Toon posts:

AVG Firewall en SMB/CFIS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• BD1
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 03-04 10:46
Ik ben er achter gekomen dat de firewall van AVG (AVG Anti-Virus Business Edition 9.0.864) het openen van SMB/CFIS bestanden (Campusnet van de Universiteit Twente red.). Wanneer ik de firewall uitschakel dan kan ik gewoon de bestanden openen maar als ik de firewall inschakel niet. Het openen van de bestanden zou natuurlijk gewoon met de firewall ingeschakeld mogelijk moeten zijn. Welke instellingen van de firewall moet ik wijzigen?

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

Eerst hit op [google=AVG firewall samba]
I have checked the AVG rules and Windows file/printer sharing is enabled on TCP/UDP ports 137, 138 and 445.

You'll want to allow port 139 also.

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• BD1
Ik heb de oplossing al gevonden. Action moest op 'Allow for all' staan i.p.v. 'Allow for safe'...

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

Mooi :)

En dan voor mijn beeldvorming: komt dat omdat je op dat campusnet geen 10/8, 172.16/12 of 192.168/16-adres krijgt? Dat wil zeggen: vindt hij je buurman of je andere computer daarom unsafe?

[Voor 22% gewijzigd door CodeCaster op 07-11-2010 17:04]

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• BD1
CodeCaster schreef op zondag 07 november 2010 @ 17:04:
Mooi :)

En dan voor mijn beeldvorming: komt dat omdat je op dat campusnet geen 10/8, 172.16/12 of 192.168/16-adres krijgt? Dat wil zeggen: vindt hij je buurman of je andere computer daarom unsafe?
Ik kreeg wel een 130.89.xx.xxx (130.89.xx.xxx is het IP-adres van alle computers verbonden met het universiteitsnetwerk van de UT red.) IP-adres. Ik kon namelijk wel gebruik maken van de andere ICT-faciliteiten van de Universiteit Twente waarvoor een 130.89.xx.xxx IP-adres nodig was.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee