Zoals jij het nu beschrijft, raakt de data bij gebruik corrupt.
Had dat vroeger ook als ik bijvoorbeeld mijn systeembus te hoog had overgeklokt. Test de harde schijf eerst eens in een andere pc zodat je zeker weet dat het niet aan de HD ligt. Vervolgens zou ik ook de DMA in de bios wat lager proberen in te stellen.

In ieder geval succes!

*D

XthinkZ
Pagina: 1