Toon posts:

Internet werkt niet, zelfs na herinstallatie Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Mr. Awesome
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 06:28

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Sinds ik vanochtend mijn PC opstartte, heb ik geen verbinding kunnen maken met internet.

In eerste instantie dacht ik dat het aan mijn modem of router lag, maar zelfs na meerdere malen resetten werkte internet nog niet. Daarna kwam ik er achter dat een andere PC in huis wel gewoon internet heeft, en laptops kunnen ook gewoon draadloze verbinding maken.

Op de LAN-poort achter in mijn PC knippert elke 1 seconde het oranje lampje, verder niks. de 'LAN-verbinding' in Windows veranderd met dezelfde tussentijd van 'Ingeschakeld' naar 'Netwerkkabel niet aangesloten'.

Ik was hierdoor bang dat het misschien aan mijn kabel lag, maar wanneer ik deze aan mijn laptop aansluit heb ik perfecte verbinding.

Hierop besloot ik om een netwerkbrug te maken tussen mijn laptop en PC, maar hier ook geen succes. Ook hierbij blijft het oranje lampje elke 1 seconde knipperen.

Mijn conclusie was dat het dus aan mijn PC lag, misschien aan een driverfout. Systeemherstel haalde niets uit, zelfs een verse Windows 7 installatie werkte niet.

Nu ben ik dus bang dat het een hardwarematigprobleem is. Ik heb geen aparte netwerkkaart, deze zit gewoon geïntegreerd op mijn ASUS P7P55D PRO moederbord. Ik heb gisterennacht tot 3 uur gewoon goed werkend internet gehad, en heb daarna op normale wijze mijn PC afgesloten.

Op google kan ik verder ook niets vinden, dus hopelijk kan hier iemand mij helpen!

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

Heb je geen huisgenoot waarvan je even een PCI-netwerkkaartje kunt lenen? :)

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
CodeCaster schreef op zondag 07 november 2010 @ 16:03:
Heb je geen huisgenoot waarvan je even een PCI-netwerkkaartje kunt lenen? :)
Nee, de enige andere PC in dit huis heeft ook geen netwerkkaart.

• fonsoy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:02
Het lijkt mij enorm waarschijnlijk dat het aan de NIC ligt. Een 100 mbps netwerkkaartje kun je overal (tweedehands) voor weinig geld krijgen. Als je zeker weet dat het daar aan ligt, kan je ook een RMA overwegen.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Ik heb het weer aan de praat gekregen.

Wat ik heb gedaan is de PC uitgezet, de voeding uit gezet en de stekker en de LAN-kabel er uit gehaald. Na 10 seconde heb ik het weer aangezet en nu werkt het opeens. Kan het zijn dat er een foutje in de CMOS (?) oid zat, want die wordt toch geleegd wanneer de stroom langer dan 10 seconde eraf is?

• Grootstyr
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 24-09 09:19
hyptonize schreef op zondag 07 november 2010 @ 17:21:
...Kan het zijn dat er een foutje in de CMOS (?) oid zat, want die wordt toch geleegd wanneer de stroom langer dan 10 seconde eraf is?
Je CMOS word niet geleegd wanneer de stroom er langer dan 10 seconden af is, maar wanneer je de stroom er volledig af hebt en de bios-batterij of het jumpertje verwijderd.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee