Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:01
Bij ons thuis hebben we een NAS en een htpctje staan. We willen eens in de zoveel tijd ff een filmpje kijken alleen worden deze gedownload in allerlei verschillende formaten zoals:

VIDEO_TS
.mkv
.mt2s
.wmv
.iso

enz

Nu kan ik dit nooit fatsoenlijk werkend krijgen. We spelen de films af met xbmc maar dat speelt geen .mt2s files af en al zeker niet als ze ook nog is zijn gecomprimeerd in een .iso bestand.

Is er nou een oplossing waardoor we in 1x van al deze problemen afzijn? Bijvoorbeeld een programma die alles kan omzetten naar mkv oid? Want elke keer dat we geen film af kunnen spelen levert dat natuurlijk veel frustratie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:48
Het is erg afhankelijk wat je in je htpc hebt zitten. VLC player speelt heel veel af, maar heeft alleen software decoders. Met mediaplayer classic of mediaportal (misschien ook wel XBMC, maar daar heb ik geen ervaring mee), kun je handmatig decoders toevoegen, ook hardware decoders. En dan werkt eigenlijk het meeste wel vloeiend. Werk zelf met mediaportal op een ION systeem en dat werkt voor mij uitstekend...

Kijk anders eens in het mediaportal topic hier, daar staat een handleiding hoe je die ondersteuning toe voegt.

Edit: hier dus: Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 4)

[ Voor 8% gewijzigd door R.E. op 07-11-2010 17:19 ]

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-02 19:44

MissileHugger

I wonder...

Waarop wil je kijken? Je TV of je PC?

TV:
Networked media player zoeken (bijv. popcorn hour of xstreamer)

PC:
Combined Community Codec Pack installeren en afspelen met bijgeleverde Media Player Classic

[ Voor 19% gewijzigd door MissileHugger op 07-11-2010 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Waarom hou je je niet bij 1 bestands formaat, zowat elke film is tegenwoordig in elke format wel te krijgen.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-06 13:54

job

Gebruik HdBrStreamExtractor om de m2ts bestanden te demuxen.
Audio streams welke je niet nodig hebt mik je weg, net als de subtitles welke je toch niet gebruikt.
Met suprip zet je de bluray subtitles om naar srt.
Met mkvmerge gui en mkvtools voeg je de boel samen in een mkv container.

wmv's is voor xbmc geen probleem.
van de dvd's pak je de inhoud uit de video_ts folder en zet deze in een map met de naam van de film.

Alles is dan dmv xbmc af te spelen.
Vind je dat gedoe met m2ts naar mkv teveel werk? Download dan gewoon meteen de mkv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
job schreef op zondag 07 november 2010 @ 17:25:
Gebruik HdBrStreamExtractor om de m2ts bestanden te demuxen.
Audio streams welke je niet nodig hebt mik je weg, net als de subtitles welke je toch niet gebruikt.
Met suprip zet je de bluray subtitles om naar srt.
Met mkvmerge gui en mkvtools voeg je de boel samen in een mkv container.

wmv's is voor xbmc geen probleem.
van de dvd's pak je de inhoud uit de video_ts folder en zet deze in een map met de naam van de film.

Alles is dan dmv xbmc af te spelen.
Vind je dat gedoe met m2ts naar mkv teveel werk? Download dan gewoon meteen de mkv.
Ja dat kan ja dat is alleen zo'n werk. Alles staat nu lekker op een nasje maar om nou 150 films te gaan controlleren en uitpakken is natuurlijk zo'n enorm werk.

Dus de vraag was of er een stuk software was eventueel betaald daar wil ik wel voor betalen dan waarmee je wat dan ook dus iso/mkv/wmv/VIDEO_TS enz mee kan omzetten naar 1 formaat met 1 ondertiteling en 1 audio file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-06 16:47
Met CCCP Ccombined Community Codec Pack) of Sharks Codec Pack moeten de door jou aangehaalde bestanden geen probleem meer zijn. Dit werkt goed met de standaard Media Speler van Windows maar ook met MPC-HC. Andere spelers ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

xbmc werkt niet met externe codecs. Dus dat is geen oplossing.
tweakG5 schreef op zondag 07 november 2010 @ 17:57:
Ja dat kan ja dat is alleen zo'n werk. Alles staat nu lekker op een nasje maar om nou 150 films te gaan controlleren en uitpakken is natuurlijk zo'n enorm werk.

Dus de vraag was of er een stuk software was eventueel betaald daar wil ik wel voor betalen dan waarmee je wat dan ook dus iso/mkv/wmv/VIDEO_TS enz mee kan omzetten naar 1 formaat met 1 ondertiteling en 1 audio file.
Je hoeft ook maar 1 formaat om te zetten (die m2ts bestanden). iso's moet je even uitpakken.. maarja dat is een prima werkje op een zondagmiddag. De andere bestanden werken probleemloos met xbmc. Ik zie het probleem niet. iso's uitpakken kan je prima met een batch file en winrar doen.

Wat je software pakket betreft..
Software om m2ts op een eenvoudige manier om te zetten naar mvk is er niet. Iedereen die kwaliteit en functionaliteit (ondertitels) wilt houden doet het op een soortgelijke manier waarop ik het uitleg.

Buiten de m2ts bestanden om.. je zal ongetwijfeld programma's kunnen vinden om bestanden om te zetten naar mkv.. maar dat hoeft dus niet. xbmc slikt probleemloos avi,wmv,mpg,mov,mp4 etc...

edit: ik lees hier zelfs dat xbmc ook gewoon m2ts bestanden slikt. Alleen staat me bij dat ondertitels niet werken, en drm beveiligde m2ts bestanden pakt hij ook niet (dat lukt weinig software overigens).
Vertel eens waar je nou precies tegen aanloopt. Ik zie namelijk helemaal geen probleem aan het feit dat je verschillende codecs gebruikt. Ik speel hier ook alles door elkaar heen af.

edit2: iso bestanden (dvd's wel te verstaan) zou hij gewoon moeten slikken volgens bovenstaande link. Dus vertel eens waar je tegenaan loopt.

[ Voor 126% gewijzigd door job op 07-11-2010 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
job schreef op zondag 07 november 2010 @ 19:54:
xbmc werkt niet met externe codecs. Dus dat is geen oplossing.

[...]

Je hoeft ook maar 1 formaat om te zetten (die m2ts bestanden). iso's moet je even uitpakken.. maarja dat is een prima werkje op een zondagmiddag. De andere bestanden werken probleemloos met xbmc. Ik zie het probleem niet. iso's uitpakken kan je prima met een batch file en winrar doen.

Wat je software pakket betreft..
Software om m2ts op een eenvoudige manier om te zetten naar mvk is er niet. Iedereen die kwaliteit en functionaliteit (ondertitels) wilt houden doet het op een soortgelijke manier waarop ik het uitleg.

Buiten de m2ts bestanden om.. je zal ongetwijfeld programma's kunnen vinden om bestanden om te zetten naar mkv.. maar dat hoeft dus niet. xbmc slikt probleemloos avi,wmv,mpg,mov,mp4 etc...

edit: ik lees hier zelfs dat xbmc ook gewoon m2ts bestanden slikt. Alleen staat me bij dat ondertitels niet werken, en drm beveiligde m2ts bestanden pakt hij ook niet (dat lukt weinig software overigens).
Vertel eens waar je nou precies tegen aanloopt. Ik zie namelijk helemaal geen probleem aan het feit dat je verschillende codecs gebruikt. Ik speel hier ook alles door elkaar heen af.

edit2: iso bestanden (dvd's wel te verstaan) zou hij gewoon moeten slikken volgens bovenstaande link. Dus vertel eens waar je tegenaan loopt.
Ok ik heb alle iso's uitgepakt en de mt2s weggegooid.

Ik heb alleen nu een ander probleem ik heb zo'n 150 films maar als ik in xbmc bibliotheekmodus selecteer zie ik maar 25 films.

Als ik niet in bibliotheek modus zit zie ik ze wel allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

En kan je ze buiten de bibliotheekmodus wel afspelen? Dan is er namelijk helemaal geen afspeel probleem maar een scrape probleem.

Vertel eens hoe je je verschillende bronnen aan xbmc toevoegd hebt. Zitten alle films op hetzelfde niveau? (dat moet namelijk) Zet desnoods een screenshot neer van je explorer.

Ook hier zie je veel mensen met scrape problemen en mogelijke oplossingen zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 07-11-2010 22:43 ]

Pagina: 1