• Pimmetje651
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:03
Heren geleerden,

Heb hier een wrt610 N v2 ((voorzien van dd-wrt build 15362 mega ) en een ziggo 120Mb verbinding.
Ik haal makkelijk met div speedtests 110 Mb, maar als ik gebruik maar van usenet (ism payserver) dan haal ik niet meer dan 60 Mb .
In samenwerking met usenet provider al vanalles gedaan en aangepast maar helaas tot op heden nog geen verschil.
Zal het zo kunnen zijn dat de WAN to LAN van deze router gewoon te laag is ?Of zijn er andere factoren waar ik eens op zal moeten letten / aanpassen of wat dan ook?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:54
Als je met speedtests al 110Mb haalt, dan test je eigenlijk al de wan->lan doorvoersnelheid.
Misschien worden bepaalde poorten/protocollen door Ziggo wel in snelheid verlaagt.

Heb je de tests ook al eens op andere tijdstippen geprobeerd?

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• Pimmetje651
ja heb gisteren ookal getest en blijft/is zelfde verhaal.
Als ik ook bijvoorbeeld meerdere payservers aanzet dan zal de snelheid niet hoger worden.(en dus zal het niet aan de payserver liggen maar aan wat anders)

• pieterrr
  • Registratie: juni 2009
  • Niet online
Misschien is je pc gewoon niet snel genoeg om tegelijkertijd te downloaden op volle snelheid, repareren en uitpakken?

• Pimmetje651
heb op 2 verschillende PC's getest een daarvan is een PC voorzien van WD raptor HD en een AMD quadcore CPU dus daar zal het zeker op moeten lukken, andere is een PC voorzien van samsung HD met een AMD 4480 cpu dus zal ook moeten kunnen

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Ziggo filtert geen poorten of protocollen dus je zou gewoon de volle snelheid moeten kunnen halen.

Controlleer je cpu cycles tijdens het downloaden, gebruik voor de test eens geen SSL als je dat doet en controleer of je payserver uberhaubt wel meer dan 60mbit levert. Eweka gaat bijvoorbeeld maar tot 50mbit, ongeveer 6Mb/sec. Ik heb de Ziggo usenet server als extra server ingesteld in sabnzbd en dan haal ik 9-10Mb/sec zolang de retentie-periode niet te hoog is.

• Pimmetje651
probleem is gevonden : de wrt610n kan het gewoon niet aan !Dus dan maar in de verkoop.Dus als iemand interesse heeft ....

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:54
Dan nu de vraag: Waarom gaf speedtest wel die snelheid door?

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• Petervanakelyen
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16-09 18:48
Vreemd. Volgens de router charts op smallnetbuilder, kan een WRT610N zo'n 136Mbit/s zonder problemen aan.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Nivk
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:41
Petervanakelyen schreef op woensdag 10 november 2010 @ 21:16:
Vreemd. Volgens de router charts op smallnetbuilder, kan een WRT610N zo'n 136Mbit/s zonder problemen aan.
Dat is met stock firmware, dit hoeft natuurlijk niet het geval te zijn met de WRT610N maar als je hier kijkt dan worden de prestaties bij gebruik van DD-WRT er niet beter op.

Je weet zeker dat de payserver ook 120Mbps kan leveren en je gebruikt niet te oude bestanden?

• Weiman
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 15-09 22:15
Dat vraag ik me ook af, 60Mbit/s lijkt me een redelijke standaard limiet die een usenet provider in zou stellen.

• redfoxert
  • Niet online
Petervanakelyen schreef op woensdag 10 november 2010 @ 21:16:
Die charts worden dan ook nog eens gedaan met de SPI (Stateful Packet Inspection firewall) op disabled. Die smallnetbuilder zijn inderdaad leuke doorvoersnelheden maar zodra je in reallife de firewall enabled zakt de performance vaak als een kaartenhuis in mekaar. Zeker met 136mbit/s als doorvoer maximaal, dan zit je al erg dicht aan de 120mbit/s die Ziggo levert :) Er hoeft niet veel te gebeuren of de performance daalt door verschillende oorzaken.

DD-WRT is dan ook nog eens vaak niet de beste firmware als het gaat om performance. Wel qua features :)

• Pimmetje651
Tja ik weet zeker dat newsgroepen provider 120Mb aanbied , en speedtest heb ik gedaan los van de router en dus gewoon een PC rechtstreeks om modem en dan is dus idd de snelheid een stuk(je) hoger gaat van 100Mb naar 124 Mb. En met nieuwgroepen ga ik dan van 8MB per sec naar meer dan 10 MB per sec

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Is dat niet gewoon te wijten aan het de wifi verbinding. Draadloos heb je altijd meer overheid.
8 mb/s draadloos tegenover 10 mb/s bedraad.

Ik gok dat je met een andere draadloze router draadloos weinig verbetering gaat halen.

https://ftx.com/#a=Viper | Crypto trading | Growatt 6000TL3-S 6615WP(21x315) ZZW(212graden)35helling

• Pimmetje651
Viper® schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:28:
Is dat niet gewoon te wijten aan het de wifi verbinding. Draadloos heb je altijd meer overheid.
8 mb/s draadloos tegenover 10 mb/s bedraad.

Ik gok dat je met een andere draadloze router draadloos weinig verbetering gaat halen.
Nee daar is het zeker niet aan te wijten, is nl een bekabelde gigabit connectie

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Tja ik weet zeker dat newsgroepen provider 120Mb aanbied , en speedtest heb ik gedaan los van de router en dus gewoon een PC rechtstreeks om modem en dan is dus idd de snelheid een stuk(je) hoger gaat van 100Mb naar 124 Mb. En met nieuwgroepen ga ik dan van 8MB per sec naar meer dan 10 MB per sec
Je haalt dus met een 120mbit verbinding 124mbit via het netwerk, doe je goed.
Je haalt dus 10 mb/s op de nieuwsgroepen, in je OP zeg je 60 mbit.

Ligt het aan mij of snap ik het hele verhaal niet helemaal.

https://ftx.com/#a=Viper | Crypto trading | Growatt 6000TL3-S 6615WP(21x315) ZZW(212graden)35helling

• Pimmetje651
Ok , ik dacht dat ik toch behoorlijk duidelijk was :
maar ik heb een ziggo 120Mb verbinding, als ik speedtest doe met wrt610n ertussen haal ik max 100Mb haal ik router ertussenuit en zet ik puur een PC rechtstreeks op modem haal ik met exact diezelfde speedtest 124 Mb dus is de conclusie dat de wrt610n de bottleneck is mbt het halen van het maximale uit mijn internetverbinding.

Mijn usenet provider levert 120Mb aan en dit haal ik ook als ik de PC dus rechstreeks op modem aansluit, zit ik de wrt610n er weer tussen dan haal ik max 80 Mb

[Voor 17% gewijzigd door Pimmetje651 op 11-11-2010 15:43]

• Petervanakelyen
Wat gebeurd er eigenlijk als je de stock firmware terugflashed en de firewall uitzet? Haal je dan wel je normale snelheid?

• Pimmetje651
ik snap dat idd DD-wrt een vertragende factor kan zijn, maar terug flashen naar stock is geen optie omdat ik cron (in dd-wrt) gebruik.

• Petervanakelyen
En als je in DD-WRT de firewall uitzet? Het is maar om te testen, daarna kan hij gewoon terug aan.

• Pimmetje651
Petervanakelyen schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:49:
En als je in DD-WRT de firewall uitzet? Het is maar om te testen, daarna kan hij gewoon terug aan.
scheelt iets, kom dan rond de 110 Mb

• Blinker
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-08 00:24
Dat lijkt mij een acceptabele snelheid.

• Frank1973
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 19:07

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Heb hetzelfde probleem gehad, met dit modem. Ik had 115mb volgens de Ziggo speedtest. Maar op de newsserver ( Xsnews ) haalde ik niet meer dan 8mb/s. Vanalles geprobeerd maar hoger kwam ik niet. Rechtstreeks op het modem haalde ik wel de volle mep.

Nieuwe kabels getrokken ( Cat6 ) verschillende firmware geprobeerd, mocht niet baten. Bovendien vond ik de WRT610v2 niet erg stabiel.

Conclusie: WRT610 verkocht en een D-link 855 gekocht probleem opgelost, 17 dagen uptime met de volle snelheid zowel via speedtest, maar ook download..

• Pimmetje651
wrt610 staat al tekoop :D maar die Dlink ondersteund geen dd-wrt dus helaas gaat hem niet worden

• Blinker
Misschien verstandig om actief naar de specs van je nieuwe router te kijken, want stock zou hij best max. snelheid kunnen trekken, maar met de DD-WRT firmware weer niet.

• Pimmetje651
@Blinker, mee eens !maar advies ?De wndr3700 ?Of eens kijken naar een E3000 ?

• Petervanakelyen
De WNDR3700 ziet er een goede kandidaat uit. DD-WRT support, WAN<->LAN snelheden van 400+Mbit/s en de reviews zijn heel positief.

• redfoxert
  • Niet online
Blinker schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:26:
Misschien verstandig om actief naar de specs van je nieuwe router te kijken, want stock zou hij best max. snelheid kunnen trekken, maar met de DD-WRT firmware weer niet.
Zie mijn eerdere post, stock firmware zal de router het wellicht wel trekken, MITS de firewall disabled is. Anders zal hij ook op de stock firmware niet die 120mbit vol kunnen blazen.

• Blinker
redfoxert schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 21:13:
[...]

Zie mijn eerdere post, stock firmware zal de router het wellicht wel trekken, MITS de firewall disabled is. Anders zal hij ook op de stock firmware niet die 120mbit vol kunnen blazen.
Klopt, maar TS heeft laten blijken dat DD-WRT toch een pré is.
Ik durf niet zo één-twee-drie een advies te geven welke je moet nemen, maar als je een gooi doet op Google dan vind je vast genoeg reviews.

http://www.tomshardware.com heeft ook vaak interessante reviews.

• Pimmetje651
net eens getest met de nieuwe E3000 router van Linksys maar het resultaat hiermee is exact hetzelfde :( dus die gaat het ook niet worden.Ik zal graag eens willen testen met een wndr3700 nu ...

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Hier ook een D-link DIR-855, geweldige router voor zulke snelle verbindingen, ik heb zelf glasvezel.
Dat ding heeft al zoveel opties dat je DD-WRT niet nodig hebt, of je moet naar de grafiekjes willen kijken.

En Linksys zou ik links laten liggen, die maken alleen nog maar goedkope rommel, erg onstabiel en veel te duur.

[Voor 21% gewijzigd door Bierkameel op 13-11-2010 15:22]

• Petervanakelyen
Ik moet toegeven dat de huidige Linksys-routers ook niet op hetzelfde niveau zitten als vroeger...

• Pimmetje651
Bierkameel schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 15:22:
Hier ook een D-link DIR-855, geweldige router voor zulke snelle verbindingen, ik heb zelf glasvezel.
Dat ding heeft al zoveel opties dat je DD-WRT niet nodig hebt, of je moet naar de grafiekjes willen kijken.

En Linksys zou ik links laten liggen, die maken alleen nog maar goedkope rommel, erg onstabiel en veel te duur.
Wat ik vooral belangrijk vind: is dat je via cron commandos een wol pakketje kan versturen naar een PC op een bepaald tijdstip.Kan die d-link dat ook ?

• Blinker
Petervanakelyen schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 15:38:
Ik moet toegeven dat de huidige Linksys-routers ook niet op hetzelfde niveau zitten als vroeger...
De glans is er de laatste paar jaar al wel van af.
Zo fijn als de gouwe ouwe WRT54G worden ze niet gemaakt. :'(

• Pimmetje651
mag slotje op wrt610n is weg en vervangen

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20-09 17:45

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik weet dat het een oud topic is, maar misschien dat het voor een volgend persoon interessant is:

Hier heb ik een WRT160Nv3 icm Ziggo internet en de download bleef op de 30Mbit/s hangen.

De router draait met de meest recente DD-WRT firmware. Het uitzetten van QoS zorgde voor het halen van de maximale downloadsnelheid. Blijkbaar is dat de beperkende factor. Tot voor kort geen enkel probleem maar met de huidige snelheidsverhoging, voor ons van 30 Mbit/s naar 40Mbit/s download, is dat ineens wel belangrijk geworden.

zucht, ging hier over een 610N.... anyway.... 8)7

[Voor 4% gewijzigd door Hann1BaL op 04-04-2011 18:27]

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee